Person: DERVENT, FATİH
Loading...
Email Address
Birth Date
Research Projects
Organizational Units
Job Title
Last Name
DERVENT
First Name
FATİH
Name
8 results
Search Results
Now showing 1 - 8 of 8
Publication Open Access Making A Digital Game Active: Examining The Responses of Students to the Adapted Active Version(PEGEM AKAD YAYINCILIK EGITIM DANISMANLIK HIZMETLERI TIC LTD STI, 2016-02-09) DERVENT, FATİH; Inan, Mehmet; Dervent, FatihThe purpose of this study was to examine the differences between the responses to the digital and the active version of Angry Birds T. Participants of this study were comprised of 26 secondary school students who enrolled in a state or a private school. The data for the study were collected during the 2012-2013 school years by using a three question semi-structured interview. The responses to the interviews were analyzed with the qualitative method of content analysis. 6 categories and 31 codes were emerged from the responses of the students. According to responses of the students, entertainment was the most cited category and mostly referred to active games. Negative emotions were controllable in the active game play even students found it more challenging. This study has implications to design game based educational programs.Publication Open Access Beden Eğitimi Öğretmenleri için Futbol Genel_x000D_ Alan Bilgi Testinin Güvenirlik ve Geçerliği(2018-04-12) DERVENT, FATİH; Fatih DERVENT;Erhan DEVRİLMEZ;Mustafa Levent İNCE;Phillip WARDGenel alan bilgisi (GAB) kapsamına giren oyun kuralları, teknik ve taktik bilgileri beden eğitimi öğretmenlerinin etkin bir öğretim sergilemeleri için gereklidir. Alanyazında futbol da dâhil olmak üzere GABdüzeyini ölçen geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılmış çok fazla bilgi testine rastlanmamaktadır. Amacı,beden eğitimi öğretmenleri için Futbol GAB Testiningüvenirlik ve geçerlik çalışmasını yapmak olan buaraştırmaya 11 farklı üniversitenin beden eğitimi vespor öğretmenliği bölümlerinde öğrenim görmekteolan 241 öğrenci katılmıştır. Testte yer alan sorularfutbol konusunda deneyimli antrenörler, beden eğitimi öğretmenleri, öğretim elemanları, program geliştirme ve dil bilim uzmanlarından oluşan uzman grubutarafından alan bilgisi kavramsal çerçevesi (Ward,2009) temel alınarak belirtke tablosuyla oluşturulmuştur. Futbol GAB Testinde her biri 10’ar tane olmaküzere oyun kuralları bilgisi, teknik bilgisi ve taktikbilgisi düzeyini ölçen 30 çoktan seçmeli soru bulunmaktadır. Rasch modeli kullanılarak yapılan güvenirlikve geçerlik değerlendirmesi 30 sorudan 24’ünün uyumindeksleri açısından kabul edilen düzeyin üzerinde olduğunu ortaya koymaktadır. Uyum indekslerinin kabuledilebilir düzeyi dışında kalan maddeler yeniden düzenlenebilir. Maddelerin ayırt edicilik (6.93) ve güvenirlik(.98) değerleri kabul edilebilir düzeyin üzerindedir kibu durum testin iç tutarlılık düzeyinin yüksek olduğunugöstermektedir. Yapılan Rasch analizi bilgi testinin güvenilir ve geçerli bir futbol GAB Testi olduğunu ortayakoymaktadır.Publication Open Access Teaching sports in physical education(2022-01-01) DERVENT, FATİH; Ward P., DERVENT F., Iserbyt P., Tsuda E.In Physical Education Teacher Education programs, we argue that a focus on fewer models to be taught and learned would provide time for higher competence to be attained by preservice teachers in a curriculum limited in terms of contact hours. During their teacher training, preservice teachers should be given ample opportunities to practice the model and reflect upon their effectiveness in teaching it. We conclude the article by addressing in-service teachers and recommend starting with a model they find appealing in a content domain they are familiar with, and to tinker with their teaching to become more competent.Publication Open Access Spor Paydaşlarının Fairplay Kavramına İlişkin_x000D_ Metaforik Algıları(2019-09-03) DERVENT, FATİH; Mehmet İNAN;Fatih DERVENT;Buket KARADAĞBu araştırmanın amacı, spor paydaşlarının (antrenör, sporcu, öğretim elemanı,yönetici ve öğrenci) “fairplay” ifadesine ilişkin kavramların, metaforlar aracılığı ileortaya çıkarılmasıdır. Katılımcılar 402 kişiden oluşmaktadır. Verilerin toplanabilmesiiçin her katılımcıya “Fairplay ___________ gibidir, çünkü _________ ” cümlesiniiçeren bilgi formu verilmiş ve akıllarına gelen ilk metaforu gerekçesiyle yazarakboşlukları doldurmaları istenmiştir. Bu araştırmada karma araştırma yöntemikullanılmıştır. Nitel veriler içerik analizi kullanılarak çözümlenmiş, nicel veriler isebetimsel istatistikler kullanılarak sunulmuştur. Elde edilen bulgularına göre katılımcılar23 adet geçerli metafor üretmişlerdir. Bu metaforlar ortak özellikleri bakımından üçfarklı kavramsal kategori altında toplanmıştır. Bunlar sırasıyla: “bir değer olarakfairplay”, “sosyal etkileşim olarak fairplay” ve “bir hak olarak fairplay” kategorileridir.Analiz sonuçlarına göre fairplay ifadesi ile katılımcıların çoğunlukla değerlersisteminde yer alabilecek kavramlar ürettiği sonucu ortaya çıkmıştır. Ayrıca, fairplayifadesinin uğraşı alanları ve cinsiyetlere göre farklı olarak algılandığı ve buna görekavramlaştırıldığı belirlenmiştir. Metaforların fairplay kavramını anlamak için etkili biraraç olduğu söylenebilir.Publication Open Access Turkish validity and reliability of physical education and sport course exam anxiety scale(2021-04-01) DERVENT, FATİH; DEVRİLMEZ E., Çiy D., BİLGİÇ M., DERVENT F.Öğrenme sürecinin sonunda bir sınıf atlamanın veya bir derece elde etmenin belirleyicisi olan sınavlar, öğrenciler için genel anlamda kaygı unsuru olabilir. Bu durum beden eğitimi ve spor dersleri için de geçerlidir ve ölçülmesi önemlidir. Bu çalışmanın amacı, Danthony, Mascret ve Cury (2019) tarafından geliştirilen Beden Eğitimi ve Spor Dersi Sınav Kaygısı Ölçeğinin Türk kültürüne uyarlamasının gerçekleştirilmesidir. Ölçeğin uyarlama süreci iki dil uzmanı tarafından gerçekleştirilmiştir. Çalışmaya 195 kız ve 164 erkek toplam 359 ortaokul öğrencisi gönüllü olarak katılmıştır. Rastgele yöntemle 74 katılımcı açımlayıcı faktör analizi, 200 öğrenci doğrulayıcı faktör analizi ve 85 öğrenci ise test tekrar test analizi için ayrılmıştır. Çalışma verisi 2019-2020 güz döneminde toplanmıştır. Beden eğitimi ve spor dersi sınav kaygısı ölçeğinin geçerliği için açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizleri kullanılmıştır. Ölçeğin güvenirliği için ise Cronbach Alfa iç tutarlılık ve test tekrar test analizleri kullanılmıştır. Açımlayıcı faktör analizi bulguları, ölçeğin orijinal halinde yer aldığı gibi 19 madde ve beş faktörlü yapıyı belirlemiştir. Belirlenen yapı, toplam varyansın % 67.18’ini açıklamaktadır. Doğrulayıcı faktör analizi bulguları, modelin uyum indekslerinin ve parametrelerinin tamamının beklenen düzeyin üzerinde olduğunu göstermektedir. Güvenirlik analizlerinden iç tutarlılık Cronbach Alfa katsayısı toplam ölçek için .81 ile yeterli bulunmuştur. Ayrıca ölçeğin alt boyutlarının değerleri endişe .68, kendin kendine odaklanma .77, bedensel belirtiler .75, fiziksel gerginlik .86 ve algılanan kontrol .89 olarak belirlenmiştir. Ölçeğin test tekrar test güvenirliği için toplam değer .88 olarak tespit edilmiştir Ölçeğin test tekrar test güvenirliği alt boyutlar açısından incelendiğinde endişe .81, kendin kendine odaklanma .84 bedensel belirtiler .82, fiziksel gerginlik .86 ve algılanan kontrol .79 olarak bulunmuştur. Bu