Erer, MertHerand, DenizKöse, Mustafa Buğra2022-07-262022-07-262021https://katalog.marmara.edu.tr/veriler/cokluortam/cokluortam/D/E/A/E/B/61f7d035f2e97.pdfhttps://hdl.handle.net/11424/281012ÖZET SOSYAL MEDYA TARİHÇESİ VE SOSYAL MEDYANIN KUŞAKLAR ÜZERİNDE SATINALMA KÜLTÜRÜNE ETKİSİKuşakların değişimine göre insanların sosyal medyayı hangi amaçla kullandıklarına, en çok hangi sosyal medya kanallarını kullandıklarına, kullandıkları bu sosyal medya kanallarının satın alma kararlarını ne düzeyde etkilediğine, en çok hangi sektörlerden markaları takip ettiklerine dair değerlendirme yapmaları istenecektir, daha sonra da satın alma davranışlarını etkileyen faktörlere ilişkin sorular sorularak, sosyal medya kullanımının satın alma davranışlarını etkileyip etkilemediği irdelenecektir. Bu çalışma, kuşaklara göre ve günümüzde internet kullanımına bağlı olarak özellikle sosyal medya platformlarını satın alma yapmadan önce danışılması gereken yetkili merci konumuna getirmesi ve sosyal medyayı yoğun bir şekilde kullanması sebebiyle araştırmamıza konu edinmektedir. Sosyal medya, kullanıcıların görüş ve düşüncelerini paylaşmalarına imkân tanıyan, aynı zamanda diğer kullanıcılarla iletişim kurmaya dayalı etkileşimli ortam platformu olarak tanımlanabilir. Sosyal medya ortamları, ortak bir amacı ya da eylemi gerçekleştirmek amacıyla bir araya gelen kişilerin hedef kitlelerindeki kişilerle tanışıp etkileşime geçebildikleri, karşılıklı iletişimin mümkün olduğu, paylaşıma ve katılıma açık iletişim ortamlarıdır. Bu çalışmanın önemi sosyal medya ağlarının alış-veriş, satın alma davranışındaki belirleyici faktörleri yapılacak anket sonucundaki analize göre öne çıkarmaktadır. Teknolojinin ortaya çıkardığı sosyal ağların ise en önemli etkisi; insanların ihtiyaçlarına cevap veren yapısı ve sosyal değişimleri beraberinde getirmesidir. Dolayısıyla internetin ve sosyal medya ağlarının itici gücü, sosyal ilişkileri güçlendirirken, sosyal ve toplumsal konularda savaş veren bireyi; iletişimin odak noktasına koyarak ona bilgiyi oluşturmada ve sunmada geniş sınırlar sağladığını göstermektir. Teknolojinin hızla ilerlemesiyle birlikte kuşakların iletişim araçlarıyla etkileşimlerinin konu alındığı güncel araştırmalar, özellikle teknolojiyle küçük yaştan beri iç içe olanlar ile sonradan tanışan kuşaklar arasındaki farklılıkların tespit edilmesi yönüne kaymıştır. ABSTRACT THE HISTORY OF SOCIAL MEDIA AND THE IMPACT OF SOCIAL MEDIA ON PURCHASING CULTURE ON GENERATIONS According to the change of generations, people will be asked to evaluate for what purpose they use social media, which social media channels they use most, to what extent these social media channels affect their purchasing decisions, from which sectors they follow brands the most, and then to the factors that affect their purchasing behavior. This study is the subject of our research as it makes social media platforms the authorized authority to be consulted before making a purchase, depending on the use of the internet according to generations and today. Social media can be defined as an interactive media platform that allows users to share their views and thoughts, and is also based on communicating with other users. These environments are communication tools that are open to sharing, where people who come together to realize a common goal can meet and interact with the people in their target audience, where mutual communication is possible. The importance of this study highlights the determining factors in the purchasing behavior of social media networks according to the analysis at the end of the survey. The most important effect of social networks created by technology; its structure that responds to the needs of people and brings social changes with it. Therefore, while the driving force of the internet and social media networks strengthens social relations, the individual who fights on social issues; It is to show that communication provides broad boundaries in creating and presenting information by putting it at the focal point. Die Kommunikation, was es seit jeher in der Menschheitsgeschichte gibt, hat neurdings eine ganz neue Dimension erhalten. Zusätzlich zu der sich sehr schnell ändernden Technologie, haben aber auch immer weiter steigende Forderungen und Bedürfnisse für die Entwicklung einer Reihe von Kommunikationsinstrumenten gesogt. Diese Instrumente der Kommunikation sind heute das Internet, welches in der heutigen Welt sehr beliebt ist sowie die sozialen Netzwerke im Internet. Dank des Internet und der sozialen Netzwerke haben die Menschen ganz neue Möglichkeiten der Kommunikation entdeckt und nutzen diese auch. Heutzutage, im Gegensatz zu den traditionellen Massenmedien, erschafft die Nutzung der Sozialen Medien eine sehr schnell wachsende Domäne. Auf der einen Seite schaffen soziale Netzwerke auch Möglichkeiten für die Menschen, ihre Gedanken und ihre Arbeit zu teilen und wiederum ist es ein Medium, wo ein Austausch sowie eine Diskussion unbedingt erforderlich sind. Diese Domäne, welche von den Menschen als Soziale Medien benutzt werden, ist aber nicht nur benutzerbasierte Plattform, denn sie sind auch wichtig, um die Massen und die Menschen zusammenzubringen, um somit die Interaktion unter ihnen erhöhen zu können. Mit ständig weiterwachsenden Nutzerzahlen, sind die Sozialen Medien nun ein Teil unseres Lebens oder sogar der Lebensmittelpunkt geworden. Natürlich, Dank der rasanten Entwicklung und Innovation der Sozialen Medien ist es ganz sicher ein Kommunikationsnetz, was mehrheitlich von jungen Menschen genutzt wird. Während junge Menschen die Instumente der Sozialen Medien meistens dafür benutzen, um ihre Interessen zu teilen oder Information über Menschen um ihnen herun einzuholen, benutzen ältere Menschen die Sozialen Medien hingegen für Verwandte, Kommunikation oder um neue Kanäle zu entdecken. Jener Zustand erhöht an dieser Stelle das Interesse der jungen Menschen im Vergleich zu den älteren Menschen Dank der immer höheren Produktionzahlen von Smartphones und der sich immer weiter fortentwickelnden Technologie. Obwohl die Popularität neuer Netztwerke der Sozialen Medien mit der Zeit immer höher geworden ist, haben auf der anderen Seite einige Kanäle, die zuvor eigentlich eine hohe Anzahl von Followern und Nutzern hatten, ihre Popularität verloren und wurden letzendlich vom Netz genommen.XVI, 141 s.gerinfo:eu-repo/semantics/openAccessBusinessİşletmeSocial mediaHistorySosyal medyaTarihPurchasingSatın almaDie geschichte der sozialen medien und die wirkung der sozialen medien auf die kaufkultur der verschiedenen generationenSosyal medya tarihçesi ve sosyal medyanın kuşaklar üzerinde satınalma kültürüne etkisimasterThesis