Person:
KARAKOÇ, ZEHRA BETÜL

Loading...
Profile Picture

Email Address

Birth Date

Research Projects

Organizational Units

Job Title

Last Name

KARAKOÇ

First Name

ZEHRA BETÜL

Name

Search Results

Now showing 1 - 5 of 5
  • Publication
    Sanal rehabilitasyon oyunlarının kilolu kişilerde ağırlık merkezi üzerine etkisinin değerlendirilmesi
    (2019-10-19) SARI, ZÜBEYİR; KARAKOÇ, ZEHRA BETÜL; KARAKOÇ Z. B., SARI Z.
    Bu çalışmada fazla kilolu olgularda sanal gerçeklik denge oyunlarının etkinliğinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Çalışmamıza Marmara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi’nde öğrenim gören, beden kitle indeksi 25 ve üzeri olan 30 sağlıklı gönüllü olgu dahil edilmiştir. Olgulara 4 hafta, haftada 3 gün, günde 30 dk Nintendo Wii oyun konsolunda bulunan dengeye yönelik sanal gerçeklik oyunları oynatılmıştır. Olguların demografik verilerinin kaydedilmesinin ardından dengeleri Nintendo Wii oyun konsolu için geliştirilmiş Denge Değerlendirme Sistemi (fizyosoft™ balance system) ve Pedalo Denge Cihazı ile değerlendirilmiştir. Çalışmanın sonuçlarına göre denge değerlerinde ve vücut salınımlarında anlamlı olarak gelimeler görülmüştür (Pedalo denge cihazı p=0.000; Nintendo Wii 15 sn p=0.000 ve 30.sn p=0.001). Bu çalışmanın sonuçlarına göre fazla kilonun etkilediği postural dengenin sanal gerçeklik denge oyunları ile geliştirilebileceği görülmüştür.
  • PublicationOpen Access
    WORK - RELATED LUMBAR PAIN IN PHYSIOTHERAPISTS WHO WORK IN DIFFERENT FIELDS - A PILOT STUDY
    (BMJ PUBLISHING GROUP, 2017-06) YURDALAN, SAADET UFUK; Karakoc, B.; Sari, Z.; Aydogdu, O.; Yurdalan, U. S.
  • PublicationOpen Access
    THE EFFCET OF ADDING WII FIT (R) GAMES TO TRADITIONAL REHABILITATION ON PAIN, QUALITY OF LIFE AND FUNCTIONALITY AFTER ACL RECONSTRUCTION
    (BMJ PUBLISHING GROUP, 2017-06) KAPŞİGAY, BAYRAM; Karakoc, Z. B.; Colak, T. Kuru; Kapsigay, B.; Sari, Z.; Polat, M. G.
  • PublicationOpen Access
    LOW BACK PAIN IN TURKISH BUS DRIVERS: PILOT STUDY
    (BMJ PUBLISHING GROUP, 2017-06) KAPŞİGAY, BAYRAM; Karakoc, Z. B.; Sari, Z.; Koroglu, F.; RashediBonab, M. Aamir; Karakas, S.; Kapsigay, B.
  • PublicationOpen Access
    The Effect of Virtual Rehabilitation Added to an Accelerated Rehabilitation Program After Anterior Cruciate Ligament Reconstruction: A Randomized Controlled Trial
    (MARMARA UNIV, INST HEALTH SCIENCES, 2019-06-30) POLAT, MİNE GÜLDEN; Karakoc, Zehra Betul; Colak, Tugba Kuru; Sari, Zubeyir; Polat, Mine Gulden
    Objective: This study aimed to determine the effectiveness of virtual rehabilitation on balance and functionality in patients with anterior cruciate ligament (ACL) reconstruction. Methods: A total of 22 males who had undergone ACL reconstruction were divided into Nintendo and control groups. Both of the groups received six week accelerated rehabilitation in our department, and the Nintendo Wii(C) (Nintendo, Washington, USA) balance games were added to Nintendo group after three weeks for forty minutes a day, three times a week. Patients were evaluated for pain (visual analog scale), functionality (Lower Extremity Functional Scale), center of gravity (COG) and balance (Nintendo Wii(C)) at the baseline and end of the 3th and 6th week of rehabilitation program. Results: Similar improvements were determined in the pain, functionality, COG and balance scores of the two groups at the end of the treatment program and there were no significant differences between the groups in the amount of change in all parameters (p= 0.256, 0.393, 0.707, 1.000). Conclusion: According to the results of this study the Nintendo Wii(C) balance games applied in the clinic under physiotherapist supervision did not change the outcome of the rehabilitation in early period after ACL reconstruction.