Person:
ÖZDEMİR, LUTFİ

Loading...
Profile Picture

Email Address

Birth Date

Research Projects

Organizational Units

Job Title

Last Name

ÖZDEMİR

First Name

LUTFİ

Name

Search Results

Now showing 1 - 7 of 7
  • PublicationOpen Access
    Baski mürekkepleri temel terimlerinin tanımlanması
    (2022-01-01) ÖZDEMİR, LUTFİ; URAL, ELİF; OKTAV, MEHMET; ACAR BÜYÜKPEHLİVAN, GÜLHAN; ACAR BÜYÜKPEHLİVAN G., OKTAV M., ÖZDEMİR L., URAL E.
    Basım sektöründe kullanılan iki temel baskı altı malzemesi, çeşitli türdeki kağıt/kartonlar ve mürekkeplerdir. Matbaa mürekkepleri; bir görselin baskı kalıbı aracılıyla baskı malzemesi üzerine taşınmasını sağlayan renkli, sıvı ya da yarı katı haldeki maddelerdir. Baskı mürekkeplerinin fiziksel ve kimyasal olarak farklı türde yüzlerce çeşidi vardır. Dokusu ve şekli ne olursa olsun; kağıt, plastik, metal, cam ve tekstillerin renklendirilmesinde ve yüzeylerinde görüntü oluşturulması için kullanılabilir. Baskı mürekkepleri, basıldıkları malzeme yüzeyine çok ince bir tabaka halinde uygulanır ve baskı sisteminin çeşidine bağlı olarak 5 ila 125 μm kalınlığa sahip olabilir. Mürekkebin görsel teknik özellikleri üç ana faktöre bağlıdır. Bunlar rengi, şeffaflığı ve parlaklığıdır. Mürekkep ile ilgili tüm unsurlar mürekkebin teknik özelliklerine ve basılabilirlik parametrelerine doğrudan etki eder. Ancak bu teknik terimlerin ne ifade ettiğinin iyi bilinmesi, mürekkebin optimum kullanımı ve tüm paydaşlar arasındaki sözlü ve yazılı teknik iletişim için önemli ve gereklidir. Bu çalışmada, baskı mürekkebine ait temel altı terim olan, renk, parlaklık, opaklık, ışık haslığı, yapışkanlık, viskozite terimlerinin Türkçe açıklamaları ve kullanımları, ayrıntılı olarak ortaya konulmuştur. Açıklamalar, basım teknolojilerinde üretim yapan teknik insanların, öğrencilerin ve araştırmacıların anlayacağı ortak teknik ifadelerle yapılmıştır.
  • Publication
    Tasarım ve Baskı Süreçleri
    (Sonçağ Akademi, 2022-01-01) URAL, ELİF; ÖZDEMİR, LUTFİ; ÖZOMAY, ZAFER; URAL E., ÖZDEMİR L., ÖZOMAY Z.
  • Publication
    Ambalaj tasarımında tüketicilerin renk tercihleri ve tercih nedenleri
    (EĞİTİM YAYINEVİ, 2021-01-01) URAL, ELİF; ÖZOMAY, ZAFER; ÖZDEMİR, LUTFİ; URAL E., ÖZOMAY Z., ÖZDEMİR L.
    Birinci bölümde; modern köle olarak yapay zekâyı okumak, ikinci bölümde; insan kaynakları yönetiminde yapay zekâ kullanımı, üçüncü bölümde; teknolojik distopiden bugünün simülasyon evrenine bir okuma, dördüncü bölümde; işletme biliminde yeni bir fenomen: dijital işletme, beşinci bölümde; işgücü piyasası temel göstergeleri bakımından G20 üyelerinin kümeleme analiziyle sınıflanması, altıncı bölümde; toplum yararına programının kamuda istihdam bağlamında değerlendirilmesi: Bitlis ili örneği, yedinci bölümde; Türkiye’de yolcu taşımacılığının dağılımı ve eğilimleri, sekizinci bölümde; örgütsel doğaçlama, dokuzuncu bölümde; sağlık hizmetlerinde ekonomik değerlendirme teknikleri, onuncu bölümde; eksik sözleşme teorisi üzerine, on birinci bölümde; lojistik sektöründe elektronik ticaretin covid 19 salgın sonrası gelişimi, on ikinci bölümde; liderlik tarzlarının çalışan performansına etkisinde iş tatminin aracı rolü, on üçüncü bölümde; Avrupa Birliği ve Türkiye’nin Maastricht kriterleri bağlamında durum değerlendirmesi, on dördüncü bölümde; kurumsal iktisat yaklaşımıyla gelir dağılımı eşitsizliğine bakış, on beşinci bölümde; muhasebe eğitiminde uzaktan öğretim sisteminin öğrenci beklentilerini karşılama düzeyi üzerine