Publication:
OKUL ÖNCESİ DÖNEM ÇOCUKLARININ OKUMA ALIŞKANLIĞI KAZANMASINDA ROL MODEL OLARAK AİLE

No Thumbnail Available

Date

2016

Authors

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Bu çalışmanın amacı, Türkiye'de Okuma alışkanlığını yerleştirebilmek ve Okumayı bir kültüre dönüştürebilmek için, Okuma faaliyetinin Okul öncesi dönem çocuklarına indirgenmesi gerekliliğinin altmı çizmektir. Bu amaçla Okul öncesi dönem çocuklarının zihinlerine kitap kavrammı yerleştirebilmek için anne babanın aktif rol alması gerektiğini vurgulamaktır. Bu çalışmada, çocuğun Olumlu davranış geliştirmesinde rOl model Olması gereken anne babanın, Okuma alışkanlığına sahip Olup olmadıkları ve bu alışkanlık üzerinde etkili Olabileceği tahmin edilen faktörler altında ele alınan kriterler arasındaki ilişki analiz edilecektir. Bu analiz aynı zamanda, Türk toplumunun Okuma alışkanlığının bir göstergesi Olarak da yorumlanabilecektir. Bu amaçla hazırlanan anket, İstanbul'un farklı bölgelerinde yer alan kız meslek liselerine bağlı uygulama anaokullarında çocuğu Olan 546 aileye uygulanmıştır. "Aile içindeki Okuma davranışı, ailenin bütün bireylerini etkiler." hipotezinden hareketle çalışmada, hem ebeveynlerin birer rol model olarak Okuma alışkanlığına sahip Olup olmadıkları hem de çocuğun Okuma alışkanlığı kazanması için ailenin çabasının Olup Olmadığı sorgulanmışt
The purpose Of this study is to emphasize the importance Of the active role of the parents to implement the concept of books in the minds Of preschool children for establishing the reading habit in Turkey and turning the act Of reading culture, underlining that the reading activity should be started from preschool children. In this study, the relation between whether the parents, who must be the role model for the child, have reading habit and variables that are thought to affect said habit will be analysed. This analyse will also be able to be interpreted as an indicator Of the reading habit Of Turkish society. TO reach the intended audience, the questionnaire prepared for this purpose has been used on 546 families with children who attend preschool education institutions. In this study, based on the hypothesis “The reading habit in the family affects every member ofthe family”, whether the parents have reading habit and if they have any effort to make their child to develop reading habit have been examined.

Description

Keywords

Davranış Bilimleri, Aile Çalışmaları, Sosyal Çalışma, Sosyoloji

Citation

Collections