Person: DERVENT, FATİH
Loading...
Email Address
Birth Date
Research Projects
Organizational Units
Job Title
Last Name
DERVENT
First Name
FATİH
Name
21 results
Search Results
Now showing 1 - 10 of 21
Publication Metadata only Faculty perspectives using practice-based teacher education in physical education(2023-07-01) DERVENT, FATİH; Ward P., DERVENT F., Kim I., Ko B., Xie X., Tsuda E., Santiago J. A., Iserbyt P., Devrilmez E.Purpose: Practice-based teacher education (PBTE) has been proposed as an approach to combat forms of teacher education that create prescriptive understandings of teaching that are disconnected from practice. In physical education, PBTE is becoming more prevalent. Some have argued that many of its elements have been in use for some time, whereas other elements have been refined or are new. In this study, we were motivated to examine the use of PBTE by physical education teacher educators and their perceptions of PBTE. Method: Participants were nine teacher educators from the United States (n = 6), Turkey (n = 2), and Belgium (n = 1). Surveys were used to gather data on the use of PBTE and the perceptions of teacher educators. Data describing the use of PBTE in their programs were descriptively analyzed. Our perceptions were interpreted using an intrinsic case study with PBTE serving as the case. Findings: Programs adopted similar and different elements of PBTE. Four themes emerged relative to the perceptions of teacher educators about PBTE: (a) how the context of the teacher educator influences their use of PBTE, (b) teacher educators’ use of PBTE, (c) the advantages of using PBTE, and (d) a critical analysis of PBTE. Conclusion: Our approach to operationalizing PBTE may help encourage useful conversations in physical education teacher education.Publication Open Access Making A Digital Game Active: Examining The Responses of Students to the Adapted Active Version(PEGEM AKAD YAYINCILIK EGITIM DANISMANLIK HIZMETLERI TIC LTD STI, 2016-02-09) DERVENT, FATİH; Inan, Mehmet; Dervent, FatihThe purpose of this study was to examine the differences between the responses to the digital and the active version of Angry Birds T. Participants of this study were comprised of 26 secondary school students who enrolled in a state or a private school. The data for the study were collected during the 2012-2013 school years by using a three question semi-structured interview. The responses to the interviews were analyzed with the qualitative method of content analysis. 6 categories and 31 codes were emerged from the responses of the students. According to responses of the students, entertainment was the most cited category and mostly referred to active games. Negative emotions were controllable in the active game play even students found it more challenging. This study has implications to design game based educational programs.Publication Metadata only Ortaokul öğrenci̇leri̇ni̇n beden eğiti̇mi̇ dersi̇ne yöneli̇k sınav kaygılarının İncelenmesi̇(2022-12-31) DERVENT, FATİH; çiy d., DEVRİLMEZ E., BİLGİÇ M., DERVENT F.Bu çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersindeki sınav kaygısı düzeylerinin incelenmesidir. Bu araştırmada yöntemsel model olarak tarama modeli kullanılmıştır. Çalışmaya Türkiye’nin farklı coğrafi bölgelerindeki 6 ilinden (İstanbul, Ankara, Hatay, Kütahya, Mersin ve Karaman) toplam 813 (444 kız, 369 erkek) ortaokul öğrencisi katılmıştır. Veri toplama araçları olarak ‘Kişisel Bilgi Formu’ ve ‘Beden Eğitimi Dersi Sınav Kaygı Envanteri’ kullanılmıştır. