Publication:
Ergenlerin tanrı algılarıyla sosyal kaygı ve umut düzeyleri arasındaki ilişkiler

Loading...
Thumbnail Image

Date

2014

Authors

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Bu araştırmada ergenlerin Tanrı algılarıyla sosyal kaygı ve umut düzeyleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Ayrıca, bu değişkenler ile cinsiyet, okul dışında dinî içerikli eğitim alıp almama, ebeveyn öznel dindarlık algısı ve ailenin gelir düzeyine ilişkin algı gibi faktörler arasındaki ilişki de incelenmiştir. Cinsiyet faktörü ergenlerin Tanrıyı algılama biçimlerinde bir farklılık meydana getirmemiştir. Bulgular, kızların erkeklere nazaran ulaşmak istedikleri amaca daha çok güdülendiklerini; ancak daha fazla olumsuz değerlendirilme korkusu yaşadıklarını ortaya koymuştur. Okul dışında dinî içerikli eğitim alıp almama ergenlerin sosyal kaygı ve umut düzeylerinde bir farklılaşma meydana getirmemiştir. Ancak okul dışında dinî içerikli eğitim faaliyetine katılanlar Tanrıyı kendilerine daha yakın hissettiklerini ifade etmişlerdir. Annelerine ilişkin dindarlık algıları yüksek olan ergenler Tanrıyı kendilerine daha yakın bulduklarını belirtmişlerdir. Ekonomik durum ergenlerin Tanrı algıları, sosyal kaygı ve umut düzeylerinde fark meydana getirmemiştir. Tanrıyı olumlu biçimde algılama ve Onun kendilerini koruduğunu düşünme ergenlerin, sırasıyla, amaçlarına ulaşma yolları arama ve amaçlarına güdülenme düzeylerini arttırıcı, genel sosyal kaygı düzeylerini düşürücü etki yaratmıştır.
In this study the relationship between adolescents God perception, social anxiety and hope levels was examined. In addition, other variables including gender, religious education outside school, adolescents perception of their parents religiosity and economic levels were analyzed. We found that gender does not have any impact on their God perception. Girls proved to be more motivated to their personal goals, yet more in fear of negative evaluation as compared to boys. Our findings also revealed that religious education activities outside school does not cause any difference in their levels of social anxiety and hope. Adolescents who take religious education outside school and whose mothers are devotional feel themselves closer to God. Economic status does not influence their God perception, levels of their social anxiety and hope. It is our finding that a positive God perception creates an enhancing effect on their motivations to achieve personal goals and reduces their social anxiety.

Description

Keywords

Citation

Collections