bir araştırma, on altıncı bölümde; Giresun Dereli İlçesi Geğrez Havzası Cem Ritüelleri ve Müzik Pratiklerinin Kültürel Belleğin Oluşumunda ve Aktarımındaki Rolü, on yedinci bölümde; ekonomik özgürlükler ve gelir düzeyi ilişkisinin analizi: farklı bir yaklaşım, on sekizinci bölümde; ulusaşırı siyasetin jeopolitik konumu üzerine temel kavramlar, on dokuzuncu bölümde; imalat sanayi ve ticaret işletmeleri yöneticilerinin iş etiği tutumlarının bireysel ve örgütsel düzeydeki demografik faktörlerle ilişkisi, yirminci bölümde; Kırklareli işgücü piyasasının değerlendirilmesi, yirmi birinci bölümde; profesyonel değere katkısı bağlamında uygulama birimlerinin iletişim eğitimindeki rolü: gazete erü örneği, yirmi ikinci bölümde; ambalaj tasarımında tüketicilerin renk tercihleri ve tercih nedenleri, yirmi üçüncü bölümde; yeni medyada gözetim ve büyük veri, yirmi dördüncü bölümde; tv dizilerinde ideoloji: “bizimkiler” örneği, yirmi beşinci bölümde; kurumsal kimliğin inşasında marka iletişimi yolculuğu ve adımları ve son olarak yirmi altıncı bölümde ise; çeviri ve adaptasyon faaliyetlerinden sonra modern Arap edebiyatında ele alınan konular ele alınmış ve hazırlanmıştır. Bu kitabın hazırlanmasında emeği geçen tüm yazarlara ve hakem kurulu üyelerine sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum.
  • Publication
    Matbaacılıkta Kağıt-Karton Su Yönü ve Önemi
    (EĞİTİM YAYINEVİ, 2022-01-01) ÖZDEMİR, LUTFİ; URAL, ELİF; ÖZDEMİR L., URAL E.
  • Publication
    Tasarımda baskı süreçleri
    (Sonçağ Yayıncılık Matbaacılık, 2022-01-01) URAL, ELİF; ÖZDEMİR, LUTFİ; ÖZOMAY, ZAFER; URAL E., ÖZDEMİR L., ÖZOMAY Z.
  • PublicationOpen Access
    Baskı mürekkepleri temel terimlerinin tanımlanması
    (2022-03-01) OKTAV, MEHMET; ÖZDEMİR, LUTFİ; URAL, ELİF; ACAR BÜYÜKPEHLİVAN G., OKTAV M., ÖZDEMİR L., URAL E.
    Basım sektöründe kullanılan iki temel baskı altı malzemesi, çeşitli türdeki kağıt/kartonlar ve mürekkeplerdir. Matbaa mürekkepleri; bir görselin baskı kalıbı aracılıyla baskı malzemesi üzerine taşınmasını sağlayan renkli, sıvı ya da yarı katı haldeki maddelerdir. Baskı mürekkeplerinin fiziksel ve kimyasal olarak farklı türde yüzlerce çeşidi vardır. Dokusu ve şekli ne olursa olsun; kağıt, plastik, metal, cam ve tekstillerin renklendirilmesinde ve yüzeylerinde görüntü oluşturulması için kullanılabilir. Baskı mürekkepleri, basıldıkları malzeme yüzeyine çok ince bir tabaka halinde uygulanır ve baskı sisteminin çeşidine bağlı olarak 5 ila 125 μm kalınlığa sahip olabilir. Mürekkebin görsel teknik özellikleri üç ana faktöre bağlıdır. Bunlar rengi, şeffaflığı ve parlaklığıdır. Mürekkep ile ilgili tüm unsurlar mürekkebin teknik özelliklerine ve basılabilirlik parametrelerine doğrudan etki eder. Ancak bu teknik terimlerin ne ifade ettiğinin iyi bilinmesi, mürekkebin optimum kullanımı ve tüm paydaşlar arasındaki sözlü ve yazılı teknik iletişim için önemli ve gereklidir. Bu çalışmada, baskı mürekkebine ait temel altı terim olan, renk, parlaklık, opaklık, ışık haslığı, yapışkanlık, viskozite terimlerinin Türkçe açıklamaları ve kullanımları, ayrıntılı olarak ortaya konulmuştur. Açıklamalar, basım teknolojilerinde üretim yapan teknik insanların, öğrencilerin ve araştırmacıların anlayacağı ortak teknik ifadelerle yapılmıştır.
  • Publication
    Ambalaj tasarımında tüketicilerin renk tercihleri ve tercih nedenleri
    (Eğitim Yayınevi, 2021-01-01) URAL, ELİF; ÖZOMAY, ZAFER; ÖZDEMİR, LUTFİ; URAL E., ÖZOMAY Z., ÖZDEMİR L.