Person:
HIDIROĞLU, SEYHAN

Loading...
Profile Picture

Email Address

Birth Date

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit

Job Title

Last Name

HIDIROĞLU

First Name

SEYHAN

Name

Search Results

Now showing 1 - 4 of 4
  • Publication
    Evaluation of caregiver burden, somatization and sleep quality in mothers of children with cystic fibrosis
    (2022-12-08) KARAVUŞ, MELDA; GÖKDEMİR, YASEMİN; ERDEM ERALP, ELA; ERGENEKON, ALMALA PINAR; KARADAