Repository logo
  • Türkçe
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Svenska
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Yкраї́нська
  • Log In
    New user? Click here to register. Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Communities & Collections
  • All of DSpace
  • Türkçe
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Svenska
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Yкраї́нська
  • Log In
    New user? Click here to register. Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Karakaya, Sevda"

Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
  • No Thumbnail Available
    ItemMetadata only
    Finansal değişkenler ekseninde hayat dışı sigorta şirketlerinin istatistiksel analizi
    (Marmara Üniversitesi Bankacılık ve Sigortacılık Enstitüsü, 2021) Karakaya, Sevda; Köse, Ali; Sigortacılık Anabilim Dalı
    ÖZETFİNANSAL DEĞİŞKENLER EKSENİNDE HAYAT DIŞI SİGORTA ŞİRKETLERİNİN İSTATİSTİKSEL ANALİZİFinansal başarısızlık, işletmenin borçlarının varlık tutarını aşması nedeniyle borçlarını ödeyememesi olarak tanımlanabilir. İşletmelerde finansal başarısızlığa alınan kararlar, şirket politikaları, likidite sorunları gibi işletme içi nedenlerin yanı sıra, toplumsal, ekonomik, doğal, hukuki ve politik çevre gibi işletme dışı nedenlerde sebep olabilmektedir. İşletmeler finansal başarısızlık nedenlerine çözüm bulamadıklarında finansal başarısızlığın son basamağı olan iflas durumuyla karşı karşıya kalabilmektedirler. Finansal başarısızlığın erken tahmini ve yönetimin gerekli önlemleri zamanında alması, işletmelerin varlıklarını devam ettirebilmeleri açısından oldukça önemlidir.Bu çalışmada Türk sigorta sektöründe faaliyet gösteren hayat dışı sigorta şirketlerinin finansal değişkenler ekseninde finansal durumlarının istatistiksel analiz yöntemi kullanılarak belirlenmesi amaçlanmıştır. Sektörde faaliyet gösteren hayat dışı sigorta şirketi sayısı 2015 yılında 36, 2016 yılında 37, 2017 yılında 38, 2018 yılında 38 ve 2019 yılında 38 adettir. Şirket sayısında yıllar itibariyle büyük değişimlerin olmadığı gözlenmektedir. Bu doğrultuda hayat dışı sigorta şirketlerinin finansal başarı/başarısızlık durumlarının incelenmesi amacıyla 5 adet finansal oran değişken olarak belirlenmiştir. Belirlenen değişkenler kullanılarak 5 yıla ilişkin değerlendirme yapılmıştır.Hayat dışı sigorta şirketleri yıllar bazında çok değişkenli istatistiksel analiz yöntemlerinden biri olan kümeleme analizine tabi tutulmuştur. Hiyerarşik olmayan kümeleme analizi yöntemlerinden K- Means Ortalamalar metodu kullanılarak uygun küme sayısı 4 olarak belirlenmiştir. Çalışmada kullanılan değişkenler ekseninde hayat dışı sigorta şirketlerinin finansal durumlarını belirlemede Bileşik Oran, Teknik Karlılık Oranı ve Mali Karlılık Oranı değişkenlerinin etkin olduğu sonucuna varılmıştır.--------------------ABSTRACTSTATISTICAL ANALYSIS OF NON-LIFE INSURANCE IN LINE OF FINANCIAL VARIABLESFinancial failure can be defined as business’s debts that can't be paid due to debts exceeding the amount. Receiving decisions, company policy, liquidity troubles, social, natural, legal and political environment can cause financial failure in business. Businesses can come up against the last step of financial failure’ bankruptcy when they can’t find a way out for financial failure’s reasons. When financial failure can be predicted early and if administration takes necessary precautions in time it is important for businesses’ proceeding.The study aims at Turkish insurance sector’s non-life insurance companies in line of financial variables financial situations are determined with statistical analysis. In sector, the numbers of non-life insurance companies are 36 in 2015, 37 in 2016, 38 in 2017, 38 in 2018 and 38 in 2019. It can be observed that there isn't a crucial difference for company numbers in years. In this direction, non-life insurance companies financial success/failure situations on the purpose of analyse 5 financial ratio is determined as variance. With the use of determined variables, Evaluation is made with five-year datas.Non-life insurance companies are subjected to cluster analysis which multivariate statistical analysis methods in years. Nonhierarchical cluster analysis methods K-means average method is used and proper group number is determined as 4. The variables which are used in this study, to determine non-life insurance companies financial situations. As a result of, Compound Ratio, Technique Gainfulness Ratio and Financial Gainfulness Ratio variables are effective.
  • No Thumbnail Available
    ItemMetadata only
    Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde gerçekleştirilen yetişkin eğitimi uygulamaları
    (Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2010) Karakaya, Sevda; Ural, Ozana; Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Halk Eğitimi Bilim Dalı