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistik ve bağımsız değişkenlerin bağımlı değişkenler üzerine ilişkisini incelemek amacıyla MANOVA analizi tercih edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre, sınıf ve cinsiyet değişkenlerinin etkileşim içinde olarak beden eğitiminde sınav kaygısı alt boyutları ile istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olduğu belirlenmiştir. Ayrıca ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi sınav kaygılarının orta düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Sınıf değişkenine bakıldığında 7. sınıf öğrencilerinin beden eğitimi sınav kaygı düzeylerinin diğer sınıflara göre daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Cinsiyet değişkenini incelendiğinde ise, kız öğrencilerin beden eğitimi sınav kaygı düzeylerinin erkek öğrencilerin beden eğitimi sınav kaygı düzeylerinden daha yüksek olduğu saptanmıştır. Anahtar Kelimeler: Beden eğitimi, sınav kaygısı, ortaokul öğrencileriPublication Metadata only Instructional Progression and the Role of Working Models in Physical Education(ROUTLEDGE JOURNALS, TAYLOR & FRANCIS LTD, 2020) DERVENT, FATİH; Ward, Phillip; Ayvazo, Shiri; Dervent, Fatih; Iserbyt, Peter; Kim, InsookGiven that the primary task of teaching is to teach the content of physical education, attention to how instructional tasks operationalize the curriculum and progress learning is essential knowledge for teachers. Task progression in physical education occurs when tasks are designed to successively and incrementally present physical education content to students, leading to more sophisticated knowledge and improvement in performance and knowledge. We present a synthesis of the literature on instructional tasks, content knowledge, and content development and use this synthesis to examine the concept of working models as a tool to aid teaching in physical education. We present four propositions to guide thinking about working models and conclude with implications for student learning, teachers, teacher educators and researchers.Publication Open Access Beden Eğitimi Öğretmenleri için Futbol Genel_x000D_ Alan Bilgi Testinin Güvenirlik ve Geçerliği(2018-04-12) DERVENT, FATİH; Fatih DERVENT;Erhan DEVRİLMEZ;Mustafa Levent İNCE;Phillip WARDGenel alan bilgisi (GAB) kapsamına giren oyun kuralları, teknik ve taktik bilgileri beden eğitimi öğretmenlerinin etkin bir öğretim sergilemeleri için gereklidir. Alanyazında futbol da dâhil olmak üzere GABdüzeyini ölçen geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılmış çok fazla bilgi testine rastlanmamaktadır. Amacı,beden eğitimi öğretmenleri için Futbol GAB Testiningüvenirlik ve geçerlik çalışmasını yapmak olan buaraştırmaya 11 farklı üniversitenin beden eğitimi vespor öğretmenliği bölümlerinde öğrenim görmekteolan 241 öğrenci katılmıştır. Testte yer alan sorularfutbol konusunda deneyimli antrenörler, beden eğitimi öğretmenleri, öğretim elemanları, program geliştirme ve dil bilim uzmanlarından oluşan uzman grubutarafından alan bilgisi kavramsal çerçevesi (Ward,2009) temel alınarak belirtke tablosuyla oluşturulmuştur. Futbol GAB Testinde her biri 10’ar tane olmaküzere oyun kuralları bilgisi, teknik bilgisi ve taktikbilgisi düzeyini ölçen 30 çoktan seçmeli soru bulunmaktadır. Rasch modeli kullanılarak yapılan güvenirlikve geçerlik değerlendirmesi 30 sorudan 24’ünün uyumindeksleri açısından kabul edilen düzeyin üzerinde olduğunu ortaya koymaktadır. Uyum indekslerinin kabuledilebilir düzeyi dışında kalan maddeler yeniden düzenlenebilir. Maddelerin ayırt edicilik (6.93) ve güvenirlik(.98) değerleri kabul edilebilir düzeyin üzerindedir kibu durum testin iç tutarlılık düzeyinin yüksek olduğunugöstermektedir. Yapılan Rasch analizi bilgi testinin güvenilir ve geçerli bir futbol GAB Testi olduğunu ortayakoymaktadır.Publication Metadata only Transfer of Content Development Across Practica in Physical Education Teacher Education(HUMAN KINETICS PUBL INC, 2018) DERVENT, FATİH; Dervent, Fatih; Ward, Phillip; Devrilmez, Erhan; Tsuda, EmiPurpose: Instructional tasks are a form of content