Publication:
10. sınıf öğrencilerinin matematik problem çözme süreçlerinin incelemesi: bilgibilimsel inanç

Loading...
Thumbnail Image

Date

2009

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Matematik hakkında öğrencilerin birçok bilgibilimsel inancı vardır. Bu çalışmanın amacı trigonometri, denklem ve geometri konularından hazırlanmış bir soru setinden elde edilen problem çözme süreçlerinde problem çözme hakkında ki bilgibilimsel inançların nasıl etkili olduğunun incelenmesidir. Bu çalışma pozitivist olmayan yorumlayıcı bir paradigmaya sahip olup, problem seti ve görüşmeler kullanıldığı için çoklu yöntem kullanılmıştır. Elde edilen veriler bağlamında ise nitel bir çalışmadır. Çalışma grubu amaca yönelik, uygun örneklem tekniği ile seçilen özel statülü bir devlet lisesinin 10. sınıf öğrencilerinden 47 kişidir. Soru setinin değerlendirilmesinde betimsel istatistik kullanılmıştır. Öğrencilerin matematik ile ilgili (bilgibilimsel) inançlarının problem çözüm süreçlerine yansıması farklı boyutlarda bulgularda gözlenmiştir. Öğrencilerin büyük çoğunluğu soruların sade ve kısa sonuçlu olduğuna inanmaktadırlar.

Description

Keywords

Problem çözme, bilgibilimsel (epistemolojik) inanç

Citation

Collections