Person:
ŞENER, NURCAN

Loading...
Profile Picture

Email Address

Birth Date

Research Projects

Organizational Units

Job Title

Last Name

ŞENER

First Name

NURCAN

Name

Search Results

Now showing 1 - 1 of 1
  • PublicationOpen Access
    Examination of the values of thrift and equality in social studies curriculum and textbooks
    (2022-12-01) ŞENER, NURCAN; UYGUN K., ŞENER N., ARSLAN Ö.
    Araştırmanın amacı, sosyal bilgiler dersi öğretim programında ve ders kitaplarında tasarruf ve eşitlik değerlerini incelemektir. Bu çalışmada, nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırma verileri nitel araştırma tekniklerinden biri olan döküman analizi ile elde edilmiştir. Veri kaynakları, Milli Eğitim Bakanlığı Sosyal Bilgiler Öğretim Programı (2018) ve dördüncü ve altıncı sınıf sosyal bilgiler ders kitaplarıdır. Araştırma verilerinin elde edildiği kitaplar, 2020- 2021 eğitim öğretim yılında kullanılmıştır. Bu kitaplar, araştırmacıların okullarından birinde ders kitabı olarak kullanıldıkları için kolay erişilebilirlik nedeniyle seçildi. Araştırma verileri içerik analizi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre tasarruf değerinin dördüncü sınıf ders kitabında beş kazanımda, eşitlik değerinin altıncı sınıf ders kitabında üç kazanımda yer aldığı görülmektedir.