Kabapınar, Filiz MirzalarAdik, Berrin2014-07-222014-07-2220061300-8889http://hd1.handle.net/11424/1597Kimyasal bağların oluşum sürecini anlayabilmesi için, öğrencilerin atomun son yörünge elektronlarının konum ve hareketlerini kavraması gerekmektedir. Nitekim, kimyasal bağın oluşup oluşmayacağının ve hangi tür bağın oluşacağının belirleyicisi son yörünge elektronlarıdır. Oluşturmacı (constructivist) öğrenme anlayışının yön verdiği bu araştırmada, müfredatın öngördüğü kimyasal bağlarla ilgili öğretimi almış öğrencilerin kimyasal bağın oluşumu sırasında elektronların konum ve hareketini hakkındaki düşüncelerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada tarama modeli kullanılmış, veri toplama aracı olarak ise açık uçlu sorulardan oluşan bir anket tasarlanmıştır. Anket ortaöğretim 11. sınıf sayısal bölümü öğrencilerine (n= 293) uygulanmıştır. Sorularda öğrencilerden kovalent bağın oluşumu sırasında elektronların pozisyon ve hareketlerini açıklamaları istenmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgular, öğrencilerin büyük bölümünün kovalent bağı oluşturan elektronları doğru konumlandıramadıkları ve hareketine ilişkin bilimsel modeller ile uyumlu olmayan zihinsel modellere sahip olduklarını ortaya koymuştur. Araştırma bulgularından çıkan diğer bir sonuç ise, öğrencilerin yarıya yakın bir bölümünün polar kovalent bağ ve elektron çifti kavramlarını açıklarken elektronların konum ve hareketlerini doğru kullanamadıklarıdır.turFen eğitimi, elektron, kimyasal bağ, kovalent bağ, kavram yanılgısı.Ortaöğretim öğrencilerinin kovalent bağda elektronların konum ve hareketlerini anlama biçimleriarticle