Person: SARICAN, ELİF
Loading...
Email Address
Birth Date
Research Projects
Organizational Units
Job Title
Last Name
SARICAN
First Name
ELİF
Name
5 results
Search Results
Now showing 1 - 5 of 5
Publication Open Access Öğretim Tasarımında Bir Model: Dick, Carey ve Carey(2018-01-26) SARICAN, ELİF; ELİF ESMERBu çalışmada öğretim tasarımı modellerinden Dick, Carey ve Careytarafından geliştirilmiş öğretim tasarımı modeli, öğretim tasarımıbasamaklarından, tasarım, analiz, geliştirme ve değerlendirme boyutlarınauygun olarak açıklanmıştır. Dick, Carey ve Carey (2001) öğretim tasarımınıyemek kitabına benzetmiş, “kendi mutfağınız, kendi malzemeleriniz ve kendikişisel dokunuşlarınızla kendinize özgü bir ürün ortaya çıkarırsınız” örneğinivererek aslında davranışçı kurama dayandırılarak oluşturulan bu modelinyapılandırmacı kuramla olan ilişkisine de dikkat çekmiştir. Başka bir ifadeyleDick, Carey ve Carey Modeli, öğretim tasarımı çalışmaları, teori veuygulamada geliştikçe, farklı kuramsal temellerden faydalanır hale gelmiştir.Kapsamlı ve sistematik bir model olan Dick, Carey ve Carey öğretim tasarımımodeli bilgisayar destekli eğitimden, web sitesi hazırlamaya, kısa dönemlieğitimlerden, günlük hayatta farklı üniversitelerin ve sivil toplum örgütlerininçalışmalarına kadar oldukça geniş bir bağlamda kullanılmaktadır.Publication Metadata only An assessment of style classification and clarification of intellectual style concept [Stil sınıflamaları ve zihinsel stil kavramının niteliği üzerine bir değerlendirme1](Ankara University, 2017) SARICAN, ELİF; Esmer E.Style, is a continuously growing area with the personality-oriented studies featuring individual differences. Although there are common features between style models, there are also some differences in terms of style approaches and theoretical basis. Style classifications are mostly configured considering these similarities and differences. The fact that pretty much style dimensions were defined in the literature causes new controversies. Due to them, researchers make suggestions that can create solutions to the problems of the style area. Intellectual Style was emerged as one of these suggestions. The concept of Intellectual Style, which was emphasized in recent years, is a new concept and it is used to express all kind of styles. This review focused on style classification, where intellectual style concept was scrutinized. © 2017, Ankara University. All rights reserved.Publication Metadata only Müze eğitimi ile değişimi ve sürekliliği algılamak: Oyuncaklarla öğreniyoruz. Okulumuzda müzemizi kuruyoruz(2018-04-28) KABAPINAR, YÜCEL; ŞENER, NURCAN; SARICAN, ELİF; KABAPINAR Y., ÜSTÜNDAĞ ŞENER N., ESMER E.Publication Metadata only Perceptions of Education Faculty Students on Teaching Methods and Materials(2016-06-01) GÜVEN, GÜLÇİN; AYDIN, OKTAY; ÖZDEN, BÜLENT; ŞENER, NURCAN; EFE AZKESKİN, KADRİYE; SARICAN, ELİF; ESMER E., GÜVEN G., AYDIN O., ÖZDEN B., ŞENER N., EFE AZKESKİN K.Publication Open Access A Research on the Intellectual Style Preferences of Pre-Candidate Teachers: Do TheIntellectual Style Preferences Change?(2013-06-01) SARICAN, ELİF; SARICAN E., ALTUN S.Zihinsel stil, alanyazında öne sürülen bütün ‘stil’ yapılarının anlamını içine alan genel bir kavram olarak kullanılmaktadır. Zihinsel Stiller Sternberg (1997) tarafından geliştirilen “Zihinsel Öz-Yönetim Kuramı”na dayandırılmaktadır. Bu kuramın ayırt edici özellikleri şöyle sıralanabilir, stiller tek boyut altında değil, beş farklı boyut altında toplanmıştır, tanımlanan stiller kendi içlerinde iki zıt kutba ayrılmak yerine süreklilik biçiminde algılanır, hiçbir stil iyi ya da kötü değildir, her birey için tek bir stil tanımlanmaz, stil profili çıkarılır (Zhang, 2001, s.548). Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının zihinsel stillerinin bir öğretim yarıyılı içinde farklılaşma durumunu ortaya koymaktır. Stillerin ölçülmesinde Sternberg ve Wagner tarafından geliştirilen “Düşünme Stilleri Ölçeği” kullanılmıştır. Ölçek bir öğretim yarıyılının başında ve sonunda farklı bölümlerde öğrenim gören 794 öğretmen adayına uygulanmıştır. Yapılan analizler ile I. ve II. uygulama sonuçları incelendiğinde ayrıntısal alt ölçeği dışındaki tüm alt ölçeklerde istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur. Bu sonuç, öğretmen adaylarının zihinsel stil tercihlerinin bir öğretim yarıyılı içinde değişebileceğini göstermektedir. Anahtar sözcükler: Zihinsel stiller, düşünme stilleri, öğretmen eğitimi