knowledge that can be defined as specialized content knowledge (SCK). We examined the changes in the use of instructional tasks and SCK index scores of preservice teachers from methods to final practicum. Method: Five preservice teachers were observed through the methods practicum where they taught a small group consisting of six to eight students and then through final practicum where they taught whole intact classes. A modified version of content development categories and formula to measure the depth of content development was used. SCK index scores of the preservice teachers created by the formula were used to compare the changes from methods with final practicum. Results: The results showed an increase in the mean SCK index scores of the preservice teachers from methods practicum to final practicum. The use of informing and extending-applying tasks decreased in the final practicum, while an increase occurred in the use of refining and applying tasks. Discussion/Conclusion: Increase in the mean SCK index scores seemed to reflect the strong SCK emphasis of the physical education teacher education program. It can be concluded that SCK can and should be taught to preservice teachers.Publication Open Access Teaching sports in physical education(2022-01-01) DERVENT, FATİH; Ward P., DERVENT F., Iserbyt P., Tsuda E.In Physical Education Teacher Education programs, we argue that a focus on fewer models to be taught and learned would provide time for higher competence to be attained by preservice teachers in a curriculum limited in terms of contact hours. During their teacher training, preservice teachers should be given ample opportunities to practice the model and reflect upon their effectiveness in teaching it. We conclude the article by addressing in-service teachers and recommend starting with a model they find appealing in a content domain they are familiar with, and to tinker with their teaching to become more competent.Publication Open Access Spor Paydaşlarının Fairplay Kavramına İlişkin_x000D_ Metaforik Algıları(2019-09-03) DERVENT, FATİH; Mehmet İNAN;Fatih DERVENT;Buket KARADAĞBu araştırmanın amacı, spor paydaşlarının (antrenör, sporcu, öğretim elemanı,yönetici ve öğrenci) “fairplay” ifadesine ilişkin kavramların, metaforlar aracılığı ileortaya çıkarılmasıdır. Katılımcılar 402 kişiden oluşmaktadır. Verilerin toplanabilmesiiçin her katılımcıya “Fairplay ___________ gibidir, çünkü _________ ” cümlesiniiçeren bilgi formu verilmiş ve akıllarına gelen ilk metaforu gerekçesiyle yazarakboşlukları doldurmaları istenmiştir. Bu araştırmada karma araştırma yöntemikullanılmıştır. Nitel veriler içerik analizi kullanılarak çözümlenmiş, nicel veriler isebetimsel istatistikler kullanılarak sunulmuştur. Elde edilen bulgularına göre katılımcılar23 adet geçerli metafor üretmişlerdir. Bu metaforlar ortak özellikleri bakımından üçfarklı kavramsal kategori altında toplanmıştır. Bunlar sırasıyla: “bir değer olarakfairplay”, “sosyal etkileşim olarak fairplay” ve “bir hak olarak fairplay” kategorileridir.Analiz sonuçlarına göre fairplay ifadesi ile katılımcıların çoğunlukla değerlersisteminde yer alabilecek kavramlar ürettiği sonucu ortaya çıkmıştır. Ayrıca, fairplayifadesinin uğraşı alanları ve cinsiyetlere göre farklı olarak algılandığı ve buna görekavramlaştırıldığı belirlenmiştir. Metaforların fairplay kavramını anlamak için etkili biraraç olduğu söylenebilir.Publication Open Access Turkish validity and reliability of physical education and sport course exam anxiety scale(2021-04-01) DERVENT, FATİH; DEVRİLMEZ E., Çiy D., BİLGİÇ M., DERVENT F.