Publication:
“Aidiyet” ve “Biz” Duygusu Açısından Futbola Sosyolojik Bir Bakış: Kimlik, Fanatizm Ve Milli Duygular Bağlamında Futbol

Loading...
Thumbnail Image

Date

2023-12-01

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Futbol, kolektif bir spor dalı olmasıyla birçok toplumda en yaygın spor haline gelmiş ve modern spor kültürünün biçimlenmesinde işlev üstlenmiştir. Futbol dünyada olduğu gibi Türkiye’de de en yaygın spordur. Seyir ve taraftarlık niteliğiyle bir kimlik biçimi olarak diğer spor dallarından farklılaşmıştır. Oynayan sayısının çok ötesine uzanan kitlesel taraftarlık olgusunun, her türlü insan duygusunun yansıma alanı olduğunu gözlemlemek mümkündür. Bu çalışmada futbol, duygular bağlamında incelenmiştir.Topluluklara hitap eden bir spor olan futboldaki duygu biçimleri özdeşleşme, aidiyet/kolektif kimlikler, fanatizm ve milli heyecanlar eksenindeki görünümleri açısındansorunsallaştırılmıştır. Tutku, heyecan, özveri, sevinç, mutluluk, üzüntü, öfke, saldırganlık gibi temel duygular ve ulusal heyecanlar futbolda geniş kitleler bağlamında ortaya çıkmaktadır. Çeşitli sosyal grupların ve her yaştan bireyin futbolla toplumsallaşma biçimlerini gözlemleyerek, futbolun aynı zamanda hayata dair yaşanan her türlü duygunun yansıdığı bir toplumsal alan olduğunu ileri sürmek mümkündür.Anahtar Kelimeler: Duygular, Futbol, Aidiyet hissi, Fanatizm, Ulusal heyecanlar.
Football, being a collectivesport, it has becomethemostcommonsport in manysocietiesand has playeda role in shapingthe modern sportculture. Football is themostcommonsport in Turkey as it is in theworld. İt has become a form of identitybybeingdifferentfromothersportsbrancheswithitswatchingandfanshipqualities. It is possibletoobservethatthenumber of spectatorsandthephenomenon of massfanshipextending far beyondthenumberof playersarethereflectionarea of allkinds of humanemotions. Inthisstudy, footballwasexamined in thecontext of emotions. Emotionforms in football, which is a sportthatappealstocommunities, havebeenproblematized in terms of theirappearance on theaxis of identification, belonging/collectiveidentities, fanaticismandnationalexcitements.Basic emotionssuch as passion, excitement, devotion, joy, happiness, sadness, anger, aggressionandnationalpassionsemerge in thecontext of largemasses in football.Byobservingtheways in whichvarioussocialgroupsandindividuals of allagessocializewithfootball,It is possibletoarguethatfootball is also a socialfieldwhereallkinds of feelingsabout life arereflected.Keywords: Emotions, Football, Sense of Belonging, Fanaticism, NationalPassions

Description

Keywords

Duygular, Futbol, Aidiyet hissi, Fanatizm, Ulusal heyecanlar, Emotions, Football, Sense of Belonging, Fanaticism, NationalPassions

Citation

ZELYURT M. K., "“Aidiyet” Ve “Biz” Duygusu Açısından Futbola Sosyolojik Bir Bakış: Kimlik, Fanatizm Ve Milli Duygular Bağlamında Futbol", İnternational Jornal of Social Sciences&Humanities (ISPEC), cilt.7, sa.4, ss.923-937, 2023

Collections