Person:
AKMANSOY, ŞÜKRÜ CAN

Loading...
Profile Picture

Email Address

Birth Date

Research Projects

Organizational Units

Job Title

Last Name

AKMANSOY

First Name

ŞÜKRÜ CAN

Name

Search Results

Now showing 1 - 10 of 13
  • Publication
    Diş Hekimliği Eğitimi İçin Derste Teknoloji Kullanımına Yönelik Eğilim Ölçeği’nin Validasyonu
    (2022-06-04) AKMANSOY, ŞÜKRÜ CAN; KİTAPÇI, OKAN CEM; ŞİŞMAN KİTAPÇI, NUR; Akmansoy Ş. C., Çandereli Z. Ö., Beyhan T. E., Aksoy B., Kalender H., Sırma N. S., Kitapçı O. C., Şişman Kitapçı N., Yay M., Karaçaylı Ü., et al.
    Giriş: Bu çalışmanın amacı, Uzaktan Eğitimde (UE) Derste Teknoloji Kullanımına Yönelik Eğilim Ölçeği’nin geçerlilik ve güvenilirliğini yapmaktır.Gereç ve Yöntem: Bu kesitsel çalışmaya 608 diş hekimliği öğrencisi (K/E: 405/203) dahil edilmiştir. COVID-19 salgınında Uzaktan Eğitim (UE) sırasında elektronik anket (E-anket) kullanılarak veriler toplanmıştır. E-anket, Derste Teknoloji Kullanımına Yönelik Eğilim Ölçeği’ni (DTKEÖ) ve UE’in mesleki gelişim üzerindeki etkilerine ilişkin soruları içermektedir. Maddeler 5’li Likert ölçeği ile derecelendirilmiştir (1: kesinlikle katılmıyorum-5: kesinlikle katılıyorum). Ölçeğin Yapı Geçerliliği için Açıklayıcı Faktör Analizi yapılmıştır. Ölçekteki on altı madde, Teknoloji Kullanımı (n:5; %23,36; Cronbach’s-alpha değeri: 0,782) ile Motivasyon ve Teknoloji (n:11; %42,71; Cronbach’s alpha değeri: 0,957) olmak üzere iki alt gruba dağılmıştır. Ölçeğin Kapsam Geçerliliği için, UE’nin çıktıları olan \"Profesyonel ortamı içselleştirme\" ve \"Eleştirel düşünme\" (arttırdı - ne arttırdı ne azalttı/azalttı) maddeleri kullanılmıştır.Bulgular: DTKEÖ’de ortalama puanlar \"Teknoloji Kullanımı\" alt grubunda 3,845±0,639 ve \"Motivasyon ve Teknoloji\" alt grubunda 3,401±0,826 olarak belirlenmiştir.UE’de \"Mesleki ortamı içselleştirme (4,214±0,630 vs 3,991±0,766)\" ve \"Eleştirel düşünme (4,026±0,683 vs 3,667±0,891)\" açısından mesleki gelişimlerinin olumlu yönde etkilendiğini düşünen diş hekimliği öğrencilerinde ölçeğin her iki alt boyutuna ait puanların daha yüksek olduğu gözlenmiştir (p<0.05). En düşük ölçek alt boyut puanlarının 1.sınıf öğrencilerine ait olduğu ve UE sürecinde mesleki gelişimlerinden memnun olmadıkları tespit edilmiştir (p<0.05).Sonuç: Uzaktan Eğitim, diş hekimliği öğrencilerinin mesleki gelişimlerini desteklemektedir. Bu çalışma ile diş hekimliği eğitiminde teknoloji kullanımının önemi kabul edilmiştir.
  • Publication
    Diş hekimliğinde adezyon kavramı
    (Ouintessence Publishing Türkiye, 2022-05-01) AKMANSOY, ŞÜKRÜ CAN; Akmansoy Ş. C.
  • Publication
    Diş hekimliğinde sürdürülebilirlik bilinci ve bilinç düzeyi anket çalışması
    (2022-10-19) TAĞTEKİN, DİLEK; AKMANSOY, ŞÜKRÜ CAN; ALKAN, ELİF; BEŞİROĞLU S., TAĞTEKİN D., AKMANSOY Ş. C., ÖZKUYUCU D., ALKAN E.
  • PublicationOpen Access
    Survey study on awareness and consciousness level of sustainability in dentistry
    (2023-09-01) TAĞTEKİN, DİLEK; AKMANSOY, ŞÜKRÜ CAN; ALKAN, ELİF; BEŞİROĞLU S., TAĞTEKİN D., AKMANSOY Ş. C., ÖZKUYUCU D., ALKAN E.
