Person:
DOĞAN, MİDRABİ CİHANGİR

Loading...
Profile Picture

Email Address

Birth Date

Research Projects

Organizational Units

Job Title

Last Name

DOĞAN

First Name

MİDRABİ CİHANGİR

Name

Search Results

Now showing 1 - 9 of 9
  • PublicationOpen Access
    İlkokul Öğretmenlerinin Bitişik Eğik Yazı ve Dik Temel Harflerin Kullanımına İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi
    (2018-09-15) DOĞAN, MİDRABİ CİHANGİR; Ogün ÇAKIR;Gülsen ASLANTAŞ ARSLAN;Midrabi Cihangir DOĞAN
    Bu araştırmanın amacı, ilkokul öğretmenlerinin okuma-yazma eğitimisürecinde bitişik eğik yazı ve dik temel harflerin kullanımına ilişkin görüşleriniortaya koymaktır. Bu araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olan olgubilimkullanılmıştır. Çalışma grubunu 2016-2017 eğitim öğretim yılında ülkemizinçeşitli bölgelerinde görev yapmakta olan 85 ilkokul öğretmeni oluşturmaktadır.Araştırmada veri toplama aracı olarak açık uçlu sorulardan oluşan yarıyapılandırılmışgörüşme formu kullanılmıştır. Görüşme formunda yer alan soruifadelerine verilen cevaplar MAXQDA 12 yazılımı ile analiz edilerek kavramsalbütünlük oluşturan ifadeler iki araştırmacı tarafından ayrı ayrı kodlanmış ve temalaroluşturulmuştur. Araştırma sonucunda; bitişik eğik yazı kullanımının özellikleestetik bulunduğu için tercih edildiği, dik temel harflerin özellikle yazmada veokumada kolaylık sağlaması ve yaşamla ilişkilendirilebilmesi bakımından tercihedildiği, bitişik eğik yazıda karşılaşılan güçlüklerin yazma ve okuma süreçlerineodaklandığı ve öğretmenlerin dik temel harflerin kullanımında öncelikle yazmasüreçlerinde güçlüklerle karşılaşabileceklerini düşündükleri ortaya çıkmıştır.
  • PublicationOpen Access
    The Effect of Parent-Assisted Reading Intervention Program _x000D_ on Second Grade Students’ Fluent Reading and Reading _x000D_ Comprehension Skills
    (2021-02-23) DOĞAN, MİDRABİ CİHANGİR; Cumali KELEŞ;Midrabi DOĞAN
    In this study, Parent-Assisted Reading Intervention Program was developed and its effects were examined on students’ fluent reading and reading comprehension skills. The research was conducted in the context of the randomized pretestposttest control group design adapted from one of the true experimental design models. The study group included 16 students from the second grade: eight students in an experimental group and eight in a control group. Criterion sampling and simple random sampling were used to establish the study groups. In the research, curriculum-based measurement, error analysis inventory, prosodic reading scale, and reading comprehension tests were used as data collection tools. In the study, the Mann-Whitney U test, which is one of the nonparametric tests, was used to compare the pretest-posttest scores of the two groups. Further, the Wilcoxon signed-rank test was used to compare the pretest-posttest scores of each group. From the results of this study, it was concluded that the Parent-Assisted Reading Intervention Program was effective in improving the fluent reading and reading comprehension skills of the students involved.
  • PublicationOpen Access
    Marmara Finansal Okuryazarlık Tutum ve Davranış Ölçeğinin _x000D_ Geliştirilmesi
    (2020-11-04) DOĞAN, MİDRABİ CİHANGİR; Lütfullah ÇELİKTEN;Midrabi DOĞAN
    Bu çalışmanın amacı, ilkokul öğrencilerinin finansal okuryazarlık tutum ve davranışlarını belirlemeye yönelik bir ölçme aracı geliştirmektir. Araştırmanın örneklemini İstanbul ilinde öğrenim gören 457 ilkokul öğrencisi oluşturmaktadır. Ölçeğin teorik alt yapısına dayalı olarak oluşturulan tutum ifadeleri, kapsam geçerliliği için alan uzmanlarına gönderilmiştir. Uzman görüşleri doğrultusunda ölçek maddelerine son şekli verilerek yapı geçerliliği için açımlayıcı faktör analizine (AFA), bu yapıyı doğrulamak için doğrulayıcı faktör analizine (DFA) başvurulmuştur. AFA sonuçlarına göre 21 maddelik 5 faktörlü bir yapı meydana gelmiştir. DFA sonuçları 5 faktörlü yapıyı doğrulamaktadır. Ölçeğin madde analizleri sonucunda alt %27 ve üst %27’lik grup ortalamalarına ait t-testi değerlerinin anlamlı olduğu görülmüştür. Ölçeğin Cronbach Alfa iç tutarlılık katsayısı, ölçeğin tamamı için 0,83, Spearman Brown iki yarı test korelasyonu 0,79 olarak hesaplanmıştır. Elde edilen bu sonuçlara göre Marmara Finansal Okuryazarlık Tutum ve Davranış Ölçeği’nin geçerli ve güvenilir olduğu söylenebilir.
  • Publication
    Özel öğrenme güçlüğü olan çocukların sosyal gelişiminin incelenmesi
    (2017-09-16) DOĞAN, MİDRABİ CİHANGİR; Tekin A., BAŞAR M., DOĞAN M. C., ŞENER N., BARAN M. S.
  • Publication
