Publication:
Uzaktan Eğitimin Okul Çocuklarının Sağlık Davranışlarına ve İnternet Kullanımlarına Etkisi: Karma Araştırma

Loading...
Thumbnail Image

Date

2022-09-23

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Amaç: Bu çalışmada, COVID-19 pandemi döneminde uzaktan eğitimin okul çocuklarının sağlık davranışlarına ve internet kullanımlarına etkisinin karma araştırma yöntemi ile belirlenmesi amaçlanıştır. Yöntem: Tanımlayıcı bir araştırmadır. Araştırmada karma araştırma yöntemi kullanıldı. Araştırmanın evreni bir ilkokuldaki öğrenciler (n=246), veliler (n=876) ve öğretmenler oluşturmuştur. Nitel araştırma için öğrenci, veli, öğretmen ile odak grup görüşmesi (n=7-10) uygulandı. Araştırmada yarı yapılandırılmış görüşme formu, sağlık durumu anketi, Aile-Çocuk İnternet Bağımlılık Ölçeği kullanıldı. Nitel bölüm içerik analizi ile, nicel veriler tanımlayıcı istatistikler ile değerlendirildi. Araştırma için etik kurul onayı alınmıştır. Bulgular: Araştırma bulgularına göre pandemide ebeveynlerin ailesel yüklerinde artış, öğrenci-veli-öğretmende uyumlanma stresi yoğun görülmüştür. Çocukların rutin sağlık davranışları bozulduğu belirlendi. Kilo alma (%34,9), hareketsizlik (%61,3), İnternette geçirilen sürede artış (%68,3), iştahta artış (%28,5), uyku düzeninde bozulma (%27,1), endişe-kaygı- korku (28,9), göz problemlerinde artış (%26,4), postür bozukluğu (%38,2), kas gücünde azalma (%27,2), sosyal etkileşimde azalma (57,7), akademik başarıda azalma (%26,8) görüldüğü bulundu. Öğrencilerin %0,6’sının internet bağımlılığı, %7,1 ‘inin sınırlı internet bağımlılığı semptomu gösterdiği belirlenmiştir. Sonuç ve Öneriler: Pandemi döneminde ilkokul öğrencilerinin uzaktan eğitimle ekran önünde eğitime katılmak durumunda kalmaları fiziksel, ruhsal ve sosyal sorunlar yaşamalarına yol açmıştır. Gelecekte bu tür uzaktan eğitim durumlarına yönelik öğrencileri aktive edecek, sağlık sorunları yaşamalarını azaltacak eğitim ve programların oluşturulmasına, uzaktan destek sistemlerinin eğitim sistemi içine alınmasına, bunların erişilebilir olmasına öncelik verilmesi önerilmektedir.
Purpose: In this study, it was aimed to determine the effect of distance education on school children's health behaviors and internet use during the COVID-19 pandemic period by using mixed research method. Method: It is a descriptive study. It was used midede study design in this study. The study population consisted of students(n=246), parents (n=876) and teachers in a primary school. In the qualitative research, focus group interviews were conducted with students, parents, and teachers (n=7-10). Semi-structured interview form, health status questionnaire, Parent-Child Internet Addiction Test were used in the study. Qualitative part was evaluated with content analysis and quantitative data were evaluated with descriptive statistics. Ethics committee approval was obtained for the study. Results: According to the research findings, an increase in the familial burden of parents and adjustment stress in student-parent-teacher were observed intensely during the pandemic. Children's routine health behaviors are disrupted. It was found weight gain (34.9%), inactivity (61.3%), increase in time spent on the Internet (68.3%), increase in appetite (28.5%), deterioration in sleep patterns (27.1%), anxiety-anxiety-fear (28.9%), increase in eye problems (26.4%), posture disorder (38.2%), decrease in muscle strength (27.2%), decrease in social interaction (57.7), decrease in academic achievement (%26,8). It was determined that 0.6% of the students showed internet addiction and 7.1% showed limited internet addiction symptoms. Conclusions and Suggestions: The fact that primary school students had to participate in education in front of the screen with distance education during the pandemic period led to physical, mental and social problems. It is recommended that priority should be given to the creation of education and programs that will activate students and reduce their health problems, to include distance support systems in the education system and to make them accessible in the future for such distance education situations.

Description

Keywords

Sağlık Bilimleri, Health Sciences, Klinik Tıp (MED), Clinical Medicine (MED), Uzaktan Eğitim, İlkokul Öğrencisi, Sağlık Davranışı, İnternet Bağımlılığı, Distance Education, Primary School Student, Health Behavior, Internet Addiction

Citation

Yurt S., Kadıoğlu H., Kolaç N., Kubilay F., \"Uzaktan Eğitimin Okul Çocuklarının Sağlık Davranışlarına ve İnternet Kullanımlarına Etkisi: Karma Araştırma \", 7.Uluslararası - 18 Ulusal Hemşirelik Kongresi, Konya, Türkiye, 23 Eylül - 25 Ekim 2022, ss.2

Collections