Person: GÜR, KAMER
Loading...
Email Address
Birth Date
Research Projects
Organizational Units
Job Title
Last Name
GÜR
First Name
KAMER
Name
2 results
Search Results
Now showing 1 - 2 of 2
Publication Metadata only Pandemi döneminde uzaktan eğitimin ergenlerin fiziksel aktivite ve beslenme alışkanlıklarına etkisi(2022-03-12) GÜR, KAMER; NİRGİZ C., GÜR K.Pandemi döneminde uzaktan eğitim gören ergenlerin fiziksel aktivite ve beslenme alışkanlıklarını erken dönemde tespit edip müdahale etmek ergenlerin ilerleyen dönemde sağlıklı kalmaları açısından önem taşımaktadır. Amaç: COVID-19 pandemisinde uygulanan kısıtlamalar nedeniyle, uzaktan eğitimin ergenlerin fiziksel aktivite ve beslenme düzeylerine etkisini belirlemektir . Gereç ve Yöntem: Bu tanımlayıcı araştırma Mayıs-Ekim 2021 tarihleri arasında İstanbul’da Anadolu yakasında bulunan bir devlet üniversitesinde öğrenim gören 570 hemşirelik öğrencisi ile yürütüldü. Veriler, Kişisel Bilgi Formu, Uluslararası Fiziksel Aktivite Anketi, Beslenme-Egzersiz Davranış Ölçeği ile toplandı, yüzdelik dağılım, ortalama, Wilcoxon test, Mann Whitney U, Kruskal Wallies ile değerlendirildi. Bulgular: Ergenlerin, beslenme egzersiz davranış ölçeği toplam ve alt boyut puan ortalamaları, pandemi dönemi ve öncesi ile karşılaştırıldığında ‘’sağlıksız beslenme-egzersiz davranışı’’ alt boyut puan ortalamasının, pandemi döneminde düştüğü tespit edildi (p<0,001). Beslenme alışkanlıklarına bakıldığında, %48,0’inin pandemi döneminde dışardan yemek sipariş etme sayısının arttığı bulundu. Pandemi döneminde, ergenlerin uluslararası fiziksel aktivite anketine göre fiziksel aktivite düzeylerine bakıldığında %24,2’sinin inaktif, %48,8’inin minimal aktif, %27’sinin çok aktif olduğu bulundu. Pandemi sürecinde beden kitle indeksine göre obez olanların Oturma MET puan ortalaması normal olanlara göre anlamlı derecede yüksekti (p=0,044). Tartışma ve Sonuç: Pandemi döneminde ergenlerin sağlıksız-beslenme egzersiz davranışının düşmesi, ergenlerin sağlıksız beslenme davranışından uzaklaştığını düşündürmektedir. Ergenlik dönemini tamamlamamış olan öğrencilerin yakın gelecekte inaktivitenin olumsuz sonuçlarından etkileneceği düşünülmektedir ve bir sağlık riski oluşturmaktadır. Obez insanların pandemi öncesinde ve döneminde oturma met puanlarının diğer gruplara oranla daha yüksek olması sağlık riski oluşturmaktadır ve fiziksel aktivite ile ilgili önlemler alınmalıdır. Çalışmadan elde edilen sonuçlara göre halen devam eden COVID-19 pandemi sürecinde uzaktan eğitim alan üniversite öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeyini ve beslenme alışkanlıklarını iyileştirmeye yönelik önlemlerin alınması buna bağlı olarak evde hareketli kalmayı teşvik edici çağrıların daha fazla yapılması gerekmektedir.Publication Open Access Uzaktan eğitimin hemşirelik öğrencilerinin fiziksel aktivite ve beslenme düzeylerine etkisi: Pandemi döneminin ilk yılı(2023-04-01) GÜR, KAMER; NİRGİZ C., GÜR K.Amaç: Bu çalışmanın amacı pandeminin ilk yılında uygulanan uzaktan eğitimin, hemşirelik öğrencilerinin fiziksel aktivite ve beslenme düzeylerine olan etkisini belirlemektir. Gereç ve Yöntem: Tanımlayıcı tipte olan bu araştırma 01 Mayıs-31 Ekim 2021 tarihleri arasında İstanbul’da bir devlet üniversitesinde öğrenim gören 569 hemşirelik öğrencisi ile yürütüldü (N=1050). Araştırmanın verileri Kişisel Bilgi Formu, Uluslararası Fiziksel Aktivite Anketi, Beslenme-Egzersiz Davranış Ölçeği kullanılarak toplandı, yüzdelik dağılım, ortalama, Wilcoxon test, Mann Whitney U, Kruskal Wallies testleri ile değerlendirildi. Bulgular: Öğrencilerin, beslenme-egzersiz davranış ölçeği toplam ve alt boyut puan ortalamaları, pandemi dönemi ve öncesi ile karşılaştırıldığında “sağlıksız beslenme-egzersiz davranışı’’ alt boyut puan ortalamasının, pandemi döneminde düştüğü tespit edildi (p<0.001). Pandemi döneminde, öğrencilerin uluslararası fiziksel aktivite anketine göre fiziksel aktivite düzeylerinin dağılımları incelendiğinde %24.2’sinin inaktif, %48.8’inin minimal aktif, %27’sinin çok aktif olarak bulundu. Pandemi sürecinde beden kitle indeksine göre obez olanların Oturma MET puan ortalaması normal olanlara göre anlamlı derecede yüksekti (p=0.044). Sonuç ve Öneriler: Pandemi döneminde öğrencilerin sağlıksız-beslenme egzersiz davranışının düşmesi, sağlıksız beslenme davranışından uzaklaştığını düşündürmektedir. Öğrenciler bu dönemde daha sağlıklı beslenmektedir. Pandeminin, uzaktan eğitim gören öğrencilerin fiziksel aktivite düzeylerini düşürdüğü, inaktiviteyi arttırdığı söylenebilir. Ergenlik dönemini tamamlamamış olan öğrencilerin yakın gelecekte inaktivitenin olumsuz sonuçlarından etkileneceği düşünülmektedir ve bir sağlık riski oluşturmaktadır. Obez insanların pandemi öncesinde ve döneminde oturma met puanlarının diğer gruplara oranla yüksek olması sağlıkları açısından tehdit oluşturmaktadır, bu gruba fiziksel aktiviteyi arttırmaya yönelik düzenlemeler yapılmalıdır.