    The United Nations' 17 Sustainable Development Goals (SDGs) are vital for equitable global benefits and a healthier future. This study examines the awareness levels of individuals with and without clinical dentistry training using LimeSurvey Community Edition and SPSS (Version 28.0.1.). The survey, conducted between July 15, 2021, and January 1, 2022, had 1734 participants, excluding third-grade students due to differing clinical instruction. Dental students, dentists, specialty/PhD students, specialists, academicians, and health personnel were included. The dental questionnaire comprised 26 questions, with statistically significant differences (p<0.05) in 11 responses. Those with clinical dental education showed significant (p<0.05) positive responses to sustainability-related questions, but no significant difference (p≥0.05) in general sustainability statements. The study emphasizes the need to define fundamental steps to address the current lack of interest in Sustainability in Dentistry and suggests integrating sustainability topics into the dental curriculum. Encouraging such practices can have a global impact, aligning with the SDGs. Educating dentistry professionals on sustainability will contribute to achieving these goals and benefitting present and future generations.
  • Publication
    Diş hekimliğinde adezyon kavramı
    (Ouintessence Publishing Türkiye, 2022-01-01) AKMANSOY, ŞÜKRÜ CAN; Akmansoy Ş. C.
  • Publication
    COVID-19 pandemisinde uzaktan eğitimin odak grup görüşmeleri ile nitel olarak değerlendirilmesi
    (2022-06-04) ŞİŞMAN KİTAPÇI, NUR; AKMANSOY, ŞÜKRÜ CAN; KİTAPÇI, OKAN CEM; Kalender H., Şişman Kitapçı N., Beyhan T. E., Aksoy B., Çandereli Z. Ö., Akmansoy Ş. C., Sırma N. S., Kitapçı O. C., Karaçaylı Ü., Yay M., et al.
    Giriş: Bu çalışmanın amacı, COVID-19 pandemisinde diş hekimliği öğrencileriyle odak grup görüşmeleri aracılığıyla Uzaktan Eğitimin (UE) performansını değerlendirmektir.Gereç ve Yöntem: Bu kesitsel çalışmada, her sınıftan rastgele seçilen 10 öğrencinin katılımı ile toplam 50 öğrenci ile 5 adet online odak grup görüşmesi gerçekleştirilmiştir. UE’de bilişsel yük, UE’in avantajları ve dezavantajları hakkında sorular sorulmuştur.Bulgular: Yüksek düzeyde bilişsel yükün başlıca nedenleri, öğrenme motivasyonu ve mesleki özgüvenin azalması, kaygı düzeyinin artması, ders içeriğini anlamada güçlükler ve teorik bilgiyi klinik uygulama ile ilişkilendirme becerisinin eksikliğidir. UE’in dezavantajları, öğrenci, öğretim üyesi ve ders içeriği etkileşiminin yetersizliği olarak belirtilmiştir. Öğrencilere not verilmesindeki sorunların yanı sıra, internet bağlantısı ve eğitim platformuna erişim sorunları da bildirilmiştir. Ders içeriğine tekrar erişim imkanı, rahat öğrenme ortamı ve derse herhangi bir yerden erişim esnekliğinin olması başlıca avantajlardır.Sonuç: Diş hekimliği eğitiminde teknolojinin kullanımında öğrencilerin bakış açısı önemlidir. UE’in bilişsel yük ve diğer dezavantajlarını içeren sınırlılıklarının yanı sıra avantajları dikkate alınmalıdır.
  • Publication
    Diş hekimliğinde materyal seçimi ve üretim metotları
    (Ouintessence Publishing Türkiye, 2022-01-01) AKMANSOY, ŞÜKRÜ CAN; ŞANIVAR ABBASGHOLIZADEH, ZELİHA; ÖZKAN, YASEMİN; Akmansoy Ş. C., Şanıvar Abbasgholızadeh Z., Özkan Y. (Editör)
  • Publication
    Diş Hekimliğinde Renk Seçimi
    (Ouintessence Publishing Türkiye, 2022-05-01) AKMANSOY, ŞÜKRÜ CAN; ÖZKAN, YASEMİN; ŞANIVAR ABBASGHOLIZADEH, ZELİHA; Akmansoy Ş. C. , Şanıvar Abbasgholızadeh Z., Özkan Y.
  • PublicationOpen Access
    Visagizm konseptinin doğal dişler ile uyumunun değerlendirilmesi
    (2022-04-01) AKMANSOY, ŞÜKRÜ CAN; ŞANIVAR ABBASGHOLIZADEH, ZELİHA; Akmansoy Ş. C. , Şanıvar Abbasgholızadeh Z.
