Person:
SAKIZ, GÖNÜL

Loading...
Profile Picture

Email Address

Birth Date

Research Projects

Organizational Units

Job Title

Last Name

SAKIZ

First Name

GÖNÜL

Name

Search Results

Now showing 1 - 1 of 1
  • PublicationOpen Access
    İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerine Yönelik Özdüzenlemeli_x000D_ Öğrenme Envanteri’nin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik_x000D_ Çalışması
    (2019-12-28) SAKIZ, GÖNÜL; HALİL ÇOKÇALIŞKAN;GÖNÜL SAKIZ;Midrabi DOĞAN
    Bu araştırmanın amacı dördüncü sınıf öğrencilerinin özdüzenlemeli öğrenme düzeylerinibelirlemeye yönelik bir envanter geliştirmektir. Geçerlik ve güvenirlik çalışmaları için 520ilkokul dördüncü sınıf öğrencisinden veri toplanmıştır. Araştırma sonucunda ÖzdüzenlemeliÖğrenme Envanteri (ÖÖE) Öndüşünme (12 madde), Performans (11 madde) ve Özyansıtma(11 madde) olmak üzere üç ölçekten oluşmuştur. Elde edilen ölçeklerin faktör yükleri .52 ile.73 arasında, madde-toplam test korelasyonları ise .45 ile .65 arasında değişmektedir.ÖÖE’nin Öndüşünme, Performans ve Özyansıtma Ölçekleritarafından açıklanan varyanslarsırasıyla % 40, % 41 ve % 44; iç tutarlık katsayıları sırasıyla .86, .84 ve .87 şeklinde tespitedilmiştir. ÖÖE’nin tüm maddeleri için %27’lik alt ve üst gruplara ait ölçek puanlarıarasında anlamlı fark elde edilmiştir. Ayrıca 237 kişilik farklı bir örneklem üzerindegerçekleştirilen doğrulayıcı faktör analizi sonucunda tespit edilen yapının uyum indekslerininiyi düzeyde olduğu belirlenmiştir. Bu bulgulara dayanarak ÖÖE’nin geçerli ve güvenilir birenvanter olarak alanda kullanılabileceğine karar verilmiştir.