Browsing by Author "Akbaba, Sertan"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item Metadata only Post-national dimension in the european union and euroscepticism: the case of eurosceptic party groups in the European parliament(Marmara Üniversitesi Avrupa Birliği Enstitüsü, 2013) Akbaba, Sertan; Nas, Çiğdem; Avrupa Birliği Siyaseti ve Uluslararası İlişkiler Anabilim DalıÖZETBu çalışmada post-milliyetçi bir anlayış sergileyen AB ve bu sürecin içinde yer alan (ve hatta bunun bir parçası olan) Avro-kuşkucular kavramı üzerinde durulmaktadır. Bu nedenle Avro-kuşkucular, Avrupa düzeyinde gelişen politikaları kabul eden fakat bütünleşme ile gelişen yönetim biçimine (rejimine) karşı kuşku ile yaklaşan, farklı düzeylerde zaman zaman karşı duran, baskı uygulayan, ama aynı zamanda geleneksel ulusal anlayış çerçevesi dışına taşan tutumlarıyla post-milliyetçi bir bakış açısıyla ele alınmıştır.Avrupa bütünleşmesinin, birliğe üye olan devletlerin ulusal siyasetine olan müdahalesi açıkça görülmektedir. Bu nedenden ötürü, bu tez de ele alındığı üzere bu siyasi bir çekişmeye yol açmıştır. Bu siyasi çekişmeyle birlikte sıkça dile getirilen husus ‘üye devletleri birbirlerine yakınlaştıran ama aynı zamanda kutuplaştıran nedir’ sorunsalı önem kazanmaktadır. Bu tez de irdelendiği üzere Avro-kuşkucular bu yakınlaşma ve kutuplaşma durumuna ayna tutmaktadır. Bu durum post-milliyetçi bir anlayışla kavranabilir, zira tek tipleşme yerine benzerliklerin yanında farklılıkların vurgusu bu kuşkucu görüşler tarafından eşzamanlı yansıtılmaktadır. Daha çok farklılık söylemlerine vurgu yapan Avro-kuşkucuların aslında post-milliyetçi politikalara hizmet ettiği görülmektedir ki bu da farklılıklara yapılan vurgunun ulus-üstü düzeyin yanında, ulus-devlet içinde de benzer farklılaşma etkileri yaratmaktadır.Bu hipotezi savunurken, öncellikle Avro-kuşkuculuk kavramı üzerinde durulmakta, literatüre hâkim olan tanım ve tipolojiler doğrultusunda Avro-kuşkuculuğun Avrupa bütünleşmesine karşı olmak bir yana, bir takım argümanlarıyla bütünleşme için gerekli olan demokratik, özgürlükçü ve şeffaf toplum yaratmadaki rolü ortaya çıkartılmıştır. Bu argüman doğrultusunda çalışmada irdelenen Avro-kuşkucu partiler hem ulus hem de ulus üstü düzeyde incelenmiştir. Bu inceleme ışığında bu partilerin ve savundukları bazı ortak görüşlerin Avrupa bütünleşme fikri ve değerleri ile örtüştüğü ortaya konulmuştur. Dahası bu görüşlerin milliyetçi olma eğilimi bir yana post-milliyetçi tezlere hizmet ettiği savunulmaktadır. Anahtar Kelimeler : Avro-Kuşkuculuk, Post-milliyetçilik, Post-modernizm, Avrupa entegrasyonu, , Parti politikaları.ABSTRACTThe thesis focuses on the concept ‘Euroscepticism’ in an evolving post-national dimension alongside the European integration, aiming to create a post-national dialogue. For that reason, the Eurosceptic phenomenon is acknowledged as the acceptance of European level politics, while approaching critically the EU governance structures (regime) it has developed. Moreover, it is also in opposition, resisting and/or pressuring these developments at different levels and scope that exceeds the traditional national understanding and requires a post-national analysis.The nation-state in Europe cannot be properly analyzed without a post-national outlook. The European integration has intervened into the politics of the Member States, and has thus, as detailed in this thesis, opened up a political contestation. The frequently asked question alongside this contestation is ‘what brings Member States together and what holds them apart?’ As detailed and argued in this thesis, Euroscepticism mirrors both of these views. The condition of this togetherness and apartness, as is argued in the thesis, requires a post-national understanding. Representing mostly the distinctions in the form of Euroscepticism, the argument in the thesis is that the political parties are contributing to a post-national form of politics. In order to test this hypothesis, the thesis focuses on the extant literature of Euroscepticism through definitions and typologies, and develops the argument that Euroscepticism is required for developing a community of democracy, accountability and transparency, rather than being against these values of European integration. According to this argument, the thesis details the Eurosceptic parties both at national and supranational levels. In the light of this examination, the views shared and defended by these parties overlap with that of the European values and norms. More importantly, these views, aside of reflecting national, tend to serve the post-national