Person: ÖZDEMİR, LUTFİ
Loading...
Email Address
Birth Date
Research Projects
Organizational Units
Job Title
Last Name
ÖZDEMİR
First Name
LUTFİ
Name
3 results
Search Results
Now showing 1 - 3 of 3
Publication Open Access Baski mürekkepleri temel terimlerinin tanımlanması(2022-01-01) ÖZDEMİR, LUTFİ; URAL, ELİF; OKTAV, MEHMET; ACAR BÜYÜKPEHLİVAN, GÜLHAN; ACAR BÜYÜKPEHLİVAN G., OKTAV M., ÖZDEMİR L., URAL E.Basım sektöründe kullanılan iki temel baskı altı malzemesi, çeşitli türdeki kağıt/kartonlar ve mürekkeplerdir. Matbaa mürekkepleri; bir görselin baskı kalıbı aracılıyla baskı malzemesi üzerine taşınmasını sağlayan renkli, sıvı ya da yarı katı haldeki maddelerdir. Baskı mürekkeplerinin fiziksel ve kimyasal olarak farklı türde yüzlerce çeşidi vardır. Dokusu ve şekli ne olursa olsun; kağıt, plastik, metal, cam ve tekstillerin renklendirilmesinde ve yüzeylerinde görüntü oluşturulması için kullanılabilir. Baskı mürekkepleri, basıldıkları malzeme yüzeyine çok ince bir tabaka halinde uygulanır ve baskı sisteminin çeşidine bağlı olarak 5 ila 125 μm kalınlığa sahip olabilir. Mürekkebin görsel teknik özellikleri üç ana faktöre bağlıdır. Bunlar rengi, şeffaflığı ve parlaklığıdır. Mürekkep ile ilgili tüm unsurlar mürekkebin teknik özelliklerine ve basılabilirlik parametrelerine doğrudan etki eder. Ancak bu teknik terimlerin ne ifade ettiğinin iyi bilinmesi, mürekkebin optimum kullanımı ve tüm paydaşlar arasındaki sözlü ve yazılı teknik iletişim için önemli ve gereklidir. Bu çalışmada, baskı mürekkebine ait temel altı terim olan, renk, parlaklık, opaklık, ışık haslığı, yapışkanlık, viskozite terimlerinin Türkçe açıklamaları ve kullanımları, ayrıntılı olarak ortaya konulmuştur. Açıklamalar, basım teknolojilerinde üretim yapan teknik insanların, öğrencilerin ve araştırmacıların anlayacağı ortak teknik ifadelerle yapılmıştır.Publication Open Access Farklı Sektördeki Ambalajların Tasarımındaki Renklerin Tüketici Tercihlerine Etkisinin İncelenmesi(2016-12-28) ÖZDEMİR, LUTFİ; URAL, ELİF; ÖZOMAY, ZAFER; ÖZAKHUN, ŞÜKRÜ CEM; ÖZDEMİR L., URAL E., ÖZOMAY Z., ÖZAKHUN Ş. C.Basic functions of the packaging; transporting, protecting and introducing a product. Packaging is a very important fact in today’s increasingly competitive./increased competition. For the sale of packaged products. In addition to the structural features as well as visual attention needs to be supplemented with attractive and creative ideas. Product that ready for sale, should have convincing features to the consumer. Today, packages look like each other in terms of graphic design. These similarities, complicates the selection of product by consumer. The most important impact on the consumer of packaging design; the color of the packaging. Color represent; product’s brand value, identity and reflect the character of the determined image visually. Also; color is the most important tool to separate a product and packaging from each other. In this project; consumers purchasing reactions to packagings color ,tested according to these different industries; delicatessen, cleaning product, food, etc. In this project, for achieving general results ‘’descriptive scanning model’’is used. In the research; there are 40 woman and 30 men, totally 70 people. Researchers prepared a questionnaire that includes 47 question. In the analysis of data, percentages and frequency values are given for each item and cross tables were applied. The obtained data have been determinated according to the criteria representing the consumer profile. Obtained datas from test evaluated and shared.Publication Open Access Baskı mürekkepleri temel terimlerinin tanımlanması(2022-03-01) OKTAV, MEHMET; ÖZDEMİR, LUTFİ; URAL, ELİF; ACAR BÜYÜKPEHLİVAN G., OKTAV M., ÖZDEMİR L., URAL E.Basım sektöründe kullanılan iki temel baskı altı malzemesi, çeşitli türdeki kağıt/kartonlar ve mürekkeplerdir. Matbaa mürekkepleri; bir görselin baskı kalıbı aracılıyla baskı malzemesi üzerine taşınmasını sağlayan renkli, sıvı ya da yarı katı haldeki maddelerdir. Baskı mürekkeplerinin fiziksel ve kimyasal olarak farklı türde yüzlerce çeşidi vardır. Dokusu ve şekli ne olursa olsun; kağıt, plastik, metal, cam ve tekstillerin renklendirilmesinde ve yüzeylerinde görüntü oluşturulması için kullanılabilir. Baskı mürekkepleri, basıldıkları malzeme yüzeyine çok ince bir tabaka halinde uygulanır ve baskı sisteminin çeşidine bağlı olarak 5 ila 125 μm kalınlığa sahip olabilir. Mürekkebin görsel teknik özellikleri üç ana faktöre bağlıdır. Bunlar rengi, şeffaflığı ve parlaklığıdır. Mürekkep ile ilgili tüm unsurlar mürekkebin teknik özelliklerine ve basılabilirlik parametrelerine doğrudan etki eder. Ancak bu teknik terimlerin ne ifade ettiğinin iyi bilinmesi, mürekkebin optimum kullanımı ve tüm paydaşlar arasındaki sözlü ve yazılı teknik iletişim için önemli ve gereklidir. Bu çalışmada, baskı mürekkebine ait temel altı terim olan, renk, parlaklık, opaklık, ışık haslığı, yapışkanlık, viskozite terimlerinin Türkçe açıklamaları ve kullanımları, ayrıntılı olarak ortaya konulmuştur. Açıklamalar, basım teknolojilerinde üretim yapan teknik insanların, öğrencilerin ve araştırmacıların anlayacağı ortak teknik ifadelerle yapılmıştır.