Person: SAKIZ, GÖNÜL
Loading...
Email Address
Birth Date
Research Projects
Organizational Units
Job Title
Last Name
SAKIZ
First Name
GÖNÜL
Name
4 results
Search Results
Now showing 1 - 4 of 4
Publication Open Access İlkokul düzeyinde dijital okuryazarlık becerileri rubriğinin geliştirilmesi(2019-01-01) SAKIZ, GÖNÜL; AYDEMİR, ZEYNEP; AYDEMİR Z., SAKIZ G., Cihangir Doğan M.Bu araştırmanın amacı, ilkokul düzeyinde dijital okuryazarlık becerilerinin ölçümüne yönelik geçerli ve güvenilir alternatif bir değerlendirme aracı geliştirmektir. Çalışma grubunu İstanbul ili Anadolu yakasında bulunan bir ilkokulun dördüncü sınıfında okuyan 31 öğrenci oluşturmaktadır. Yeni Okuryazarlık Becerilerine ve çevrimiçi okuduğunu anlamaya dayalı olarak oluşturulan Dijital Okuryazarlık Becerileri Rubriği (DOBR), Kingsley’in (2011) uyarlama yaparak kullandığı ORCA (Online Reading Comprehension Assessment-Elementary) adlı ölçme aracından faydalanılarak geliştirilmiştir. Rubrik geliştirme sürecinde; içerik, kullanım, yaş düzeyi ve güvenirlik açısından uygun web siteleri kullanılmış ve sınıf-içi uygulamalar gerçekleştirilmiştir. Rubriğin güvenirliği iç tutarlılık katsayısı, madde analizi, Fleiss Kappa katsayısı ve puanlayıcılar arası güvenirlik yoluyla; geçerliği ise uzman görüşleri ve Pearson Momentler Çarpım Korelasyonu yoluyla test edilmiştir. Sonuçlar değerlendirildiğinde, dört ana bölüm ve 12 sorudan oluşan istatistiksel olarak geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı elde edilmiştir.Publication Open Access Self-regulated learning strategies impact fourth-grade students' positive outcomes in science class(2022-01-01) SAKIZ, GÖNÜL; Cengiz-Istanbullu B., SAKIZ G.For long years, researchers in the field believed that the development of self-regulated learning (SRL) behaviors of students could only be initiated around middle school years. Nowadays, a growing number of research around the world attempt to challenge this belief by demonstrating that SRL behaviors and strategies can emerge in students at an earlier age than expected through proper training and eventually affect students\" positive academic outcomes in the learning process. The purpose of this study was to examine the impact of the use of self-regulated learning strategies (SRLS) on fourth-grade students\" academic self-efficacy, science motivation, academic worry, and achievement in a primary school science classroom. A pre-test - post-test control group quasi-experimental design was used. The participants were 39 fourth-grade students from a private primary school in Istanbul, Turkey. The SRLS (goal-setting, planning, note-taking, monitoring and selfevaluation) used in the study were explicitly taught to the students in the experimental group. The data were collected using two self-report questionnaires and an achievement test. A 2x3 Split-plot ANOVA test was used for data analyses. The results revealed that the use of SRLS significantly positively impacted students\" perceived academic selfefficacy, science motivation and academic achievement; and, significantly negatively affected their academic worry. The results of the retention tests, however, showed the necessity of continuous stimulation of SRLS to obtain optimal benefits for student outcomes.Publication Open Access Başarı Testi Geliştirme Süreci: İlkokul Dördüncü Sınıf Maddeyi Tanıyalım_x000D_ Ünitesi Örneği(2020-01-31) SAKIZ, GÖNÜL; Gökşen ÜÇÜNCÜ;GÖNÜL SAKIZBaşarı testleri öğrencilerin akademik performanslarını ölçmek için en yaygın olarak kullanılan veri toplama araçları arasındayer alırlar. Bu nedenle, seçili disiplinlerde öğrenci kazanımlarını kusursuz şekilde ortaya koyabilen geçerli ve güvenilir başarıtestlerinin varlığı büyük önem arz eder. Fakat, başarı testi geliştirme üzerine yapılan araştırmalar oldukça kısıtlıdır. Bu araştırmanınamacı, bilimsel araştırmalarda kullanılacak bir başarı testinin geliştirilmesi sürecinde izlenmesi gereken adımları örnek bir fenbilimleri ünitesi (Maddeyi Tanıyalım) çerçevesinde sergilemek ve geliştirilen başarı testini literatüre kazandırmaktır. Araştırmanınilk bölümünde, seçili üniteye ilişkin 11 kazanım için 35 çoktan seçmeli soru maddesi hazırlanmıştır. Webb'in (1997) öğrenmekazanımlarının değerlendirilmesine ilişkin belirlediği ölçütlere dayanarak alan uzmanları ve deneyimli öğretmenlerden alınangörüşler Lawshe tekniği (1975) ile değerlendirilmiştir. Çalışmanın ikinci bölümünde ise oluşturulan ölçek formu İstanbul’un Beykozİlçesi’nde yer alan iki ilkokulda dört dördüncü sınıf şubesinde öğrenim gören 84 öğrenciye uygulanmıştır. ITEMAN programı ileyapılan madde analizi testin geçerli olduğunu göstermiştir. Pearson korrelasyon ve Spearman Brown güvenirlik katsayıları sırasıyla.85 ve .83 olarak bulunarak testin güvenilir olduğunu ortaya koymuştur. Geliştirilen testin, fen eğitimi alanına katkı sağlaması veyapılacak ilişkili araştırmalarda kullanılması beklenmektedir. Açıklanan prosedürlerin çeşitli branşlarda geliştirilecek geçerli vegüvenilir başarı testlerinin oluşturulma sürecine rehberlik edeceğine inanılmaktadır.Publication Open Access İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerine Yönelik Özdüzenlemeli_x000D_ Öğrenme Envanteri’nin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik_x000D_ Çalışması(2019-12-28) SAKIZ, GÖNÜL; HALİL ÇOKÇALIŞKAN;GÖNÜL SAKIZ;Midrabi DOĞANBu araştırmanın amacı dördüncü sınıf öğrencilerinin özdüzenlemeli öğrenme düzeylerinibelirlemeye yönelik bir envanter geliştirmektir. Geçerlik ve güvenirlik çalışmaları için 520ilkokul dördüncü sınıf öğrencisinden veri toplanmıştır. Araştırma sonucunda ÖzdüzenlemeliÖğrenme Envanteri (ÖÖE) Öndüşünme (12 madde), Performans (11 madde) ve Özyansıtma(11 madde) olmak üzere üç ölçekten oluşmuştur. Elde edilen ölçeklerin faktör yükleri .52 ile.73 arasında, madde-toplam test korelasyonları ise .45 ile .65 arasında değişmektedir.ÖÖE’nin Öndüşünme, Performans ve Özyansıtma Ölçekleritarafından açıklanan varyanslarsırasıyla % 40, % 41 ve % 44; iç tutarlık katsayıları sırasıyla .86, .84 ve .87 şeklinde tespitedilmiştir. ÖÖE’nin tüm maddeleri için %27’lik alt ve üst gruplara ait ölçek puanlarıarasında anlamlı fark elde edilmiştir. Ayrıca 237 kişilik farklı bir örneklem üzerindegerçekleştirilen doğrulayıcı faktör analizi sonucunda tespit edilen yapının uyum indekslerininiyi düzeyde olduğu belirlenmiştir. Bu bulgulara dayanarak ÖÖE’nin geçerli ve güvenilir birenvanter olarak alanda kullanılabileceğine karar verilmiştir.