Publication:
Farklı Ülke Vatandaşı Öğrencilerin İletişim Kurma ve Çatışmaları Çözme Anlayışlarının İncelenmesi

dc.contributor.authorŞENER, NURCAN
dc.contributor.authorsZEKERYA BATUR;MURAT BAŞAR;NURCAN ŞENER;KAMİL UYGUN
dc.date.accessioned2022-03-15T17:06:51Z
dc.date.available2022-03-15T17:06:51Z
dc.date.issued2019-11-15
dc.description.abstractİletişim, insanların sosyalleşmesini sağlayan en önemli unsurların başında gelmektedir. Bu iletişim unsurları aracılığıyla insanlar arasında bir etkileşim başlamaktadır. İnsanlar etkileşimi iletişime evirmek için bazen kelimelere bazen de beden diline başvurmaktadırlar. Bu bağlamda günlük yaşamda insanlar bu unsurları yerinde ve zamanında kullandığında daha başarılı bir iletişim gerçekleştirebilmektedir. Dolayısıyla insanların iletişim becerilerini arttırmak için hem sözel hem de beden dilini eşgüdümlü kullanmaları gerekmektedir. Özellikle beden dilinin kullanımı etkili iletişim için ayrı bir yere sahiptir. Çünkü beden dilinin kullanımında kültürel özellikler devreye girmektedir. Kültürel özelliklerin devreye girmesiyle birlikte etkili iletişimin boyutu da değişebilmektedir. Bu çalışmanın amacı farklı ülke vatandaşı olan öğrencilerin iletişim kurma ve çatışmaları çözme anlayışlarını incelemektir. Çalışma nitel araştırma yöntemine göre desenlenmiş olup çalışmada toplanan verilerin incelenmesinde betimsel analiz kullanılmıştır. Çalışma grubu Türkiye’de lisans programlarında eğitimine devam eden Türkiye 5, Azerbaycan 4, Türkmenistan 5, Mali 5, Somali 5, Fransa 4 ve Gine’den 5 olmak üzere toplam 33 öğrenciden oluşmaktadır. Çalışmanın verileri yapılandırılmış görüşme tekniğiyle toplanmıştır. Öğrencilerle bire bir farklı saatlerde görüşülmüş, sorulara verdikleri cevaplar not edilmiştir. Daha sonra her soruya verilen cevaplar tablolaştırılarak ülkelere göre öğrenciler kodlanmıştır. Toplanan veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Çalışmanın sonucunda öğrencilerin iletişim kurma ve çatışma çözme anlayışlarının bazı noktalarda benzer, bazı noktalarda ise farklılaştığı görülmüştür. Sonuçlara göre, etkili iletişimde ilk iletişime geçilenler arasında aile ve arkadaş yer almaktadır. Etkili iletişimde çatışmayı çözücü olarak ise sırasıyla aile, arkadaş ve uzmana başvurulduğu görülmüştür.
dc.description.abstractPeople sometimes use words and sometimes body language to invert interaction to communication. Especially, the use of body language has an important place for effective communication since cultural features come in to play in the use of body language. With the introduction of cultural features, the dimension of effective communication can change. The aim of this study is to examine the understanding of communicating and resolving conflicts among students of different nationalities. The study was qualitative and content analysis was used in studying collected data. The study group consist of 5 students from Turkey, 4 students from Azerbaijan, 5students from Turkmenistan, 5 students from Mali, 5 students from Somalia, 4 students from France, 5 students from Guinea, total of 33 students who continue their education in undergraduate programs in Turkey. The data of the study was collected by structured interview technique. The students were interviewed at different times, and the answers that they gave to the questions were noted. Then the answers given to each question were tabulated and the students were coded according to the countries. The collected data were subjected to content analysis. In the result of the study, students’ understanding of communication and conflict resolution seemed to be similar at some points and at some points differentiated. According to the results, the first communication in effective communication is family and friends. It was seen that family, friends and experts are consulted respectively in order to solve the conflict in effective communication.
dc.identifier.doi10.24106/kefdergi.3797
dc.identifier.issn1300-8811;2147-9844
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11424/253854
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofKastamonu Eğitim Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectİletişim
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmaları
dc.titleFarklı Ülke Vatandaşı Öğrencilerin İletişim Kurma ve Çatışmaları Çözme Anlayışlarının İncelenmesi
dc.title.alternativeThe Examination on Communication and Dissenting Disputes in Different Nationalities’ Students
dc.typearticle
dspace.entity.typePublication
local.avesis.id75fe56dc-4150-473f-8434-31000917870f
local.import.packageSS24
local.import.sourceTRDizin
local.indexed.atTRDIZIN
oaire.citation.endPage 2794
oaire.citation.issue6
oaire.citation.startPage2781
oaire.citation.titleKastamonu Eğitim Dergisi
oaire.citation.volume27
relation.isAuthorOfPublicationd3d3e5a7-75e6-42f5-a455-60a0f37c0c6d
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoveryd3d3e5a7-75e6-42f5-a455-60a0f37c0c6d

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Batur et al. - 2019 - Farklı Ülke Vatandaşı Öğrencilerin İletişim Kurma .pdf
Size:
386.39 KB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections