Person:
SAKIZ, GÖNÜL

Loading...
Profile Picture

Email Address

Birth Date

Research Projects

Organizational Units

Job Title

Last Name

SAKIZ

First Name

GÖNÜL

Name

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Publication
    Examination of the 2018 undergraduate elementary teacher education program based on its first graduating prospective teachers’ opinions
    (2022-10-01) SAKIZ, GÖNÜL; Bağdiken M., Sakız G.
    Bu araştırmanın amacı 2018 yılında yürürlüğe konulan sınıf öğretmenliği lisans programının, bu programdan mezun olacak ilk öğrencilerin görüşleri alınarak değerlendirilmesidir. Araştırmanın deseni nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışmasıdır. Araştırma katılımcıları, İstanbul’da bulunan büyük bir eğitim ve araştırma üniversitesinin Eğitim Fakültesinin Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı dördüncü sınıfında okumakta olan 17 öğretmen adayıdır. Katılımcı öğretmen adaylarının seçimi amaçlı örnekleme yöntemi kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veriler açık uçlu anket soruları ve yarı yapılandırılmış görüşme formuyla toplanmıştır. Açık uçlu anket soruları 17 öğretmen adayına uygulanmış; yarı yapılandırılmış görüşme ise bu grup içinden sekiz öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri betimsel analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Bulgulara göre, 2018 Sınıf Öğretmenliği Lisans Programının nitelikli sınıf öğretmeni yetiştirme hususunda gelişime açık bazı alanlarının mevcut olduğu tespit edilmiştir. Bunlar; ders türleri, ders dönemleri, ders süreleri, seçmeli dersler ve derslerin yeterlilik düzeyi olarak belirlenmiştir. Öğretmen adayları, pratiğe dayalı derslerin sayı ve süre olarak artırılması ihtiyacını vurgulamışlar ve özellikle öğretim derslerinde ders saatlerinin ve içeriklerinin yetersiz kaldığını ifade etmişlerdir. 2018 Sınıf Öğretmenliği Lisans Programını bir önceki programdan ayıran en önemli farklardan biri Okul Deneyimi dersinin kaldırılmış olmasıdır. Öğretmen adayları, Okul Deneyimi dersinin kaldırılmasına yönelik olumsuz görüş bildirmişler ve yeniden programa konulmasının gerekliliğini belirtmişlerdir. Araştırma kapsamında güncel program geliştirme çabalarını destekleyecek öneriler sunulmuştur.
  • Publication
    Fen bilimleri dersinde STEM uygulamaları ve yansıtıcı düşünme
    (2022-11-01) SAKIZ, GÖNÜL; Sakız G.