    ÖZETKUZEY KIBRIS TÜRK CUMHURİYETİ’NDE GERÇEKLEŞTİRİLEN YETİŞKİN EĞİTİMİ UYGULAMALARI Bu araştırmanın amacı, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde Milli Eğitim ve Kültür Bakanlığı (MEKB)’na bağlı kamu kurumları, sivil toplum kuruluşları (STK) ve üniversiteler tarafından yürütülen yetişkin eğitimi uygulamalarının yönetici, eğitimci ve kursiyer görüşleri doğrultusunda genel bir değerlendirmesini yapmaktır. Araştırma nitel ve nicel yöntemlerin birlikte kullanıldığı betimsel tarama modelinde bir çalışmadır. Araştırmanın evrenini, KKTC’de yetişkin eğitim programları uygulayan MEKB’na bağlı kurumlar, STK’lar ve üniversiteler oluşturmaktadır. Örneklemi, tesadüfî örnekleme tekniği kullanılarak belirlenen 18 yönetici, 50 eğitimci ve 495 kursiyer oluşturmuştur. Veriler, araştırma kapsamında geliştirilen yarı yapılandırılmış “Yönetici Görüşme Formu”, "Eğitimci Anketi" ve “Kursiyer Anketi” aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin analizinde betimsel istatistikler (frekans, yüzde) ve içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma bulgularından elde edilen sonuçlar şöyle özetlenebilir: Yetişkinler için düzenlenen eğitim programlarının kamu kurumlarında daha çok el sanatlarına yönelik olduğu, üniversiteler ve STK’lardaki eğitim programlarında ise mesleki eğitimi de kapsar nitelikte olduğu görülmektedir. Eğitim öğretim etkinlikleri kamu kurumlarında yaz döneminde devam etmezken, STK ve sürekli eğitim merkezlerinde (SÜM) ise devam etmektedir.Eğitimcilerin, kursiyerlerini hem öğrenme hem de ilgi ve motivasyon açısından ‘iyi’ olarak değerlendirdikleri sonucuna ulaşılmıştır.STK ve üniversitelerde görev yapan eğitimciler kurslarda kullandıkları araç-gereçleri yeterli bulurken, kamuda görev yapan eğitimcilerin yarıya yakınının kursta kullandıkları araç-gereçleri yeterli bulmadıkları saptanmıştır. Eğitimcilerin %84’ü kursları nitelik açısından yeterli bulurken %62’si nicelik açısından yeterli görmektedirler. Kamu kurumlarında ve STK’larda kursa giden kursiyerlerin büyük bölümü el sanatlarını tercih ederken, üniversitelerde kursa gidenler ise daha çok bilgisayar kursunu (%43,3) tercih etmektedirler. Kursiyerlerin %77,8’i katıldıkları kursta verilen eğitimi (içerik, nitelik, katılımcıların düzeyine uygunluk vb.) yeterli bulmaktadır. Kamu kurumlarındaki kurslara katılan kursiyerlerin %51,8’i kullanılan araç gereçleri yetersiz bulurken STK ve üniversitelerdeki kursiyerler yeterli bulmaktadır. Kursiyerler gittikleri kursdaki eğitimciyi mesleki nitelikleri bakımından %93,5 yeterli görmektedirler.Genel olarak kursiyerlerin kurs aldıkları kuruma ait değerlendirmelerinin olumlu olduğu saptanmıştır. Kursiyerlerin %33,7’sinin kurumlarını çok başarılı, %49,9’unun başarılı, %9,1’inin ne başarılı-ne başarısız, %1,2’sinin başarısız ve sadece %0,8’inin çok başarısız olarak değerlendirdikleri sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Sözcükler: Yetişkin Eğitimi, Eğitimci, Kursiyer, Sivil Toplum Kuruluşu, Üniversite. ABSTRACTADULT EDUCATION APPLICATIONS IN TURKISH REPUBLIC OF NORTHERN CYPRUSThis research’s aim is to have a general evaluation about adult education applications execution according to administers, educators and trainees in Turkish Republic of Northern Cyprus Ministry of Education and Culture, public offices, non-governmental organizations and universities.The research is a study of qualitative and quantitative methods used together in descriptive lining model. Research’s main center is developed by establishments which are related to Turkish Republic of Northern Cyprus Adult Education Application STK’s and universities.Sampling is drown by 18 administrators 50 educators and 495 trainees who were determined by using of random sampling method. Datas are collected through semi configured research extent “Administrator Interview Form” Educator Survey and Trainee Survey . In the analysis of the datas carried by the research; descriptive statistics (frequency, percentage) and content analysis are used.The results carried by the findings of the research can be summarized as:In the institutions adult education applications are mostly seen in public offices as crafts. In universities and STK education, educational programmes, it consists educational training. Educators evaluate their trainees as ’good’ in learning and motivation. Educatin and training activities don’t continue in summer but they go on in STK and SÜM.Educators who work in STK and universities find their materials enough, but public offices educators don’t find them enough.Educators 84% find the courses enough in quality 62% find them enough in quantitative.Most of the trainees who go to courses in STK and public offices choose crafts, trainees who go to courses in universities mostly choose computer courses(43.3%).77.8% of the trainees find the education given in the courses (in content, quality, approate to the trainees level, etc) enough. 51.8% of the trainees who attend to public offices courses find the materials not enough while STK and universty trainess find them enough. Trainees find the educators in the courses that they are attending confident93.5%.In general the evaluation from the trainees are positive according to the places they take the courses. 33% of the trainees offices are very successful, 49.9 % successful, 9.1% not good, not bad, 1.2% unsuccessful and only 0.8 % are very unsuccesful. Key Words: Adult Education, Educator, Trainee, Non-governmental organizations, University.
Marmara University Logo
  • Anasayfa
  • Arşiv Politikası
  • Kullanıcı Klavuzu
  • Arşiv Kayıt Formu
  • Bize Ulaşın
  • Kütüphane
  • Akademik Takvim
  • Erişilebilirlik

İletişim

Göztepe Yerleşkesi 34722
Istanbul, Turkey
Tel: +90 216 777 0000

DSpace software copyright © 2002-2025 Support by SelenSoft

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback