Publication:
Şanlıurfa'nın köy ilkokulunda görsel öyküyle empati becerisini geliştirmek: Bir eylem araştırması

dc.contributor.authorKABAPINAR, YÜCEL
dc.contributor.authorSARICAN, ELİF
dc.contributor.authorsDoğanay T., Kabapınar Y., Sarıcan E.
dc.date.accessioned2023-04-05T07:08:44Z
dc.date.available2023-04-05T07:08:44Z
dc.date.issued2022-01-01
dc.description.abstractnsanların birbirleriyle sağlıklı iletişim kurmak için bazı iletişim becerilerine sahip olması gerekmektedir. Bu iletişim becerilerinden biri olan empati becerisi 2005 yılı itibariyle öğretim programlarında öğrencilere kazandırılması gereken bir beceri olarak yer almaktadır. Hayat Bilgisi öğretim programında da yer alan ve çeşitli yöntem ve tekniklerle öğrencilere kazandırılmaya çalışılan empati becerisi için yeni bir yöntem olarak “Görsel Öykü” yöntemi geliştirilmiştir. Bu kapsamda yapılan araştırmanın amacı, 3. sınıf Hayat Bilgisi dersinde görsel öyküler aracılığıyla bir öğretim süreci planlamak, uygulamak ve öğretim sürecinin empati becerisi üzerindeki etkisini incelemektir. Araştırma nitel bir araştırma olup eylem araştırması desenine sahiptir. Araştırma 10 kız 6 erkekten oluşan 16 kişilik çalışma grubuyla bir köy okulunda gerçekleştirilmiştir. Araştırmada ön algı anketi, son algı anketi, görsel öykü çalışma yaprakları, ders video kayıt dokümanları, yarı yapılandırılmış görüşme formu, öğrenci günlüğü ve araştırmacı günlüğü veri toplama araçları olarak kullanılmıştır. Ön-son algı anketinden, öğrenci-araştırmacı günlüklerinden, ders video kayıtlarından, yarı yapılandırılmış görüşme formundan elde edilen veriler betimsel analiz yöntemi ile görsel öykü çalışma yapraklarından elde edilen veriler rubrik (derecelendirme ölçeği) ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda öğrencilerin empati kavramına ilişkin algılarında olumlu yönde bir değişikliğin olduğu görülmüştür. Öğrencilerin görsel öyküler ile oluşturulan öğretim sürecinde derslerde aktif yer alarak, nitelikli ürünler çıkarabildikleri görülmüştür.
dc.description.abstractIndividuals need to have certain communication skills to healthily communicate with one another. As of 2005, the curriculum in Turkey has attempted to have students acquire empathy as one of these communication skills. Learning through visual storytelling has been implemented using the various methods and techniques included in the life studies education program. The aims of this research are to analyze the visual stories in the 3rd-grade Life Studies Course, to plan a research process, to implement teaching, and to investigate its impact on the skills of empathy. This qualitative research has been designed as an action research. The research was carried out at a village school with a study group of 16 students (10 females, 6 males). The study uses pre – and post-perception questionnaires, a visual story worksheet (grading scale), course transcriptions, a semi-structured interview form, student diaries, and research diary as data collection tools. The descriptive analysis method has been used to analyze the data obtained from these data collection tools. The research was able to observe certain improvements in the students’ perceptions of the concept of empathy. The students were also observed to be able to create homework by actively participating in the lessons to deepen the visual stories.
dc.identifier.citationDoğanay T., Kabapınar Y., Sarıcan E., "Şanlıurfa'nın Köy İlkokulunda Görsel Öyküyle Empati Becerisini Geliştirmek: Bir Eylem Araştırması", Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, cilt.55, sa.55, ss.62-88, 2022
dc.identifier.doi10.15285/maruaebd.927582
dc.identifier.endpage88
dc.identifier.issn1300-8889
dc.identifier.issue55
dc.identifier.startpage62
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.15285/maruaebd.927582
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11424/288216
dc.identifier.volume55
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofMarmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSosyal ve Beşeri Bilimler
dc.subjectSocial Sciences and Humanities
dc.subjectSosyal Bilimler (SOC)
dc.subjectSocial Sciences (SOC)
dc.subjectEmpati
dc.subjectgörsel öykü
dc.subjectHayat Bilgisi dersi
dc.subjectEmpathy
dc.subjectvisual story
dc.subjectlife studies course
dc.titleŞanlıurfa'nın köy ilkokulunda görsel öyküyle empati becerisini geliştirmek: Bir eylem araştırması
dc.typearticle
dspace.entity.typePublication
local.avesis.idfec43a71-ee1c-48f6-bf6d-ee1577a1fd13
relation.isAuthorOfPublication282587b1-9332-4bfb-a198-8eed7cc87ff2
relation.isAuthorOfPublication54de9e5f-c102-4454-86af-402441cad841
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery282587b1-9332-4bfb-a198-8eed7cc87ff2

Files

Collections