Çinko, LeventKorkut, Mehmet Eray2021-09-102021-09-102021https://katalog.marmara.edu.tr/veriler/yordambt/cokluortam/B/E/D/F/B/60aabe78ee8ef.pdfhttp://hdl.handle.net/11424/216975Bilgi Çağının dönüştürücü yapısı, sanatçıların etrafına kurulmuş ekonomik düzeni de biçimlendirmektedir. Ekonominin bilgi çağıyla eriştiği gelişim hızı sanatçıyı ve sanatı da dönüştürmektedir. Dijitalleşme, yeni medya, iletişim, sosyal medya devrimi ve büyük veri setleri sanatçılar için de yeni alanlar yaratmaktadır. Dijitalleşme ve çağın getirdikleri sanatçının görünürlüğünü arttırırken sosyal medyanın yaygınlaşması, marka kavramının ve pazarlamanın öneminin artmasını sağlamıştır. Bu çalışma 21.yy. içerisinde sanat dünyasında var olmayı arzulayan bireylere, sanatçının eksenine örgütlenmiş kültürel ve ekonomik gerçekliğin durum analizini sunmayı amaçlamaktadır.--------------------The transformative nature of the Information Age also shapes the economic order built around artists. The development speed of the economy within the Information Age transforms the artist and art. Digitalization, new media and communication, social media revolution and Big Data create new spaces for artists. While digitalization and the transformation movements increase the visibility of the artist, the spread of social media has highlighted the importance of the brand concept and marketing. This work provides an analysis of the cultural and economic situation in the 21st century, focussing on the implications for artists as well as individuals who aim to form part of the art world.X, 160 s.turinfo:eu-repo/semantics/openAccessFine arts educationGüzel sanatlar eğitimiArtEconomicsSanatEkonomiBilgi çağında sanatçının ekosistemi : sanatın çevresine konumlanmış ekonomimasterThesis