Person: KABAPINAR, YÜCEL
Loading...
Email Address
Birth Date
Research Projects
Organizational Units
Job Title
Last Name
KABAPINAR
First Name
YÜCEL
Name
8 results
Search Results
Now showing 1 - 8 of 8
Publication Metadata only Hayat Bi̇lgi̇si̇ ve Türkçe dersleri̇ni̇n kesi̇şimi̇nde Çağdaş Türk Çocuk Edebi̇yatı öyküleri̇ne örnek olay olarak yer veri̇lebi̇li̇r mi̇?: Örnek bi̇r uygulama(PegemA, 2021-01-01) KABAPINAR, YÜCEL; KABAPINAR Y., Takak T.Publication Metadata only Dünyadaki eğitim temelli sivil toplum kuruluşları kimler ve neler yapmaktalar?(Pegem A Yayıncılık, 2022-08-01) KABAPINAR, YÜCEL; KABAPINAR, FİLİZ; Kabapınar Y. (Editör), Kabapınar F. (Editör)Son dönemin popüler ifadelerinden biri oldu \"Coğrafya kaderdir\" sözü. Şüphesiz, doğal olarak bu bakış açısına karşı çıkacaklar olsa da, doğduğun ülke gerçekten de bazen kişinin kaderi olabilmektedir. Düşünsenize, ortalama bir Iraklının, Suriyelinin, Sudanlının, Eritrelinin, Afgan’ın, Vietnamlının, Kübalının, Kuzey Korelinin kendisinin ya da çocuğunun insan ve çocuk hakları özelinde yaşam standartları dünyanın diğer gelişmiş ülkelerindekilerle karşılaştırıldığında ne durumdadır? Beslenmenin niteliğinden, kültür sanata, bilimsel anlayış ve nimetlerinden yararlanmadan özgürlük anlayışına dek pek çok ölçütte akranlarından çok daha geride dünyaya geldiklerinin ne derece farkındadırlar? Bu anlamda fakirliğin ve cehaletin giderilmesinde vatandaşı oldukları ülkeler genellikle başarılı olamayabiliyorlar ve hatta bazen statükonun devamı adına olmak da istemeyebiliyorlar. İşte böylesi durumlarda, devletlerden bağımsız olarak UNESCO, UNICEF gibi çok uluslu kuruluşlar ya da sivil toplum kuruluşları birer kurtarıcı olarak sahaya inebilmektedirler. Bu çok uluslu organizasyonlar ya da sivil toplum kuruluşlarının en etkin olduğu alanlardan biri de eğitim alanıdır. Okul öncesinden üniversite eğitimine ve hatta kimi zaman yetişkin eğitimine kadar tüm basamaklarındaki eğitim öğretimle ilgili katkı sunan bu kuruluşlar insan hakları, çocuk hakları, çevre eğitimi, göçmen/dezavantajlı/kız çocuklarının eğitimi gibi tema alanlarda da işlev yerine getirebilmektedir. Bu alanların ötesinde matematik, fen, sanat, beden eğitimi gibi alan eğitimi üzerine uzmanlaşmış sivil toplum kuruluşları da bulunmaktadır. Bu kitabın amacı, bu alan ve alt alanlarda dünyanın farklı noktalarında hizmet veren belli başlı çok uluslu ve sivil toplum kuruluşlarını genel hatlarıyla gündeme getirmektir. Önsöz’ünü okumakta olduğunuz bu kitap aslında \"bir devam kitabı\" niteliğindedir. \"Demokrasinin Beşinci Gücü Olarak (Türkiye’de) Eğitim Temelli Sivil Toplum Kuruluşları\" adlı kitabın ardından yerelden evrensele ilkesi ışığında \"Dünya’da Eğitim Temelli Sivil Toplum Kuruluşları\"nın çalışılması adeta bir zorunluluktu. İlk kitapta da ifade ettiğim gibi, bu kitapların yazılma fikrinin arkasında, \"Uluslararası Karşılaştırmalı Eğitim\" adlı yüksek lisans programında yer alan \"Uluslararası Sivil Toplum Kuruluşları\" adlı dersin bana önerilmesi olmuştur. Kaynak kitap