Person:
SAKIZ, GÖNÜL

Loading...
Profile Picture

Email Address

Birth Date

Research Projects

Organizational Units

Job Title

Last Name

SAKIZ

First Name

GÖNÜL

Name

Search Results

Now showing 1 - 5 of 5
  • Publication
    Examination of the 2018 undergraduate elementary teacher education program based on its first graduating prospective teachers’ opinions
    (2022-10-01) SAKIZ, GÖNÜL; Bağdiken M., Sakız G.
    Bu araştırmanın amacı 2018 yılında yürürlüğe konulan sınıf öğretmenliği lisans programının, bu programdan mezun olacak ilk öğrencilerin görüşleri alınarak değerlendirilmesidir. Araştırmanın deseni nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışmasıdır. Araştırma katılımcıları, İstanbul’da bulunan büyük bir eğitim ve araştırma üniversitesinin Eğitim Fakültesinin Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı dördüncü sınıfında okumakta olan 17 öğretmen adayıdır. Katılımcı öğretmen adaylarının seçimi amaçlı örnekleme yöntemi kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veriler açık uçlu anket soruları ve yarı yapılandırılmış görüşme formuyla toplanmıştır. Açık uçlu anket soruları 17 öğretmen adayına uygulanmış; yarı yapılandırılmış görüşme ise bu grup içinden sekiz öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri betimsel analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Bulgulara göre, 2018 Sınıf Öğretmenliği Lisans Programının nitelikli sınıf öğretmeni yetiştirme hususunda gelişime açık bazı alanlarının mevcut olduğu tespit edilmiştir. Bunlar; ders türleri, ders dönemleri, ders süreleri, seçmeli dersler ve derslerin yeterlilik düzeyi olarak belirlenmiştir. Öğretmen adayları, pratiğe dayalı derslerin sayı ve süre olarak artırılması ihtiyacını vurgulamışlar ve özellikle öğretim derslerinde ders saatlerinin ve içeriklerinin yetersiz kaldığını ifade etmişlerdir. 2018 Sınıf Öğretmenliği Lisans Programını bir önceki programdan ayıran en önemli farklardan biri Okul Deneyimi dersinin kaldırılmış olmasıdır. Öğretmen adayları, Okul Deneyimi dersinin kaldırılmasına yönelik olumsuz görüş bildirmişler ve yeniden programa konulmasının gerekliliğini belirtmişlerdir. Araştırma kapsamında güncel program geliştirme çabalarını destekleyecek öneriler sunulmuştur.
  • PublicationOpen Access
    İlkokul düzeyinde dijital okuryazarlık becerileri rubriğinin geliştirilmesi
    (2019-01-01) SAKIZ, GÖNÜL; AYDEMİR, ZEYNEP; AYDEMİR Z., SAKIZ G., Cihangir Doğan M.
    Bu araştırmanın amacı, ilkokul düzeyinde dijital okuryazarlık becerilerinin ölçümüne yönelik geçerli ve güvenilir alternatif bir değerlendirme aracı geliştirmektir. Çalışma grubunu İstanbul ili Anadolu yakasında bulunan bir ilkokulun dördüncü sınıfında okuyan 31 öğrenci oluşturmaktadır. Yeni Okuryazarlık Becerilerine ve çevrimiçi okuduğunu anlamaya dayalı olarak oluşturulan Dijital Okuryazarlık Becerileri Rubriği (DOBR), Kingsley’in (2011) uyarlama yaparak kullandığı ORCA (Online Reading Comprehension Assessment-Elementary) adlı ölçme aracından faydalanılarak geliştirilmiştir. Rubrik geliştirme sürecinde; içerik, kullanım, yaş düzeyi ve güvenirlik açısından uygun web siteleri kullanılmış ve sınıf-içi uygulamalar gerçekleştirilmiştir. Rubriğin güvenirliği iç tutarlılık katsayısı, madde analizi, Fleiss Kappa katsayısı ve puanlayıcılar arası güvenirlik yoluyla; geçerliği ise uzman görüşleri ve Pearson Momentler Çarpım Korelasyonu yoluyla test edilmiştir. Sonuçlar değerlendirildiğinde, dört ana bölüm ve 12 sorudan oluşan istatistiksel olarak geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı elde edilmiştir.
  • Publication
    Fen bilimleri dersinde STEM uygulamaları ve yansıtıcı düşünme
    (2022-11-01) SAKIZ, GÖNÜL; Sakız G.
  • PublicationOpen Access
    Self-regulated learning strategies impact fourth-grade students' positive outcomes in science class
    (2022-01-01) SAKIZ, GÖNÜL; Cengiz-Istanbullu B., SAKIZ G.
    For long years, researchers in the field believed that the development of self-regulated learning (SRL) behaviors of students could only be initiated around middle school years. Nowadays, a growing number of research around the world attempt to challenge this belief by demonstrating that SRL behaviors and strategies can emerge in students at an earlier age than expected through proper training and eventually affect students\" positive academic outcomes in the learning process. The purpose of this study was to examine the impact of the use of self-regulated learning strategies (SRLS) on fourth-grade students\" academic self-efficacy, science motivation, academic worry, and achievement in a primary school science classroom. A pre-test - post-test control group quasi-experimental design was used. The participants were 39 fourth-grade students from a private primary school in Istanbul, Turkey. The SRLS (goal-setting, planning, note-taking, monitoring and selfevaluation) used in the study were explicitly taught to the students in the experimental group. The data were collected using two self-report questionnaires and an achievement test. A 2x3 Split-plot ANOVA test was used for data analyses. The results revealed that the use of SRLS significantly positively impacted students\" perceived academic selfefficacy, science motivation and academic achievement; and, significantly negatively affected their academic worry. The results of the retention tests, however, showed the necessity of continuous stimulation of SRLS to obtain optimal benefits for student outcomes.