İŞGÖREN, AYŞE NURİYEÖZNAZ, DEMETBAYBURTLU, ÇİMENACAR BÜYÜKPEHLİVAN, GÜLHAN2023-07-202023-07-202018-10-30ACAR BÜYÜKPEHLİVAN G., İŞGÖREN A. N., ÖZNAZ D., BAYBURTLU Ç., \"Spor Markalarında Tipografik İnceleme: Logo Tasarımı\", 6th international Conference on Science Culture and Sports, Liviv, Ukrayna, 25 - 27 Nisan 2018, ss.93https://www.sporbilim.com/UserFiles/File/abstractbook_18.pdfhttps://hdl.handle.net/11424/291417Sanayi devrimiyle birlikte Tasarım olgusu, gelişmiş firmaların görünen yüzü olan kurumsal kimlik oluşturulmasında daha da önem kazanmıştır. Kurumsal kimlik noktasında firma veya markaların tüketici zihnine yerleşip uzun yıllar var olabilmesindeki en önemli araç ise görsel bir dil olan Logolardır. Logolar bir kurumun, bir ürünün benzerinden ayırt edilebilmesini sağlayan ona saygınlık kazandıran; özgün, dikkat çekici, estetik, hizmete özel ve her türlü reklam araçlarında kullanılabilen ve uygulanabilen, Tipografik özellikler taşıyan, evrensel bir dildir. Spor, günümüzde hızla değişen ve kitle iletişim araçları ile küçülen dünyamızda, insan hayatını ve toplumu etkileyebilecek güce sahip küresel bir olgudur. Spor markalarında, bu bilinçle, insan yaşamının ayrılmaz bir parçası olan bu olgunun tanıtılması ve aktarılmasında önemli bir tanıtım basamağıdır Logolar. Bu çalışmada; Spor Sektöründe Tanınan Marka Logoları; tipografik açıdan incelenmiş olup, biçim, renk ve anlam bakımından, firma özelliklerini yansıtıp yansıtmadığı, biçimsel ve estetik özellik taşıyıp taşımadığı, grafik sanatı temel ilkelerinden yola çıkılarak incelenmiş ve başarılı olmuş bu logoların özellikleri tespit edilmiştir. Ayrıca etkili bir logo tasarımı için uygulanması gereken tipografik özellikler irdelenmiş olup öneriler sunulmuştur.turinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccessTipografiLogoSpor markalarıSpor markalarında tipografik inceleme: Logo tasarımıconferenceObject93