Publication: Spor markalarında tipografik inceleme: Logo tasarımı
No Thumbnail Available
Date
2018-10-30
Authors
İŞGÖREN, AYŞE NURİYE
ÖZNAZ, DEMET
BAYBURTLU, ÇİMEN
ACAR BÜYÜKPEHLİVAN, GÜLHAN
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Sanayi devrimiyle birlikte Tasarım olgusu, gelişmiş firmaların görünen yüzü olan kurumsal
kimlik oluşturulmasında daha da önem kazanmıştır. Kurumsal kimlik noktasında firma veya
markaların tüketici zihnine yerleşip uzun yıllar var olabilmesindeki en önemli araç ise görsel
bir dil olan Logolardır. Logolar bir kurumun, bir ürünün benzerinden ayırt edilebilmesini
sağlayan ona saygınlık kazandıran; özgün, dikkat çekici, estetik, hizmete özel ve her türlü
reklam araçlarında kullanılabilen ve uygulanabilen, Tipografik özellikler taşıyan, evrensel bir
dildir.
Spor, günümüzde hızla değişen ve kitle iletişim araçları ile küçülen dünyamızda, insan
hayatını ve toplumu etkileyebilecek güce sahip küresel bir olgudur. Spor markalarında, bu
bilinçle, insan yaşamının ayrılmaz bir parçası olan bu olgunun tanıtılması ve aktarılmasında
önemli bir tanıtım basamağıdır Logolar. Bu çalışmada; Spor Sektöründe Tanınan Marka
Logoları; tipografik açıdan incelenmiş olup, biçim, renk ve anlam bakımından, firma
özelliklerini yansıtıp yansıtmadığı, biçimsel ve estetik özellik taşıyıp taşımadığı, grafik sanatı
temel ilkelerinden yola çıkılarak incelenmiş ve başarılı olmuş bu logoların özellikleri tespit
edilmiştir. Ayrıca etkili bir logo tasarımı için uygulanması gereken tipografik özellikler
irdelenmiş olup öneriler sunulmuştur.
Description
Keywords
Tipografi, Logo, Spor markaları
Citation
ACAR BÜYÜKPEHLİVAN G., İŞGÖREN A. N., ÖZNAZ D., BAYBURTLU Ç., \"Spor Markalarında Tipografik İnceleme: Logo Tasarımı\", 6th international Conference on Science Culture and Sports, Liviv, Ukrayna, 25 - 27 Nisan 2018, ss.93