Person:
SARICAN, ELİF

Loading...
Profile Picture

Email Address

Birth Date

Research Projects

Organizational Units

Job Title

Last Name

SARICAN

First Name

ELİF

Name

Search Results

Now showing 1 - 4 of 4
  • Publication
    An assessment of style classification and clarification of intellectual style concept [Stil sınıflamaları ve zihinsel stil kavramının niteliği üzerine bir değerlendirme1]
    (Ankara University, 2017) SARICAN, ELİF; Esmer E.
    Style, is a continuously growing area with the personality-oriented studies featuring individual differences. Although there are common features between style models, there are also some differences in terms of style approaches and theoretical basis. Style classifications are mostly configured considering these similarities and differences. The fact that pretty much style dimensions were defined in the literature causes new controversies. Due to them, researchers make suggestions that can create solutions to the problems of the style area. Intellectual Style was emerged as one of these suggestions. The concept of Intellectual Style, which was emphasized in recent years, is a new concept and it is used to express all kind of styles. This review focused on style classification, where intellectual style concept was scrutinized. © 2017, Ankara University. All rights reserved.
  • Publication
    Müze eğitimi ile değişimi ve sürekliliği algılamak: Oyuncaklarla öğreniyoruz. Okulumuzda müzemizi kuruyoruz
    (2018-04-28) KABAPINAR, YÜCEL; ŞENER, NURCAN; SARICAN, ELİF; KABAPINAR Y., ÜSTÜNDAĞ ŞENER N., ESMER E.
  • Publication
    Şanlıurfa'nın köy ilkokulunda görsel öyküyle empati becerisini geliştirmek: Bir eylem araştırması
    (2022-01-01) KABAPINAR, YÜCEL; SARICAN, ELİF; Doğanay T., Kabapınar Y., Sarıcan E.
    nsanların birbirleriyle sağlıklı iletişim kurmak için bazı iletişim becerilerine sahip olması gerekmektedir. Bu iletişim becerilerinden biri olan empati becerisi 2005 yılı itibariyle öğretim programlarında öğrencilere kazandırılması gereken bir beceri olarak yer almaktadır. Hayat Bilgisi öğretim programında da yer alan ve çeşitli yöntem ve tekniklerle öğrencilere kazandırılmaya çalışılan empati becerisi için yeni bir yöntem olarak “Görsel Öykü” yöntemi geliştirilmiştir. Bu kapsamda yapılan araştırmanın amacı, 3. sınıf Hayat Bilgisi dersinde görsel öyküler aracılığıyla bir öğretim süreci planlamak, uygulamak ve öğretim sürecinin empati becerisi üzerindeki etkisini incelemektir. Araştırma nitel bir araştırma olup eylem araştırması desenine sahiptir. Araştırma 10 kız 6 erkekten oluşan 16 kişilik çalışma grubuyla bir köy okulunda gerçekleştirilmiştir. Araştırmada ön algı anketi, son algı anketi, görsel öykü çalışma yaprakları, ders video kayıt dokümanları, yarı yapılandırılmış görüşme formu, öğrenci günlüğü ve araştırmacı günlüğü veri toplama araçları olarak kullanılmıştır. Ön-son algı anketinden, öğrenci-araştırmacı günlüklerinden, ders video kayıtlarından, yarı yapılandırılmış görüşme formundan elde edilen veriler betimsel analiz yöntemi ile görsel öykü çalışma yapraklarından elde edilen veriler rubrik (derecelendirme ölçeği) ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda öğrencilerin empati kavramına ilişkin algılarında olumlu yönde bir değişikliğin olduğu görülmüştür. Öğrencilerin görsel öyküler ile oluşturulan öğretim sürecinde derslerde aktif yer alarak, nitelikli ürünler çıkarabildikleri görülmüştür.
  • Publication
    Perceptions of Education Faculty Students on Teaching Methods and Materials
    (2016-06-01) GÜVEN, GÜLÇİN; AYDIN, OKTAY; ÖZDEN, BÜLENT; ŞENER, NURCAN; EFE AZKESKİN, KADRİYE; SARICAN, ELİF; ESMER E., GÜVEN G., AYDIN O., ÖZDEN B., ŞENER N., EFE AZKESKİN K.