Publication: Examination of the values of thrift and equality in social studies curriculum and textbooks
| dc.contributor.author | ŞENER, NURCAN | |
| dc.contributor.authors | UYGUN K., ŞENER N., ARSLAN Ö. | |
| dc.date.accessioned | 2023-10-18T08:42:16Z | |
| dc.date.available | 2023-10-18T08:42:16Z | |
| dc.date.issued | 2022-12-01 | |
| dc.description.abstract | Araştırmanın amacı, sosyal bilgiler dersi öğretim programında ve ders kitaplarında tasarruf ve eşitlik değerlerini incelemektir. Bu çalışmada, nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırma verileri nitel araştırma tekniklerinden biri olan döküman analizi ile elde edilmiştir. Veri kaynakları, Milli Eğitim Bakanlığı Sosyal Bilgiler Öğretim Programı (2018) ve dördüncü ve altıncı sınıf sosyal bilgiler ders kitaplarıdır. Araştırma verilerinin elde edildiği kitaplar, 2020- 2021 eğitim öğretim yılında kullanılmıştır. Bu kitaplar, araştırmacıların okullarından birinde ders kitabı olarak kullanıldıkları için kolay erişilebilirlik nedeniyle seçildi. Araştırma verileri içerik analizi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre tasarruf değerinin dördüncü sınıf ders kitabında beş kazanımda, eşitlik değerinin altıncı sınıf ders kitabında üç kazanımda yer aldığı görülmektedir. | |
| dc.description.abstract | The aim of the research is to examine the values of thrift and equality in the social studies curriculum and social studies textbooks. The method used in this study is qualitative research design. The research data were obtained through document analysis, which is one of qualitative research techniques. As data collection instruments, Ministry of National Education Social Studies Curriculum (2018) and fourth and sixth grades social studies textbooks published by a private publishers. The books from which the research data were derived were used in 2020- 2021 academic year. These books were chosen due to the easy accessibility since they were taught in one of the researchers’ school. The research data were analysed via content analysis. According to the results of the research, it is seen that the saving value is included in five acquisitions in the fourth grade textbook and the equality value is included in three acquisitions in the sixth grade textbook. | |
| dc.identifier.citation | UYGUN K., ŞENER N., ARSLAN Ö., "Examination of the Values of Thrift and Equality in Social Studies Curriculum and Textbooks", International Journal of Leadership Training, cilt.6, sa.2, 2022 | |
| dc.identifier.issn | 2602-3458 | |
| dc.identifier.issue | 2 | |
| dc.identifier.uri | https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/2766202 | |
| dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11424/294389 | |
| dc.identifier.volume | 6 | |
| dc.language.iso | eng | |
| dc.relation.ispartof | International Journal of Leadership Training | |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
| dc.subject | Sosyal bilgiler | |
| dc.subject | sosyal bilgiler programı | |
| dc.subject | tasarruf | |
| dc.subject | eşitlik | |
| dc.subject | Social studies | |
| dc.subject | social studies curriculum | |
| dc.subject | thrift | |
| dc.subject | equality | |
| dc.title | Examination of the values of thrift and equality in social studies curriculum and textbooks | |
| dc.title.alternative | sosyal bilgiler dersi öğretim programı ve ders kitaplarında tasarruf ve eşitlik değerlerinin incelenmesi | |
| dc.type | article | |
| dspace.entity.type | Publication | |
| local.avesis.id | 0e29fb54-0de2-4eb5-8f66-d3c72c22a813 | |
| relation.isAuthorOfPublication | d3d3e5a7-75e6-42f5-a455-60a0f37c0c6d | |
| relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery | d3d3e5a7-75e6-42f5-a455-60a0f37c0c6d |
Files
Original bundle
1 - 1 of 1