Person:
URAL, ELİF

Loading...
Profile Picture

Email Address

Birth Date

Research Projects

Organizational Units

Job Title

Last Name

URAL

First Name

ELİF

Name

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • PublicationOpen Access
    Baski mürekkepleri temel terimlerinin tanımlanması
    (2022-01-01) ÖZDEMİR, LUTFİ; URAL, ELİF; OKTAV, MEHMET; ACAR BÜYÜKPEHLİVAN, GÜLHAN; ACAR BÜYÜKPEHLİVAN G., OKTAV M., ÖZDEMİR L., URAL E.
    Basım sektöründe kullanılan iki temel baskı altı malzemesi, çeşitli türdeki kağıt/kartonlar ve mürekkeplerdir. Matbaa mürekkepleri; bir görselin baskı kalıbı aracılıyla baskı malzemesi üzerine taşınmasını sağlayan renkli, sıvı ya da yarı katı haldeki maddelerdir. Baskı mürekkeplerinin fiziksel ve kimyasal olarak farklı türde yüzlerce çeşidi vardır. Dokusu ve şekli ne olursa olsun; kağıt, plastik, metal, cam ve tekstillerin renklendirilmesinde ve yüzeylerinde görüntü oluşturulması için kullanılabilir. Baskı mürekkepleri, basıldıkları malzeme yüzeyine çok ince bir tabaka halinde uygulanır ve baskı sisteminin çeşidine bağlı olarak 5 ila 125 μm kalınlığa sahip olabilir. Mürekkebin görsel teknik özellikleri üç ana faktöre bağlıdır. Bunlar rengi, şeffaflığı ve parlaklığıdır. Mürekkep ile ilgili tüm unsurlar mürekkebin teknik özelliklerine ve basılabilirlik parametrelerine doğrudan etki eder. Ancak bu teknik terimlerin ne ifade ettiğinin iyi bilinmesi, mürekkebin optimum kullanımı ve tüm paydaşlar arasındaki sözlü ve yazılı teknik iletişim için önemli ve gereklidir. Bu çalışmada, baskı mürekkebine ait temel altı terim olan, renk, parlaklık, opaklık, ışık haslığı, yapışkanlık, viskozite terimlerinin Türkçe açıklamaları ve kullanımları, ayrıntılı olarak ortaya konulmuştur. Açıklamalar, basım teknolojilerinde üretim yapan teknik insanların, öğrencilerin ve araştırmacıların anlayacağı ortak teknik ifadelerle yapılmıştır.
  • Publication
    Karton Ambalaj Üretimine Destek Sağlayan Elektronik Bilgi Ağının Taranması
    (2001-06-30) ÖZDEMİR, LUTFİ; URAL, ELİF; ACAR BÜYÜKPEHLİVAN, GÜLHAN; ZELZELE, ÖMER BÜNYAMİN; ZELZELE Ö. B., ACAR BÜYÜKPEHLİVAN G., ÖZDEMİR L., URAL E.
    Carton packagings are graplıical produets vvhich have important effects in inereasing sales and marketing vvith related to design quality and in improving company image, together vvith their carrying and proteeting duties. Hovvever, these are not short term designs like commercial or nevvspaper notices. Many produets keep their design of packagiııg vvithout changing for years. Tlıis is essential for many produets. This kind of produets vvith the design ehanges in packaging is not attraetive for the consumer or they produce conflicts in terms of their safety. Finally, the sales and marketing ehance gets dovvn and llıe company image is badly affeeted. In the present study; samples vvere selected from the most affeeted type of produets in these conditions and the differences betvveen the samples printed in the past and in llıe preseni vvere compared and the general ehanges establislıed. As a result, llıe polential causes and results of ehanges or deformations related to llıe time and the technique used vvere examined and the precautions to be laken vvere presenied.