    The Development of the Functional Literacy Experience Scale based upon Ecological Theory (FLESBUET) and Validity-Reliability Study
    (EDAM, 2014) DOĞAN, MİDRABİ CİHANGİR; Ozenc, Emine Gul; Dogan, M. Cihangir
    This study aims to perform a validity-reliability test by developing the Functional Literacy Experience Scale based upon Ecological Theory (FLESBUET) for primary education students. The study group includes 209 fifth grade students at Sabri Taskin Primary School in the Kartal District of Istanbul, Turkey during the 2010-2011 academic year. Structure validity of scale is examined with exploratory factor analysis and first factor is named as school, second factor as family and third factor as environment in accordance with Ecological Theory. Cronbach's alpha internal consistency coefficient, item total and residual item correlation in relation to scale are figured out. Then, significance of difference between top 27% and bottom 27% group item average and relation between item discrimination and two practices have been examined. Total Cronbach alpha value of this scale accounts for .86 and total item value is between .26-.56. t-test results are of no significance, with the difference between the top 27% and the bottom 27% of the group's item average being significant, correlation value between two practices is high and there is a significant relation at .001 level as a result. All these results put forth that Functional Literacy Experience Scale based upon Ecological Theory (FLESBUET) is valid and reliable scale for education sector.
  • Publication
    Investigation of the Relationship between Visual Estimation Skills and Spatial Reasoning Skills of Primary School Students
    (CUKUROVA UNIV, 2021) DOĞAN, MİDRABİ CİHANGİR; Altiner, Emel Cilingir; Dogan, M. Cihangir
    This study aims to examine primary school fourth grade students' visual estimation and spatial reasoning skills. 445 (219 boys and 226 girls) primary school students participated in the study. Correlational model, one of the quantitative research methods, was used to determine the relationship between students' visual estimation skills and spatial reasoning skills. In addition, Spatial Reasoning Skills and Visual Estimation Skills tests were used as data collection tools. Before applying these tests, validity-reliability analyzes were made. The data obtained from the sub-problems of the study were analyzed using different statistical methods such as including one-way multivariate analysis of variance (MANOVA), correlation and path analysis. According to the results of the research, the visual estimation skills and spatial reasoning skills of the students do not differ according to their gender. In addition, it was observed that the scores of the students' spatial reasoning test positively predicted the scores they got from the visual estimation skills test.
  • Publication
    Mantık problemleri çözmenin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin Matematiğe yönelik başarı duygularına etkisinin incelenmesi
    (2020-06-19) DOĞAN, MİDRABİ CİHANGİR; ÖZDEN, BÜLENT; DOĞAN M. C., ÖZDEN B., KARADAĞ B.
    Son yıllarda duygulara eğitim sürecinde daha çok önem verilmeye başlanmıştır. Çünkü bireyler, özellikle öğrenciler akademik yaşamları boyunca farklı duygu türleri yaşamaktadırlar. Öğrencilerin öğrenme süreçlerine ve akademik başarılarına ilişkin duygularının çoğu başarı duyguları olarak nitelendirilmektedir. Başarı duyguları pozitif ve negatif olmak üzere ikiye ayrılmaktadır. Milli Eğitim Bakanlığı Matematik Dersi Öğretim Programı’nda eğitimin sadece düşünce için değil, duygu ve eylem için de verildiğini; bu sebeple sadece bilişsel ölçümlerin yeterli kabul edilmeyeceği belirtilmiştir. Bu belirtilenler ışığında matematiğe yönelik başarı duygularının ilkokuldan itibaren belirlenmesi önemli görülmektedir. Ancak alanyazın incelendiğinde matematiğe yönelik başarı duygularının ortaya çıkarılmasına yönelik ilkokul düzeyinde yeterli çalışmanın yapılmadığı görülmüştür. Bu sebeple bu çalışmada ilkokul dördüncü sınıf matematik dersi zaman ölçme alt öğrenme alanı kapsamında mantık problemleri çözmenin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin matematiğe yönelik başarı duygularına etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda “Matematik dersinde mantık problemleri şeklinde hazırlanmış problemleri çözmenin öğrencilerin matematiğe yönelik başarı duygularına etkisi nasıldır?” sorusuna cevap aranmıştır. Araştırmada deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmada ders öncesi ve sonrası değişim