    GİRİŞ ve AMAÇ: Visagizm konseptinin, diş hekimlerine sadece estetik yönden değil aynı zamanda hastayı duyguları, kişilik algısı, davranışları ve özgüveni üzerinden değerlendiren psikososyal açıdan da yaklaşım sağlayarak restorasyonları tasarlama imkânı sağladığı iddia edilmektedir. Bu çalışmada, Visagizm konsepti uyarınca yapılan psikososyal analiz sonuçları ile hastaların doğal diş formları arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır.YÖNTEM ve GEREÇLER: Elli adet katılımcıya Visagizm konseptine göre psikososyal analiz yapılabilmesi için 50 soruluk bir anket uygulandı. Bununla beraber, katılımcılardan üst anterior dişlerinin tamamının belirgin şekilde görünebildiği fotoğrafları çekildi. Bu fotoğraflar üzerinden katılımcıların diş formları iki farklı hekim tarafından kör biçimde sınıflandırıldı. Katılımcıların anket sonucunda çıkan psikososyal kişilik tipleri sonucu olması gerektiği düşünülen diş formları ile hekimler tarafından belirlenen doğal diş formları arasındaki uyum değerlendirildi.BULGULAR: Katılımcıların psikososyal analiz sonuçları 3 (%6) melankolik, 22 (%44) neşeli, 7 (%14) neşeli-asabi, 15 (%30) neşeli- melankolik ile 3 (%6) neşeli-sakin olarak tespit edildi. Fotoğraflar üzerinden yapılan değerlendirmeler sonucunda ise diş formları 10 (%20) oval, 4 (%8) üçgen, 18 (%.36) dikdörtgen ve 18 (%.36) kare olarak belirlendi. Katılımcıların psikososyal analiz sonuçları neticesinde beklenen diş formları ve doğal diş formları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunamamıştır (p<0,005).TARTIŞMA ve SONUÇ: Vigagizm konsepti günümüzde henüz çok yeni bir yaklaşım olup, bireyler üzerindeki pratik uygulamaları primitif düzeydedir. İlerleyen zamanlarda, bu konu üzerine farklı sosyoekonomik çevrelerde daha fazla örneklem sayısı kullanılarak çalışmalar yapılması sonuçların doğrulanması adına yol gösterici olacaktır.
  • PublicationOpen Access
    The content of a dental mobile application for children from the perspectives of parents and pre-school teacher trainees
    (2023-02-01) KİTAPÇI, OKAN CEM; AKMANSOY, ŞÜKRÜ CAN; ŞİŞMAN KİTAPÇI, NUR; MUMCU, GONCA; Sarı F. B., Akmansoy Ş. C., Sırma N. S., Kılıç Aksu P., Şişman Kitapçı N., Kitapçı O. C., Köksal L., Karaçaylı Ü., Ural O., Mumcu G.
    Objective: The aim of this study was to describe the most desirable content of a dental application (dental app) for children from the perspectives of parents and preschool teacher trainees.Materials and methods: In this cross-sectional study, 51 parents whose children (36-72 months) were students in a preschool educational institution and 99 preschool teacher trainees in the same institution were included. Data were collected by the structured questionnaire in the face-to-face interviews regarding the desirable content of the dental app. The ratios of 1st ranked of the most prominent content and videos were noted.Results: In the study, \"List of institutions for oral and dental health services\" and \"Importance of regular dental examinations\" were observed to be important items for both (21,6%) and teacher trainees (24,2% and 19,2%) according to the scores of 1st ranked contents in a dental app. Moreover, the item \"Funny and educational games containing oral health\" for the video theme were 1st ranked item in the one-third of the parents (33,3 %).Conclusion: In a dental app, list of dental services was the prominent item for both parents and preschool teacher trainees. Moreover, the use of educational and entertaining videos may help the improvement of children’s oral health for them.