Person:
GÜVEN, GÜLÇİN

Loading...
Profile Picture

Email Address

Birth Date

Research Projects

Organizational Units

Job Title

Last Name

GÜVEN

First Name

GÜLÇİN

Name

Search Results

Now showing 1 - 10 of 11
  • Publication
    Beyin yapısı ve sinir sistemi
    (Hedef CS, 2021-01-01) GÜVEN, GÜLÇİN; GÜVEN G.
    İnsan beyninde neler olup bittiğini anladığımız zaman bilinçli farkındalığımız artar. Beyin ve eğitim arasındaki ilişkiyi öğrenmek eğitimciler için son derece önemlidir. Son yıllarda modern beyin araştırmaları yoğunluk kazanmıştır. Bu araştırmaların çoğunun tıp alanında çalışan nörologlar ve nöro-biyologlar tarafından yapıldığı görülmektedir. Günümüzde disiplinler arası çalışmalar tıp, psikoloji ve eğitim alanında odak noktası haline gelmiştir. Buradan yola çıkarak eğitimciler beyin temelli öğrenme, beyin dostu eğitim, sağ beyni-sol beyni geliştiren etkinlikler, çılgın nöronlar gibi konuları tartışmaya başladılar. Nöro-pedagoji, okul içi ve okul dışı mekanlarda eğitimi en iyi şekilde gerçekleştirmek için beynin işlevlerini anlamaya odaklanan bir alandır. Nöro eğitim, öğrenme deneyimini en iyi hale getirmek hedefiyle nörobilim ve pedagojinin bir araya gelmesiyle oluşmuştur. Bu disiplin, beyin işlevlerini -beynimizin bilgiyi nasıl özümsediği, kodladığı ya da hatırladığını- anlamayı ve bunları eğitimde uygulamayı amaçlar. Bunun sonucu olarak da eğitimciler daha iyi eğitim stratejileri geliştirebilir, öğrenme ergonomisini tasarlayabilir, daha duyarlı ölçmeler sağlayabilirler.
  • Publication
    Covid-19 pandemi ve karantina sürecinde okul öncesi dönemdeki çocukların sosyal becerilerinin desteklenmesi: Ev temelli sosyal beceri destek programının etkileri
    (2021-12-30) GÜVEN, GÜLÇİN; GÜVEN G.
    Problem Durumu Çocukların kültürlerine ve topluma uyum sağlamaları için gerekli davranış kalıplarının öğrenilmesi olarak tanımlanan sosyalleşme kavramı (White, Hayes, & Livesy, 2016), yalnızca insanlarda değil gelişmiş memelilerde, çoğunlukla oyunlar aracılığıyla toplumsal yaşamda sosyal bağlar kurmalarını sağlayan biyolojik bir yatkınlık olarak var olmaktadır (Lindon, 2016). Bu biyolojik yatkınlığın, beyin gelişimi ile ilişkili olduğu da düşünülebilir. Robinson (2008), yaşamın ilk yıllarında tüm yetenek ve becerilerimizde olduğu gibi sosyal gelişim açısından beynimizde bir patlama yaşandığını ve beynimiz olgunlaştıkça becerilerimizin de geliştiğini ifade etmektedir. Çocukların sosyal gelişimleri açısından bu denli önemli olan erken çocukluk döneminde tüm dünyada görülen COVID-19 Pandemisi ve ardından da karantina süreçleri ile birlikte okul öncesi eğitim alamamakta ve akranları ile etkileşimleri sınırlanmaktadır. Buradan hareketle araştırma kapsamında 60-72 aylık çocuklara yönelik geliştirilen Ev Temelli Sosyal Beceri Destek Programı’nın çocukların sosyal yetkinlikleri üzerindeki etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Yöntem Araştırma tek gruplu ön test-son test deneysel desende tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubuna Denizli ilinde daha önce okul öncesi eğitim almış 60-72 aylık 15 çocuk dahil edilmiştir. Araştırmaya dâhil edilen çocukların ebeveynlerine çevrimiçi platformda Ev Temelli Sosyal Beceri Destek Programı uygulama süreci ile ilgili bilgi verilmiş ve etkinlikleri çocukları ile birlikte gerçekleştirmeleri istenmiştir. Araştırmacı tarafından yedi hafta ve haftada dörder etkinlik olmak üzere toplam 28 etkinlikten (Türkçe etkinliği, Oyun etkinliği, Drama etkinliği, Sanat etkinliği) oluşan Ev Temelli Sosyal Beceri Destek Programı 4 Mayıs-21 Haziran 2020 tarihleri arasında uygulanmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen Kişisel Bilgi Formu ile LaFreniere ve Dumas (1996) tarafından geliştirilmiş ve Türkçe uyarlaması Çorapçı, Aksan, Arslan-Yalçın ve Yağmurlu (2010) tarafından yapılan Sosyal Yetkinlik ve Davranış Değerlendirme Ölçeği-30 (SYDD-30) kullanılmıştır. SYDD-30 Ölçeği, “Sosyal Yetkinlik”, “Kızgınlık-Saldırganlık” ve “Anksiyete-İçe dönüklük” olmak üzere üç alt ölçekten oluşmaktadır ve araştırma kapsamında anneler tarafından değerlendirilmiştir. Yapılan normallik testleri ile normal dağılım göstermediği saptanan verilerin analizinde Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi kullanılmıştır. Bulgular Araştırma sonucunda Ev Temelli Sosyal Beceri Destek Programı’na katılan çocukların SYDD-30 Ölçeği’nin alt ölçekleri olan “Sosyal Yetkinlik”, “Kızgınlık-Saldırganlık” ve “Anksiyete-İçe dönüklük” alt boyutlarında öntest-sontest puanları arasında anlamlı farklılık olduğu saptanmıştır. Son test ön test sonuçları incelendiğinde sosyal yetkinlik alt boyutunda çalışmaya katılan 11 çocukta ilerleme; 1 çocukta gerileme; 3 çocukta da son test ve ön test sonuçları arasında herhangi bir değişim tespit edilmemiştir. Kızgınlık-saldırganlık alt boyutunda çalışmaya katılan 9 çocukta gerileme; 2 çocukta ilerleme; 4 çocukta da son test ve ön test sonuçları arasında herhangi bir değişim tespit edilmemiştir. Anksiyete-İçe dönüklük alt boyutunda çalışmaya katılan 10 çocukta gerileme; 1 çocukta ilerleme; 4 çocukta da son test ve ön test sonuçları arasında herhangi bir değişim tespit edilmemiştir. “Ev Temelli Sosyal Beceri Destek Programı”nın çalışmaya katılan çocukların sosyal becerilerinde beklenen düzeyde ilerleme tespit edildiği görülmektedir. Sonuç ve Öneriler Tüm bu sonuçlardan yola çıkıldığında araştırma kapsamında geliştirilen Ev Temelli Sosyal Beceri Destek Programı’nın çocukların sosyal becerilerini desteklemesi açısından kullanılabilir bir uygulama olduğu söylenebilir. Araştırma sonuçları göz önüne alındığında aşağıdaki öneriler yol gösterici olabilir:  Çalışma deney ve kontrol grubu şeklinde tasarlanıp büyük örneklem gruplarıyla tekrarlanabilir.  Çocukların sosyal becerileri ile ebeveynlere ilişkin değişkenler (kabul-red düzeyi, ebeveynlik stili, vb.) arasındaki ilişkiler incelenebilir.  Sosyal beceri gelişimi ve değişimini izlemeye yönelik boylamsal araştırmalar tasarlanabilir.  Çocukların salgın sonrasına uyum sağlaması için okullarda aileler ve öğretmenler için destekleyici eğitimler düzenlenebilir.  Uzmanlar tarafından okula uyum sağlama, sosyal beceri, duygu düzenleme, akran ilişkileri gibi konularda müdahale programları geliştirilerek olası sorunların çözümüne katkı sağlanabilir.
  • Publication
    Okul öncesi eğitimde drama
    (Eğiten Yayınevi, 2022-01-01) GÜVEN, GÜLÇİN; GÜVEN G., ÖZER M.
  • PublicationOpen Access
    48-72 Aylık Çocuklara Yönelik Denham Duygu Anlama_x000D_ Testinin Geçerlik Güvenirlik Çalışması
    (2019-12-13) GÜVEN, GÜLÇİN; Elif YILMAZ;Kezban TEPELİ;Gülçin GÜVEN
    Araştırmanın amacı, 48-72 aylık çocuklar için Denham Duygu Anlama Testinin geçerlik ve güvenirlik çalışmalarının yapılmasıdır. Bu araştırma, nicel araştırma deseninde genel tarama modelinde tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu 2016-2017eğitim öğretim yılında İstanbul Anadolu yakasındaki okul öncesi eğitim kurumlarıarasından tesadüfî küme örnekleme yöntemi ile seçilen bağımsız anaokulları ve ilköğretime bağlı anasınıflarında eğitim gören 48-72 aylık 260 çocuktan oluşmaktadır.Araştırma verilerinin toplanması amacıyla Denham Duygu Anlama Testi, Duygu Tanıma Testi ve araştırmacılar tarafından