inceleneceği için zayıf deneysel desenlerden tek grup öntest-sontest desen kullanılmıştır. Çalışma grubunun oluşturulmasında amaçlı örnekleme yönteminden yararlanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2018-2019 eğitim öğretim yılı Sakarya ili Serdivan ilçesinde bulunan 24 dördüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak öğrencilerin matematiğe yönelik başarı duygularını belirlemek amacıyla “Ergenlik Öncesi Öğrencilerin Matematiğe Yönelik Başarı Duyguları Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde bir istatistik programından yararlanılmış uygulama öncesi ve sonrası elde edilen verilere ilişkin karşılaştırmalar yapılmıştır. Bulgular doğrultusunda çıkan sonuçlar alanyazınla tartışılarak araştırmacılara, öğretmenlere ve müfredat geliştirme sürecine yönelik öneriler sunulmuştur. keywords: Matematik, mantık problemleri, başarı duyguları
  • PublicationOpen Access
    Investigation of Multiple Intelligence Practises in Social Studies Courses in Context of Textbooks _x000D_ and Teachers’ Opinions
    (2021-09-01) DOĞAN, MİDRABİ CİHANGİR; Nurcan ŞENER;Midrabi DOĞAN
    Purpose: The present study was designed to examine multiple intelligence applications in the fourth and sixth-grade social studies learning environments. The research was conducted through case study design, one of the qualitative research patterns. In addition, a face-to-face interview was carried out with eight classroom teachers in fourth grade and social studies teachers in sixth grade at a public and private school in the European side of İstanbul. Design/ Methodology/ Approach: The data were collected by document analysis and interview techniques and analyzed with content analysis technique. Findings: According to the results of document analysis, the activities included in social studies textbooks were respectively logical, verbal, and visual activities in terms of intensity. The teachers mostly stated that ‘it gives students the chance of expressing themselves’ concerning the message proposed by the theory and emphasized that ‘it makes students familiar with different methods and techniques’, ‘it ensures student-centered learning’ and ‘it includes students in the lessons more.’ The teachers who regarded social studies textbooks as inadequate in terms of multiple intelligence practices mostly stated that ‘they have to use the supportive book’ and ‘the books consist of simple activities inappropriate for students’ age’. The majority of teachers who expressed concerns on the requirements for more successful multiple intelligence applications suggested that ‘education programs and seminars concerning the theoretical and practical parts of the theory must be arranged’ and ‘activities with the involvement of students must be organized and learning through experience must be promoted.’ Highlights: In the light of the findings of the study, it is recommended that textbooks must be reviewed in terms of the Theory of Multiple Intelligence, teachers must be encouraged to participate in applied trainings, and the parents must be included in these applied trainings, thereby ensuring continuous and permanent learning.
  • PublicationOpen Access
    İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerine Yönelik Özdüzenlemeli_x000D_ Öğrenme Envanteri’nin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik_x000D_ Çalışması
    (2019-12-28) SAKIZ, GÖNÜL; HALİL ÇOKÇALIŞKAN;GÖNÜL SAKIZ;Midrabi DOĞAN
    Bu araştırmanın amacı dördüncü sınıf öğrencilerinin özdüzenlemeli öğrenme düzeylerinibelirlemeye yönelik bir envanter geliştirmektir. Geçerlik ve güvenirlik çalışmaları için 520ilkokul dördüncü sınıf öğrencisinden veri toplanmıştır. Araştırma sonucunda ÖzdüzenlemeliÖğrenme Envanteri (ÖÖE) Öndüşünme (12 madde), Performans (11 madde) ve Özyansıtma(11 madde) olmak üzere üç ölçekten oluşmuştur. Elde edilen ölçeklerin faktör yükleri .52 ile.73 arasında, madde-toplam test korelasyonları ise .45 ile .65 arasında değişmektedir.ÖÖE’nin Öndüşünme, Performans ve Özyansıtma Ölçekleritarafından açıklanan varyanslarsırasıyla % 40, % 41 ve % 44; iç tutarlık katsayıları sırasıyla .86, .84 ve .87 şeklinde tespitedilmiştir. ÖÖE’nin tüm maddeleri için %27’lik alt ve üst gruplara ait ölçek puanlarıarasında anlamlı fark elde edilmiştir. Ayrıca 237 kişilik farklı bir örneklem üzerindegerçekleştirilen doğrulayıcı faktör analizi sonucunda tespit edilen yapının uyum indekslerininiyi düzeyde olduğu belirlenmiştir. Bu bulgulara dayanarak ÖÖE’nin geçerli ve güvenilir birenvanter olarak alanda kullanılabileceğine karar verilmiştir.