Publication: SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE GEÇEN KAVRAMLARA_x000D_
YÖNELİK MÜLTECİ ÖĞRENCİLERİN ALGILARI
| dc.contributor.author | ŞENER, NURCAN | |
| dc.contributor.authors | Nurcan ŞENER;Zeynep BAŞKAN | |
| dc.date.accessioned | 2022-03-15T17:15:33Z | |
| dc.date.available | 2022-03-15T17:15:33Z | |
| dc.date.issued | 2021-07-29 | |
| dc.description.abstract | Sosyal Bilgiler dersinde yer alan kavramlara ilişkin mülteci öğrencilerin_x000D_ algılarının öğrenci ve öğretmen görüşlerine göre incelenmesinin amaçlandığı bu_x000D_ araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. İlkokul dördüncü sınıf düzeyinde öğrenim görmekte olan 13 mülteci öğrenci ve 8 sınıf öğretmeni araştırmanın çalışma grubunu oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri yarı yapılandırmış_x000D_ görüşme formuyla elde edilmiştir. Elde edilen veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Çalışma grubunu oluşturan öğrenci ve öğretmen görüşlerinden elde_x000D_ edilen bulgulara göre; sosyal bilgiler dersine yönelik algıları olumlu olan mülteci_x000D_ öğrenciler, dersi faydalı, yeni bilgiler öğrendikleri, eğlenceli ve hayatı kolaylaştıran bir ders olarak ifade etmişlerdir. Sosyal bilgiler dersinde geçen kavramlara_x000D_ yönelik algıları zor olan öğrencilerin daha çok günlük hayatta karşılığı olmayan_x000D_ kavramları algılamakta zorlandıkları, aynı dili kullanmıyor olmanın getirdiği iletişimsel problemleri yaşadıkları tespit edilmiştir. | |
| dc.description.abstract | Qualitative research method was used in this research, which aimed to examine the perceptions of refugee students regarding the concepts in the Social_x000D_ Studies course according to the opinions of students and teachers. The study_x000D_ group of the research consists of 13 refugee students and 8 classroom teachers_x000D_ studying at the fourth grade of primary school. The data of the research were_x000D_ obtained with a semi-structured interview form. The obtained data were subjected to content analysis. According to the findings obtained from the opinions_x000D_ of students and teachers forming the study group; Refugee students, who have_x000D_ positive perceptions of the social studies course, described the course as a useful_x000D_ course, where they learn new information, which is fun and makes life easier. It_x000D_ has been determined that students who have difficult perceptions of the concepts_x000D_ in the social studies course mostly have difficulty in perceiving the concepts that_x000D_ do not have equivalents in daily life, and they experience communicative problems caused by not using the same language | |
| dc.identifier.doi | 10.37669/milliegitim.960496 | |
| dc.identifier.issn | 1302-5600;2791-7657 | |
| dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11424/254131 | |
| dc.language.iso | tur | |
| dc.relation.ispartof | Milli Eğitim | |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
| dc.title | SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE GEÇEN KAVRAMLARA_x000D_ YÖNELİK MÜLTECİ ÖĞRENCİLERİN ALGILARI | |
| dc.title.alternative | THE PERCEPTIONS OF REFUGEE STUDENTS ON THE CONCEPTS COVERED IN THE SOCIAL STUDIES LESSON | |
| dc.type | article | |
| dspace.entity.type | Publication | |
| local.avesis.id | ce5e35a1-5151-481e-aece-eb17a4d096c1 | |
| local.import.package | SS24 | |
| local.import.source | TRDizin | |
| local.indexed.at | TRDIZIN | |
| oaire.citation.endPage | 612 | |
| oaire.citation.issue | 1 | |
| oaire.citation.startPage | 595 | |
| oaire.citation.title | Milli Eğitim | |
| oaire.citation.volume | 50 | |
| relation.isAuthorOfPublication | d3d3e5a7-75e6-42f5-a455-60a0f37c0c6d | |
| relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery | d3d3e5a7-75e6-42f5-a455-60a0f37c0c6d |
Files
Original bundle
1 - 1 of 1
Loading...
- Name:
- Üstündağ Şener and Başkan - 2021 - SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE GEÇEN KAVRAMLARA YÖNELİK .pdf
- Size:
- 134.74 KB
- Format:
- Adobe Portable Document Format