movements.Keywords : Post-nationalism, Post-modernism, European Integration, Euroscepticism, Party PoliticsItem Metadata only Role of education and cultural policies in the social constructon of the european union(Marmara Üniversitesi Avrupa Birliği Enstitüsü, 2007) Akbaba, Sertan; İzci, Rana; AB Siyaseti ve Uluslararası İlişkiler Anabilim Dalı Uluslararası İlişkiler (İng) Bilim DalıÖZETAvrupa bütünlesme süreci bazı zorluklarla karsılasmasına ragmen gerekgenisleme gerekse de derinlesme politikalarıyla yoluna devam etmektedir. Bubütünlesme süreci içinde parasal birlik ve tek pazar tam basarıya ulasılmıs alanlarolarak öne çıkmaktadır. Ancak bu iki politika alanın gölgesinde kalan pek çok konu daAvrupa Birligi’nin (AB) gelecegini sekillendirmektedir. AB özellikle Maastrichtantlasmasıyla politika alanlarını genis bir yelpazeye yaymıstır. Bu alanlardan ikisi olanegitim ve kültür özellikle günümüz de AB ve kamuoyunda tartısılan, insanların veyatoplumların bütünlesmesi ya da uyumu nasıl saglanacaktır sorusuyla yakından ilintilidir.Bu sorun AB Anayasasının referandum süreci ve sonrasında yasanan basarısızlıkla dahada önem kazanmıstır. Üye ülkelerin toplumları ile AB’nin kurumları arasındakikopukluk ve uçurum referandumla ilgili tartısmalarla iyice gün yüzüne çıkmıstır.Egitim ve kültür politikalarının AB içinde iki önemli amacı oldugu söylenebilir.Bunlardan ilki kendi alanları dogrultusunda hedeflerini gerçeklestirmektir. Bu hedeflerkısaca belirtmek gerekirse egitim alanında Avrupa yüksek ögretim alanı projesinihayata geçirmek, kültür alanında Avrupa’nın sahip oldugu ortak kültür mirasına sahipçıkmak ve bunu yaymaktır. Bunların dısında yukarıda sözü edilen egitim ve kültürpolitika alanları ikinci bir amacı üstlenmistir. Bu görev AB’nin ilk defa Tindemannraporunda açıkça dile getirdigi ‘Avrupa Toplumu’ yaratma projesidir. Egitim ve kültüralanları içinde baslatılan ögrenci degisim programları, ögrenci hareketliligi aktiviteleriya da kültür programları egitim ve kültürün yanı sıra toplumların birbirleriylekaynasmasını, daha yakından tanımasını ve müsterek bir çatı altında olduklarını süreklihatırlatma ve ‘biz’ duygusu içinde hareket etmelerini saglamaktır. Bu sebeple bu tez deortaya konan egitim ve kültürün sadece kendi alanları içinde sınırlandırılmamasıgerektigi aksine çok daha genis ve önemli bir amaca hizmet ettiginin altı çizilmistir.Ayrıca egitim ve kültürün AB içindeki yeri ve öneminin yanı sıra uluslararası boyutu veAB’nin üçüncü ülkelerle olan isbirligi anlatılmıstır. Öyle görünüyor ki AB’nin özelliklegelecekteki hedef ve beklentileri çerçevesinde ve Lizbon stratejisi geregince ‘dünyadakien rekabetçi ve dinamik bilgi tabanlı ekonomisi’ olma yolundaki hedefi bu iki politikaalanını yakın zamanda daha da önemli kılacaktır. iABSTRACTAs a dynamic and ongoing process European integration has faced many difficulties sofar. Nevertheless through widening and deepening policies the European Union (EU)tries to expand its competence in different policy areas. Two of these areas, namelyeducation and culture have close links within today’s highly debated subject of‘integration of the people’ within the EU project.The aim of this thesis is to analyze the role, the effects and the aims of the educationand cultural fields in creating the ‘peoples of Europe’ project. While in the field ofeducation the EU pursues the aims of Bologna Process to establish European HigherEducation Area until 2010, closer cooperation and protecting the common culturalheritage that Europe owns are the main concerns of the cultural policy. Besides theseaims, these two policy areas also support the efforts to create the ‘peoples of Europe’project which was for the first time introduced in the Tindemanns report. Theprogrammes introduced under education and culture such as the student exchange,student mobility and cultural action programmes are opening the way for interculturaldialogue, harmonization of the people, making them feel belonging to the sameCommunity and to spread the ‘we’ feeling across Europe. That is to say these twopolicy areas interact with the aim of supporting the social construction of the EU. Thisthesis has also focused on the external dimension of education and cultural fields suchas the cooperation with third countries to highlight the global actorness of the EU. Sincethe future aim and goals of the Union were stated clearly in the Lisbon EuropeanCouncil as ‘creating a knowledge based economy and society’. It seems that educationand cultural policy fields will become more and more important for the future of the EUparticularly in achieving these aims.