Person:
GÜLPINAR, MEHMET ALİ

Loading...
Profile Picture

Email Address

Birth Date

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit

Job Title

Last Name

GÜLPINAR

First Name

MEHMET ALİ

Name

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • PublicationOpen Access
    The emotions experienced by family medicine residents and interns during their clinical trainings: a qualitative study
    (2023-01-01) HIDIROĞLU, SEYHAN; YILDIZ İNANICI, SİNEM; GÜLPINAR, MEHMET ALİ; Tanrıöver Ö., Peker Ş., Hıdıroğlu S., Kitapçıoğlu D., Yıldız İnanıcı S., Karamustafalioğlu N., Gülpınar M. A.
    Background: The family medicine residents and final year medical students are challenged with increased workload and they experience various emotions during their clinical trainings. They are confronted with uncertainties in their role descriptions and they witness illness, suffering and deaths as part of their everyday duties which may lead to burnout. Only several studies have focused on these experiences to find out what the family medicine residents and medical students were literally feeling. Aim: The aim of this study was to explore the family medicine residents’ and final year medical students’ emotions during their clinical trainings. Method: This qualitative study was performed with 15 family medicine residents and 24 final-year medical students using a convenience sample from two medical faculties to explore and analyze their emotions. Data were gathered by means of focus group interviews, including six interviews conducted and recorded through online meetings. Data were analyzed for themes using a thematic analysis approach. Since the interviews reached saturation in terms of content, the interviews were terminated at the end of sixth focus group meetings. Each interview took an average of 45–60 min. Results: Three main themes emerged from the data regarding residents’ and interns’ emotions. These were the \"clinical climate’s role\", \"emotions during patient encounters\" and \"coping strategies with negative emotions\". The most commonly encountered emotions were tension and anxiety followed by frustration and uncertainty. Conclusions: The family medicine residents and final-year medical students are challenged with emotions during their clinical trainings. Therefore, medical educators have to be aware of the need to support them in reflecting their emotions by prioritizing residents’and interns’ well-being
  • Publication
    Tıp Fakültesi öğrencilerinin pandemi sırasında yaşadıkları duyguları, duygu düzenleme stratejileri ve stresle başa çıkma yolları
    (2021-12-13) GÜLPINAR, MEHMET ALİ; HIDIROĞLU, SEYHAN; TANRIÖVER Ö., PEKER Ş., HIDIROĞLU S., KİTAPÇIOĞLU D., GÜLPINAR M. A.
    Giriş-Amaç: Tıp fakültesi öğrencileri tıp eğitimleri boyunca yoğun duygusal durumlar yaşamaktadırlar. Araştırmalar duyguların hasta ve hekimlerde karar verme, bilgi işleme ve hasta-hekim ilişkisinde kişilerarası tutumları etkilediğini ortaya koymuştur. Pandemi nedeniyle 26 Mart 2020 tarihinde yüz yüze eğitime ara verilmiş ve çevrimiçi eğitime geçilmiştir. Bu çalışmanın amacı pandemi nedeniyle bir tıp fakültesinin uzaktan eğitim programına katılan öğrencilerin duygularını, artan duygusal yükle nasıl başa çıktıklarını ve artan duygusal yük ve başa çıkma stratejilerinin öğrenme davranışlarını nasıl etkilediğini belirlemektir. Gereç-Yöntem: Araştırmamız Tıp Fakültesi’nde öğrenim gören öğrencilere Haziran ve Temmuz 2020 tarihleri arasında çevrimiçi anket yapılarak gerçekleştirildi. Anket bölümünde örneklem hesabı yapılmamış olup araştırma evrenini oluşturan tüm öğrencilerin çalışmaya dahil edilmesi hedeflendi ve 145 öğrenciye ulaşıldı. Verilerin toplanmasında literatür incelenerek hazırlanmış sosyodemografik özellikleri değerlendiren anket formu ve Tıp fakültesi öğrencilerinin pandemi esnasında yaşadıkları öznel emosyonel tepkiselliği ortaya çıkarmak için; Watson ve arkadaşları (1988) tarafından geliştirilen ve Türkçe geçerlik güvenirlik çalışmaları Gençöz (2000) tarafından yapılan Pozitif ve Negatif Duygu Ölçeği (PANAS) kullanıldı. Ölçeğin olumlu duygulanımı ölçen pozitif duygu ve olumsuz duygulanımı ölçen negatif duygu olmak üzere iki adet alt ölçeği bulunmaktadır. Ölçekte her bir alt ölçek için onar madde olmak üzere toplam 20 madde bulunmaktadır. Ölçek, beşli likert tipi değerlendirmeler üzerinden puanlanmaktadır. Buna ek olarak öğrencilerin duygularını, başa çıkma stratejilerini ve öğrenme davranışlarını derinlemesine anlamaya yönelik açık uçlu sorular sorulmuş ve nitel olarak analiz edilmiştir. PANAS ölçeğinin kesme değeri bulunmayıp ölçekten alınacak toplam puan 25-125 arasında değişmektedir. Anketin veri analizinde; sayı, yüzdeler ile Kruskall Wallis, Mann Whitney U testleri