Person: AYDIN, OKTAY
Loading...
Email Address
Birth Date
Research Projects
Organizational Units
Job Title
Last Name
AYDIN
First Name
OKTAY
Name
2 results
Search Results
Now showing 1 - 2 of 2
Publication Open Access Yeni ilköğretim programı ile ilgili öğretmen görüşleri(2009-01-01) AYDIN, OKTAY; Aydın O., Özmen Z. K.Bu araştırmada, öğretmenlerin yeni ilköğretim programı ile ilgili görüşleri belirlenmeye çalışılmıştır. İstanbul ili Anadolu yakasındaki 4 resmi, 6 özel ilköğretim okulunda görev yapan toplam 233 öğretmen örneklemi oluşturmuştur. Öğretmenlerin görüşleri doğrultusunda elde edilen sonuçlar şunlardır: (a) Yeni ilköğretim programı ile gündeme gelen değişiklikler genel olarak olumlu olarak algılanmaktadır. (b) Yeni programın, öğrencilerin bilişsel, sosyal-duygusal, okuma-yazma alanlarında gelişimine katkılar sağladığı düşünülmektedir. (c) Yeni programın ölçme-değerlendirme kurgusu ve anlayışı olumlu olarak değerlendirilmiştir. (d) Öğretmenlerin önemli bir bölümü yeni program uygulamaları ile ilgili olarak kendilerini yeterli bulmaktadırlar. (e) Yeni programla ilgili katıldıkları hizmet içi eğitimin nicelik ve nitelik olarak çok yeterli olmadığı görüşü hakimdir. (f) Kendilerini geliştirmek için daha çok meslektaşlarla konuşma ve internetten yararlanma esastır. (g) Yeni programın uygulanması ile ilgili en önemli sorunun zaman sorunu ve sınıfların kalabalıklığı olduğu düşünülmektedir.Publication Open Access İlkokul öğrencilerinin dört işlem işlemsel hatalarının belirlenmesi ve çözüm önerileri(2022-03-01) AYDIN, OKTAY; Önal H., Aydın O.Bu çalışmanın amacı; ilkokul birinci ve ikinci sınıf öğrencilerinin dört işlemde yaptıkları işlemsel hatalarının belirlenmesidir. Araştırmanın modelini, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması oluşturmaktadır.Çalışma grubunu; amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yoluyla seçilen 2015-2016 eğitim öğretim yılında İstanbul ilindeki ilkokul 1. sınıf düzeyinde öğrenim gören 83 kız ve 79 erkek toplam 162 öğrenci, 2. sınıf düzeyinde ise öğrenim gören 84 kız ve 81 erkek toplam 165 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak ilkokul 1. sınıf ve 2. sınıf öğrencilerinin matematik ders defterleri kullanılmıştır. İçerik analizi yöntemi verilerin analizinde kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına bakıldığında; işlemsel hatalar kategorisi içerisinde yer alan, sayma hataları kodunun 1. sınıf öğrencileri tarafından en yüksek oran da yapıldığı, bu hata türünü; verilmeyen toplananı bulma ve verilmeyen eksileni bulma hata türlerinin izlediği, 2. sınıf öğrencileri tarafından ise büyük sayıdan küçük sayıyı çıkarma kodunun en yüksek oranda yapıldığı bu hata türünü ise sayma hataları ve verilmeyen çarpanı bulma hata türlerinin izlediği sonucuna ulaşılmıştır.