eksikliği ve \"neden olmasın\" öngörüsü/cesareti bu kitapların varlık nedenlerinin ardındaki temel motiflerdir; belki de biraz alanımın dışına çıkarak haddimi aşma pahasına da olsa.Publication Metadata only Tarih ve sosyal bilgiler eğitimiyle ilgili sivil toplum kuruluşları: Her şey daha az önyargı ve propaganda için(PegemA, 2022-01-01) KABAPINAR, YÜCEL; KABAPINAR Y., YABANSU Y.Publication Metadata only Sosyal bi̇lgi̇ler dersi̇nde gazete haberleri̇ne dayalı örnek olay yöntemi̇ni̇ kullanmak(PegemA, 2021-01-01) KABAPINAR, YÜCEL; KABAPINAR Y., OL C. G.Publication Metadata only Yaşamın sınıfa yansıması olarak örnek olay yöntemi: “Çözülecek binlerce sorun var”(PegemA, 2021-01-01) KABAPINAR, YÜCEL; KABAPINAR Y., OL C. G.Publication Metadata only Environmental educ ation via empathy: ch anging ethical attitudes from “for me” to “for the ecosystem”(Livre De Lyon, 2022-01-01) KABAPINAR, FİLİZ; KABAPINAR, YÜCEL; KABAPINAR F., KABAPINAR Y.Publication Metadata only Müze eğitimi ile değişimi ve sürekliliği algılamak: Oyuncaklarla öğreniyoruz. Okulumuzda müzemizi kuruyoruz(2018-04-28) KABAPINAR, YÜCEL; ŞENER, NURCAN; SARICAN, ELİF; KABAPINAR Y., ÜSTÜNDAĞ ŞENER N., ESMER E.Publication Metadata only Şanlıurfa'nın köy ilkokulunda görsel öyküyle empati becerisini geliştirmek: Bir eylem araştırması(2022-01-01) KABAPINAR, YÜCEL; SARICAN, ELİF; Doğanay T., Kabapınar Y., Sarıcan E.nsanların birbirleriyle sağlıklı iletişim kurmak için bazı iletişim becerilerine sahip olması gerekmektedir. Bu iletişim becerilerinden biri olan empati becerisi 2005 yılı itibariyle öğretim programlarında öğrencilere kazandırılması gereken bir beceri olarak yer almaktadır. Hayat Bilgisi öğretim programında da yer alan ve çeşitli yöntem ve tekniklerle öğrencilere kazandırılmaya çalışılan empati becerisi için yeni bir yöntem olarak “Görsel Öykü” yöntemi geliştirilmiştir. Bu kapsamda yapılan araştırmanın amacı, 3. sınıf Hayat Bilgisi dersinde görsel öyküler aracılığıyla bir öğretim süreci planlamak, uygulamak ve öğretim sürecinin empati becerisi üzerindeki etkisini incelemektir. Araştırma nitel bir araştırma olup eylem araştırması desenine sahiptir. Araştırma 10 kız 6 erkekten oluşan 16 kişilik çalışma grubuyla bir köy okulunda gerçekleştirilmiştir. Araştırmada ön algı anketi, son algı anketi, görsel öykü çalışma yaprakları, ders video kayıt dokümanları, yarı yapılandırılmış görüşme formu, öğrenci günlüğü ve araştırmacı günlüğü veri toplama araçları olarak kullanılmıştır. Ön-son algı anketinden, öğrenci-araştırmacı günlüklerinden, ders video kayıtlarından, yarı yapılandırılmış görüşme formundan elde edilen veriler betimsel analiz yöntemi ile görsel öykü çalışma yapraklarından elde edilen veriler rubrik (derecelendirme ölçeği) ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda öğrencilerin empati kavramına ilişkin algılarında olumlu yönde bir değişikliğin olduğu görülmüştür. Öğrencilerin görsel öyküler ile oluşturulan öğretim sürecinde derslerde aktif yer alarak, nitelikli ürünler çıkarabildikleri görülmüştür.