Araştırma Çıktıları
Permanent URI for this community
Research Outputs
Browse
Browsing Araştırma Çıktıları by Publisher "2. Uluslararası Değişen Dünyada Bilgi Yönetimi Sempozyumu, 22-24 Eylül"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Publication Open Access Elektronik kaynakların stratejik analizi(2. Uluslararası Değişen Dünyada Bilgi Yönetimi Sempozyumu, 22-24 Eylül, 2010) Gürdal, Gültekin; Uğur, Handan; Çelebi, Mustafa Kemal; Güneş, Güssün; Akbayrak, Emre Hasan; Holt, İlkay; Çukadar, Sami; Keten, BurcuSayısı hızla artan ve farklı formatlarda karşımıza çıkmaya başlayan elektronik kaynakların değerlendirilmesinde göz önünde bulundurulan ölçütler de kaynak sayısına paralel olarak artmakta ve çeşitlenmektedir. Bu durum karar verme sürecinde daha dikkatli ve planlı çalışmayı ve belirli bir strateji doğrultusunda hareket etmeyi gerekli kılmaktadır. Değerlendirme sürecinde bilgi uzmanlarına yardımcı olan bazı temel göstergeler (kurumun hizmet verdiği alan, kullanıcı kitlesinin ihtiyaç ve beklentileri, kullanım istatistikleri, vb.) ve süreci hızlandıran elektronik kaynak yönetim araçları bulunmaktadır. Ancak, ne temel göstergeler ne de çoğu ücret karşılığında yararlanabildiğimiz yönetim araçları tek başına doğru ve tatminkâr değerlendirme yapılması için yeterlidir. Elde edilen tüm verilerin dikkatli bir biçimde bir araya getirilmesi, sentezlenmesi ve yorumlanması gerekmektedir. Bununla birlikte, değerlendirme sürecinde birden fazla kişinin yer alması, ürünün farklı boyutları ile ele alınması (fiyat teklifi, içerik analizi, lisans anlaşması, vb.) ve karar aşamasında elektronik kaynağın tüm boyutları ile tekrar değerlendirilmesi önemlidir. Tüm bunların bir strateji olmadan yapılmaya çalışılması iş yükünü artırmanın yanı sıra karar verme sürecini yavaşlatmakta ve alınan kararın güvenilirliğini de olumsuz etkilemektedir. Alınan sağlıksız kararın olumsuz etkileri yalnızca bağlı bulunduğumuz kurumun mali kaynaklarının yanlış kullanımıyla sınırlı olmamaktadır. Her sağlıksız karar, bizi bilgi gereksinimini karşılayamamış, beklenti içinde ve tatminsiz kullanıcı kitlesiyle karşı karşıya bırakmaktadır.