Öğrenme sürecinin sonunda bir sınıf atlamanın veya bir derece elde etmenin belirleyicisi olan sınavlar, öğrenciler için genel anlamda kaygı unsuru olabilir. Bu durum beden eğitimi ve spor dersleri için de geçerlidir ve ölçülmesi önemlidir. Bu çalışmanın amacı, Danthony, Mascret ve Cury (2019) tarafından geliştirilen Beden Eğitimi ve Spor Dersi Sınav Kaygısı Ölçeğinin Türk kültürüne uyarlamasının gerçekleştirilmesidir. Ölçeğin uyarlama süreci iki dil uzmanı tarafından gerçekleştirilmiştir. Çalışmaya 195 kız ve 164 erkek toplam 359 ortaokul öğrencisi gönüllü olarak katılmıştır. Rastgele yöntemle 74 katılımcı açımlayıcı faktör analizi, 200 öğrenci doğrulayıcı faktör analizi ve 85 öğrenci ise test tekrar test analizi için ayrılmıştır. Çalışma verisi 2019-2020 güz döneminde toplanmıştır. Beden eğitimi ve spor dersi sınav kaygısı ölçeğinin geçerliği için açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizleri kullanılmıştır. Ölçeğin güvenirliği için ise Cronbach Alfa iç tutarlılık ve test tekrar test analizleri kullanılmıştır. Açımlayıcı faktör analizi bulguları, ölçeğin orijinal halinde yer aldığı gibi 19 madde ve beş faktörlü yapıyı belirlemiştir. Belirlenen yapı, toplam varyansın % 67.18’ini açıklamaktadır. Doğrulayıcı faktör analizi bulguları, modelin uyum indekslerinin ve parametrelerinin tamamının beklenen düzeyin üzerinde olduğunu göstermektedir. Güvenirlik analizlerinden iç tutarlılık Cronbach Alfa katsayısı toplam ölçek için .81 ile yeterli bulunmuştur. Ayrıca ölçeğin alt boyutlarının değerleri endişe .68, kendin kendine odaklanma .77, bedensel belirtiler .75, fiziksel gerginlik .86 ve algılanan kontrol .89 olarak belirlenmiştir. Ölçeğin test tekrar test güvenirliği için toplam değer .88 olarak tespit edilmiştir Ölçeğin test tekrar test güvenirliği alt boyutlar açısından incelendiğinde endişe .81, kendin kendine odaklanma .84 bedensel belirtiler .82, fiziksel gerginlik .86 ve algılanan kontrol .79 olarak bulunmuştur. Bu değerler ölçeğin toplam ve alt boyutlarının güvenilir olduğunu göstermektedir. Sonuç olarak, Türk kültürüne uyarlaması yapılan ölçek, öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersi sınav kaygılarını ölçmek için geçerli ve güvenilir bir ölçme aracıdır.Publication Metadata only Yaşam boyu mesleki gelişim: Öğrenen öğretmen(Gençlik ve Spor Yayınları, 2023-01-01) DERVENT, FATİH; DERVENT F.; İnce, Musa Levent; Altınsöz, Irmak Hümeriç; Hünük, DenizBeden eğitimi ve sporun genel eğitimdeki yeri ve önemi öğrencilerin fiziksel, zihinsel, sosyal ve duygusal iyi oluşuna olan etkilerinden dolayı giderek daha iyi anlaşılmaktadır. Günümüzde, genel eğitim ve beden eğitimi ve sporla ilgili bilimsel bilgi birikimimiz hızla artmaktadır. Bu durum beden eğitimi ve spor derslerinin amaç ve uygulamalarını sürekli bir gelişim sürecinde tutarken, öğretmenlerin mesleki alan bilgilerini de sürekli güncellemelerini gerektirmektedir. Ülkemizde beden eğitimi öğretmenlerinin mesleki gelişim süreçlerini inceleyen Milli Eğitim Bakanlığı ve üç üniversite (ODTÜ, Fırat Üniversitesi, Balıkesir Üniversitesi) iş birliği ile gerçekleştirilen bir TÜBİTAK destekli projede (Proje No: 215K460) beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin 1) Okula özgü ders tasarımı, 2) Öğretim stratejileri, modelleri ve yöntemleri, 3) Ölçme ve değerlendirme, 4) Uyarlanmış beden eğitimi, 5) Dijital teknoloji kullanımı ve 6) Yaşam boyu mesleki gelişim konularında mesleki bilgilerini güncellemeye ihtiyaçları olduğu saptanmıştır. Proje kapsamında konu uzmanı akademisyenler, beden eğitimi öğretmenlerinin belirlenen altı alandaki ihtiyaçlarını karşılamak için mesleki gelişim içerikleri hazırlamışlardır. Elinizdeki kaynak, proje kapsamında geliştirilen içeriklerin Gençlik ve Spor Bakanlığı ve Milli Eğitim Bakanlığı desteği ile konu uzmanı akademisyen ve beden eğitimi öğretmenleri tarafından düzenlenerek kitaplaştırılmasından oluşturulmuştur. Bu kitap belirlenen altı konu alanından “Yaşam boyu mesleki gelişim” ile ilgilidir.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »