Publication:
Yeni ilköğretim programı ile ilgili öğretmen görüşleri

Loading...
Thumbnail Image

Date

2009-01-01

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Bu araştırmada, öğretmenlerin yeni ilköğretim programı ile ilgili görüşleri belirlenmeye çalışılmıştır. İstanbul ili Anadolu yakasındaki 4 resmi, 6 özel ilköğretim okulunda görev yapan toplam 233 öğretmen örneklemi oluşturmuştur. Öğretmenlerin görüşleri doğrultusunda elde edilen sonuçlar şunlardır: (a) Yeni ilköğretim programı ile gündeme gelen değişiklikler genel olarak olumlu olarak algılanmaktadır. (b) Yeni programın, öğrencilerin bilişsel, sosyal-duygusal, okuma-yazma alanlarında gelişimine katkılar sağladığı düşünülmektedir. (c) Yeni programın ölçme-değerlendirme kurgusu ve anlayışı olumlu olarak değerlendirilmiştir. (d) Öğretmenlerin önemli bir bölümü yeni program uygulamaları ile ilgili olarak kendilerini yeterli bulmaktadırlar. (e) Yeni programla ilgili katıldıkları hizmet içi eğitimin nicelik ve nitelik olarak çok yeterli olmadığı görüşü hakimdir. (f) Kendilerini geliştirmek için daha çok meslektaşlarla konuşma ve internetten yararlanma esastır. (g) Yeni programın uygulanması ile ilgili en önemli sorunun zaman sorunu ve sınıfların kalabalıklığı olduğu düşünülmektedir.

Description

Keywords

Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, Eğitim Bilimleri, Program Geliştirme, Eğitim Programları ve Öğretim, İlköğretim, Social Sciences and Humanities, Education, Educational Sciences, Curriculum Development, Curriculum Development and Teaching Methods, Elementary School Education, Sosyal Bilimler (SOC), Sosyal Bilimler Genel, EĞİTİM VE EĞİTİM ARAŞTIRMASI, Social Sciences (SOC), SOCIAL SCIENCES, GENERAL, EDUCATION & EDUCATIONAL RESEARCH, Sosyal Bilimler ve Beşeri Bilimler, Social Sciences & Humanities, Yapılandırmacılık, eğitim programı, ilköğretim programı

Citation

Aydın O., Özmen Z. K., "Yeni İlköğretim Programı İle İlgili Öğretmen Görüşleri", Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, cilt.30, sa.30, ss.47-63, 2009

Collections