Person: İNAN, MEHMET
Loading...
Email Address
Birth Date
Research Projects
Organizational Units
Job Title
Last Name
İNAN
First Name
MEHMET
Name
2 results
Search Results
Now showing 1 - 2 of 2
Publication Open Access Making A Digital Game Active: Examining The Responses of Students to the Adapted Active Version(PEGEM AKAD YAYINCILIK EGITIM DANISMANLIK HIZMETLERI TIC LTD STI, 2016-02-09) DERVENT, FATİH; Inan, Mehmet; Dervent, FatihThe purpose of this study was to examine the differences between the responses to the digital and the active version of Angry Birds T. Participants of this study were comprised of 26 secondary school students who enrolled in a state or a private school. The data for the study were collected during the 2012-2013 school years by using a three question semi-structured interview. The responses to the interviews were analyzed with the qualitative method of content analysis. 6 categories and 31 codes were emerged from the responses of the students. According to responses of the students, entertainment was the most cited category and mostly referred to active games. Negative emotions were controllable in the active game play even students found it more challenging. This study has implications to design game based educational programs.Publication Open Access Spor Paydaşlarının Fairplay Kavramına İlişkin_x000D_ Metaforik Algıları(2019-09-03) DERVENT, FATİH; Mehmet İNAN;Fatih DERVENT;Buket KARADAĞBu araştırmanın amacı, spor paydaşlarının (antrenör, sporcu, öğretim elemanı,yönetici ve öğrenci) “fairplay” ifadesine ilişkin kavramların, metaforlar aracılığı ileortaya çıkarılmasıdır. Katılımcılar 402 kişiden oluşmaktadır. Verilerin toplanabilmesiiçin her katılımcıya “Fairplay ___________ gibidir, çünkü _________ ” cümlesiniiçeren bilgi formu verilmiş ve akıllarına gelen ilk metaforu gerekçesiyle yazarakboşlukları doldurmaları istenmiştir. Bu araştırmada karma araştırma yöntemikullanılmıştır. Nitel veriler içerik analizi kullanılarak çözümlenmiş, nicel veriler isebetimsel istatistikler kullanılarak sunulmuştur. Elde edilen bulgularına göre katılımcılar23 adet geçerli metafor üretmişlerdir. Bu metaforlar ortak özellikleri bakımından üçfarklı kavramsal kategori altında toplanmıştır. Bunlar sırasıyla: “bir değer olarakfairplay”, “sosyal etkileşim olarak fairplay” ve “bir hak olarak fairplay” kategorileridir.Analiz sonuçlarına göre fairplay ifadesi ile katılımcıların çoğunlukla değerlersisteminde yer alabilecek kavramlar ürettiği sonucu ortaya çıkmıştır. Ayrıca, fairplayifadesinin uğraşı alanları ve cinsiyetlere göre farklı olarak algılandığı ve buna görekavramlaştırıldığı belirlenmiştir. Metaforların fairplay kavramını anlamak için etkili biraraç olduğu söylenebilir.