geliştirilen Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Testin geçerlik çalışmaları için içerik geçerliği (uzman görüşü ve madde analizi)ve yapı geçerliği (açımlayıcı faktör analizi ve ilgili test/ölçek ile dış testler arasındakikorelasyon katsayısının hesaplanması yöntemi); güvenirlik çalışmaları için ise iç tutarlılık (Cronbach Alfa) ve testin aralıklı tekrarı (Pearson Korelasyon Katsayısı) ölçütlerine göre testin güvenirliği incelenmiştir. Yapılan analizlerin ardından DenhamDuygu Anlama Testinin geçerli ve güvenilir bir test olduğu saptanmıştır
  • Publication
    Çocukların öğrenme özellikleri ve yabancı dil öğrenimine etkisi
    (Pegem Akademi, 2022-01-01) GÜVEN, GÜLÇİN; GÜVEN G., ŞİMŞEK F. M.
  • Publication
    Beslenme ve yeme bozuklukları
    (Eğiten Yayınevi, 2022-01-01) GÜVEN, GÜLÇİN; GÜVEN G.; Yılmaz, Elif; Yılmaz Demirel, Özlem
  • Publication
    Investigation of the relationship between attention skills and science process skills in children regarding external elements
    (Ankara University, 2020) GÜVEN, GÜLÇİN; Güven G., Yılmaz E.
    In this research, it is aimed to examine the relationship between the attention skills of children regarding auditory and visual elements and their science process skills. In addition, these skills were examined in terms of gender and socio-economic level variables. The research is designed in survey model and the study group is consisted of randomly selected 156 children aged 60-72 months attending preschool education institutions in the 2018-2019 academic year in Istanbul. Four data collection tools as Demographic Information Form, Preschool Science Process Skills Scale for 60-72 Months Old Children, Listening Test and Concentration Test for 5-Year-Old Children were used in the research. As the result of the research, it is found a positive significant relationship between the visual and auditory attention skills of the preschool children and science process skills. It was found that the science process skills and auditory attention skills of preschool children did not differ significantly with gender. However, visual attention skills differed with gender of the children and this difference was in favor of the girls. Additionally, attention skills and scientific process skills differed with socio-economic level of the children and this difference was in favor of the upper socio-economic level. © 2020, Ankara University. All rights reserved.
  • PublicationOpen Access
    48-72 Aylık Çocuklara Yönelik Sosyal Problem Çözme Becerileri Ölçeği’nin Geliştirilmesi Ve Geçerlik-Güvenirlik Analizi
    (2018-05-15) GÜVEN, GÜLÇİN; ELİF YILMAZ;OZANA URAL;GÜLÇİN GÜVEN
    Araştırmanın amacı 48-72 aylık çocukların sosyal problem çözme becerilerinin belirlenebilmesi için geçerli ve güvenilir bir ölçme aracının geliştirilmesidir. Karma araştırma modelinde tasarlanan araştırmanın iki çalışma grubu (Çalışma Grubu-I, 48-72 aylık 168 çocuğun anne-babası ve Çalışma Grubu-II, 48-72 aylık toplam 257 çocuk) mevcuttur. Araştırma kapsamında “Kişisel Bilgi Formu”, “Sosyal Problem Çözme Becerileri Aile Görüşme Formu”, “Sosyal Problem Çözme Becerileri Ölçeği”, “Wally Sosyal Problem Çözme Testi” ve “Sosyal Yetkinlik ve Davranış Değerlendirme-30 Ölçeği” olmak üzere beş veri toplama aracı kullanılmıştır. Araştırma sonucunda geliştirilen Sosyal Problem Çözme Becerileri Ölçeği’nin geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğu belirlenmiştir.
  • Publication
    Okul öncesi eğitim programında drama etkinlikleri ve dramatik oyun merkezi
    (Eğiten Yayınevi, 2022-01-01) GÜVEN, GÜLÇİN; GÜVEN G., KURAL KINIK E.