Publication: 10. sınıf öğrencilerinin matematik problem çözme süreçlerinin incelemesi: bilgibilimsel inanç
Loading...
Date
2009
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi
Abstract
Matematik hakkında öğrencilerin birçok bilgibilimsel inancı vardır. Bu çalışmanın
amacı trigonometri, denklem ve geometri konularından hazırlanmış bir soru setinden elde edilen problem çözme süreçlerinde problem çözme hakkında ki bilgibilimsel inançların nasıl etkili olduğunun incelenmesidir. Bu çalışma pozitivist olmayan yorumlayıcı bir paradigmaya sahip olup, problem seti ve görüşmeler kullanıldığı için çoklu yöntem kullanılmıştır. Elde edilen veriler bağlamında ise nitel bir çalışmadır. Çalışma grubu amaca yönelik, uygun örneklem tekniği ile seçilen özel statülü bir devlet lisesinin 10. sınıf öğrencilerinden 47 kişidir. Soru setinin değerlendirilmesinde betimsel istatistik kullanılmıştır. Öğrencilerin matematik ile ilgili (bilgibilimsel) inançlarının problem çözüm süreçlerine yansıması farklı boyutlarda bulgularda gözlenmiştir. Öğrencilerin büyük çoğunluğu soruların sade ve kısa sonuçlu olduğuna inanmaktadırlar.
Description
Keywords
Problem çözme, bilgibilimsel (epistemolojik) inanç