Person: KOLAÇ, NURCAN
Loading...
Email Address
Birth Date
Research Projects
Organizational Units
Job Title
Last Name
KOLAÇ
First Name
NURCAN
Name
2 results
Search Results
Now showing 1 - 2 of 2
Publication Open Access Uzaktan Eğitimin Okul Çocuklarının Sağlık Davranışlarına ve İnternet Kullanımlarına Etkisi: Karma Araştırma(2022-09-23) KADIOĞLU, HASİBE; KOLAÇ, NURCAN; Yurt S., Kadıoğlu H., Kolaç N., Kubilay F.Amaç: Bu çalışmada, COVID-19 pandemi döneminde uzaktan eğitimin okul çocuklarının sağlık davranışlarına ve internet kullanımlarına etkisinin karma araştırma yöntemi ile belirlenmesi amaçlanıştır. Yöntem: Tanımlayıcı bir araştırmadır. Araştırmada karma araştırma yöntemi kullanıldı. Araştırmanın evreni bir ilkokuldaki öğrenciler (n=246), veliler (n=876) ve öğretmenler oluşturmuştur. Nitel araştırma için öğrenci, veli, öğretmen ile odak grup görüşmesi (n=7-10) uygulandı. Araştırmada yarı yapılandırılmış görüşme formu, sağlık durumu anketi, Aile-Çocuk İnternet Bağımlılık Ölçeği kullanıldı. Nitel bölüm içerik analizi ile, nicel veriler tanımlayıcı istatistikler ile değerlendirildi. Araştırma için etik kurul onayı alınmıştır. Bulgular: Araştırma bulgularına göre pandemide ebeveynlerin ailesel yüklerinde artış, öğrenci-veli-öğretmende uyumlanma stresi yoğun görülmüştür. Çocukların rutin sağlık davranışları bozulduğu belirlendi. Kilo alma (%34,9), hareketsizlik (%61,3), İnternette geçirilen sürede artış (%68,3), iştahta artış (%28,5), uyku düzeninde bozulma (%27,1), endişe-kaygı- korku (28,9), göz problemlerinde artış (%26,4), postür bozukluğu (%38,2), kas gücünde azalma (%27,2), sosyal etkileşimde azalma (57,7), akademik başarıda azalma (%26,8) görüldüğü bulundu. Öğrencilerin %0,6’sının internet bağımlılığı, %7,1 ‘inin sınırlı internet bağımlılığı semptomu gösterdiği belirlenmiştir. Sonuç ve Öneriler: Pandemi döneminde ilkokul öğrencilerinin uzaktan eğitimle ekran önünde eğitime katılmak durumunda kalmaları fiziksel, ruhsal ve sosyal sorunlar yaşamalarına yol açmıştır. Gelecekte bu tür uzaktan eğitim durumlarına yönelik öğrencileri aktive edecek, sağlık sorunları yaşamalarını azaltacak eğitim ve programların oluşturulmasına, uzaktan destek sistemlerinin eğitim sistemi içine alınmasına, bunların erişilebilir olmasına öncelik verilmesi önerilmektedir.Publication Open Access The Psychometric Features of the Turkish Version of the Ageism Survey and the Frequency of Ageism(ELSEVIER TAIWAN, 2016-09) ERGÜN, AYŞE; Erol, Saime; Ergun, Ayse; Kadioglu, Hasibe; Gur, Kamer; Albayrak, Sevil; Sisman, Fatma Nevin; Sezer, Ayse; Kolac, NurcanBackground: This study was conducted to adapt the ageism survey to the Turkish language and culture and to determine the frequency of occurrence of ageism. Methods: The study population consisted of 236 individuals aged 50-95 years. The cultural adaptation of the ageism survey was carried out through the method of translation/back-translation and the validity of the instrument was tested for content and construct validity; its reliability was tested by internal consistency analysis. Results: The mean age of the respondents was 64.44 +/- 9.57. The content validity index for the ageism survey was found to be 0.89 and Cronbach a value was 0.86. Item-total correlation values for all of the items were over 0.31. Of the participants, 82.5% reported being confronted with some kind of discriminatory behavior at least once. Conclusion: It was established that the ageism survey is appropriate to the Turkish language and culture and that it is a valid and reliable instrument. Copyright (C) 2016, Taiwan Society of Geriatric Emergency & Critical Care Medicine. Published by Elsevier Taiwan LLC.