kullanıldı. Odak grup görüşmeleri ile oluşturulan verilerin transkript haline getirilerek tematik içerik analizi yapıldı. Marmara Üniversitesi Tıp Fakültesi Klinik Araştırmalar Etik kurulundan 12.06.2020 tarihinde 06.2020.657 no’lu protokol kodu ile onay alındı. Bulgular: Araştırmaya katılan 145 öğrencinin % 57,2 si (n=83) kadın olup katılımcıların yaş ortalaması 21 yaş idi. Öğrencilerin %17,2 si( n=25) bulunduğu ortamın alt yapı olanaklarının yeterli olmadığını belirtti. Eğitim sistemini kullanamayan öğrenci sayısı ise %15,2 (n=22) idi. Temel bilimlerdeki öğrencilerin PANAS toplam skor ortalaması 47,7 puan iken, Klinik bilimlerdeki katılımcıların PANAS toplam skorları ortalaması 53,5 olarak hesaplandı. PA (Pozitif Duygu) toplam skor ortalamaları sırasıyla; 22,03 ve 28,5 idi. Temel ve klinik bilimlerin PANAS toplam skorları (p=0,001) ve PA toplam puanları (p<0,001) arasındaki fark anlamlı bulundu. Çevirim içi eğitime erişim kısıtlılığı bulunan öğrencilerin NA ( Negatif Duygu) toplam puanları daha yüksek olmakla birlikte istatistiksel olarak anlamlı değildi (p>0,05). Karantina döneminde evde stresle mücadele etme çabası göstermeyen öğrencilerin NA toplam puanları anlamlı biçimde daha yüksek bulundu (p=0,01). PA toplam puanı daha yüksek öğrencilerin olumlu strateji sergiledikleri gözlenirken Kişisel gelişim, hobiler gibi) Negatif duygu toplam puanı yüksek olan bireylerde ise başa çıkamama, terapi alma, görmezden gelme stratejileri daha ön plandaydı. Benzer biçimde sosyal izolasyonla başa çıkma çabası bulunan öğrencilerin PA toplam puanları anlamlı biçimde daha yüksek bulundu (p<0,001). Pandemi döneminde ders çalışma yöntemlerinin değişme durumu incelendiğinde NA toplam puanı yüksek bulunan öğrencilerin yeni sisteme daha az adapte oldukları gözlendi (p=0,005). Sonuç: Araştırmamız COVID-19 pandemisi başladıktan 3 ay sonra gerçekleştirilmiştir ve bu yüzden öğrencilerin pandemiye ve çevrimiçi eğitim yöntemine göstermiş oldukları akut emosyonel tepkiyi yansıtmaktadır. Öğrenciler çoğunlukla negatif duygulanıma sahipti ve negatif duygu puanları medyan değeri yüksek olan öğrencilerin sosyal izolasyonla duygularını kontrol etme durumları, online eğitime uyum durumları en önemlisi stresle başa çıkma isteklerinin negatif yönde etkilenmesi dikkat çekiciydi. Eğiticilerin öğrencilere bu konuda destek olması özellikle adaptasyon dönemlerinde daha da önemli hale gelmiştir.
  • Publication
    The emotions experienced by family medicine residents and final year medical students during their patient encounters: A qualitative study
    (2022-05-15) YILDIZ İNANICI, SİNEM; GÜLPINAR, MEHMET ALİ; HIDIROĞLU, SEYHAN; TANRIÖVER Ö., PEKER Ş., HIDIROĞLU S., KİTAPÇIOĞLU D., YILDIZ İNANICI S., KARAMUSTAFALIOĞLU N., GÜLPINAR M. A.
    Background: The family medicine residents and final year medical students are challenged with increased workload and they experience various emotions during their patient encounters. They are confronted with uncertainities in their role descriptions and they witness illness, sufferings and deaths as part of their everyday duties. Only several studies have focused on these experiences to find out what the family medicine residents and medical students were literally feeling. The aim of this study was to explore the family medicine residents and final year medical students’ emotions during their patient encounters. Research questions: What do the family medicine residents and final year medical students feel during their patient encounters? How do family medicine residents and final year medical students deal with emotionally challenging situations? Method: This qualitative study was performed with 12 family medicine residents and 24 final year medical students using a convenience sample from two medical faculties to explore and analyse their emotions. Data were gathered by means of focus group interviews, including six interviews conducted and recorded through online meetings. Results: Three main themes emerged from the data regarding residents’ and students’ emotions. The first theme was the perceived negative feelings on the climate of clinical settings. The most commonly encountered emotions were the tension and anxiety followed by frustration and uncertainty. The second theme was the challenge of reflecting emotions during patient encounters. They stated that they struggled with hiding their emotions from the patients. The third one was feelings of insufficiency. Both residents and students thought that they had insufficient medical knowledge and skills. Conclusions: The family medicine residents and final year medical students are challenged with emotions during their patient encounters. Therefore, medical educators have to be aware of the need to sup