değerler ölçeğin toplam ve alt boyutlarının güvenilir olduğunu göstermektedir. Sonuç olarak, Türk kültürüne uyarlaması yapılan ölçek, öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersi sınav kaygılarını ölçmek için geçerli ve güvenilir bir ölçme aracıdır.Publication Open Access A social network analysis of global scholarship on physical education content knowledge(2023-01-01) DERVENT, FATİH; Devrilmez E., Ward P., DERVENT F., Tabak E. Y., Özer Ö.We use a co-authorship network analysis to describe and examine the social network of researchers studying physical education content knowledge worldwide. Co-authorship network analysis is a method for determining the scope, trend, and focus of research around a topic. It provides a way to evaluate both the growth of a field and to examine the extent of research collaboration. Our review consists of 101 articles that were examined in our network analysis. Our results show that the research on content knowledge occurs within and among 13 high-income economies. Research productivity in this area is on an upward trajectory since 1990. The research in physical education occurs in a distributed network with some authors serving as key hubs for research collaboration. From a global perspective, there is a need to create links to low-income economies to strengthen their research capacity.Publication Open Access Improving students’ korfball skills with in-depth content knowledge(2022-01-01) DERVENT, FATİH; GÜLER, MELİKE LALE; DERVENT F., GÜLER M. L. , Yoruç Çotuk M.© 2022 SHAPE America.In this article, we present in-depth content knowledge required for preservice and practicing physical education teachers to teach korfball. We begin by describing knowledge of game rules, safety, etiquette, techniques, and tactics of korfball, which refers to common content knowledge (CCK) and continue with defining knowledge of student errors, instructional tasks, and representations. This refers to specialized content knowledge (SCK) that is essential for teachers to deliver meaningful learning experiences to students in physical education lessons. The article provides preservice and practicing physical education teachers with educationally rich examples to improve their teaching practices, thus promotes students’ lifelong engagement in korfball.Publication Open Access A Transnational Research Collaboration: A Social Network Analysis and Perspectives on Our Community of Practice(ROUTLEDGE JOURNALS, TAYLOR & FRANCIS LTD, 2021-10-02) DERVENT, FATİH; Ward, Phillip; Devrilmez, Erhan; Ayvazo, Shiri; Dervent, Fatih; He, Yaohui; Iserbyt, Peter; Ince, Levent; Kim, Insook; Ko, Bomna; Li, Weidong; Tsuda, EmiTransnational research involves research in one country that benefits that country, and where the findings are compared to the extant studies in the larger field. It also involves the search for common effects and situational influences (i.e., country and culture-specific) toward a particular research topic. In this study we examine the transnational collaboration among 11 (5 female and 6 male) researchers located in five countries conducting research in seven countries for the past 18 years. Our purpose is to elucidate relationships among the team members. First, we use social network analysis to examine our publishing and presentation productivity. Second, we use a community of practice framework to understand our collaboration and scholarly relationships. Social network analysis showed that we are a strong decentralized social network with work shared across all members. Our community of practice analysis highlighted shared values, our shared impact, professional and personal rewards and challenges.