Dartan, MuzafferErsoy, İmre S.Şirin, N. AslıDeniz, Pınar2023-10-172023-10-172023978-975-400-461-8978-975-400-460-1https://marmaraedutr-my.sharepoint.com/:b:/g/personal/yayinevi_marmara_edu_tr/ETkkXIlLl0dKsRiGp0jlWfkBdjiBx3NzTSrlWrMoDucWFQ?e=wYhQfmhttps://hdl.handle.net/11424/294355Göçmen entegrasyonu, karmaşık olduğu kadar zorluk ve sorunlarla dolu bir süreçtir ve doğal afet, salgın gibi olaylarla daha da zor hale gelmektedir. Bu zorlu süreçten fazlasıyla olumsuz etkilenen grupların başında ise çatışma nedeniyle ülkelerini terk ederek başka ülkelere sığınmak zorunda kalan çocuk ve gençler gelmektedir. 2020 yılından beri devam eden Covid-19 salgını bu duruma güncel bir örnek teşkil etmekte ve eğitim alanı başta olmak üzere zorunlu göçmen konumunda bulunan çocuk ve gençlerin ev sahibi toplumlara uyumlarını olumsuz etkilemektedir. Bu gruplardan biri de Türkiye'deki sayıları bir milyonun üzerinde olan Suriyeli çocuk ve gençlerdir. Bu kitapta, 2020 yılından beri devam eden Covid-19 salgını döneminde, eğitim başta olmak üzere, İstanbul'daki beş kamu üniversitesinde öğrenim gören Suriyeli gençlerin Türkiye'ye uyum sorunları incelenmekte ve salgın döneminde karşılaştıkları sorunların çözülmesine yönelik öneriler sunulmaktadır.turinfo:eu-repo/semantics/openAccessEducation (Higher)Syrian studentsSuriyeli öğrencilerImmigrantsGöçmenlerEğitimEducationTürkiyeYabancı ÖğrencilerForeign studentsSuriyeli Üniversite Öğrencilerinin Türkiye'ye Uyumu: Covid-19 Salgını Sürecinde İstanbul'da Beş Kamu Üniversitesinde Gerçekleştirilen Ampirik Bir ÇalışmaThe Integration of Syrian University Students to Türkiye: An Empirical Study on Five Istanbul-Based Public Universities During the Covid-19 Pandemicbook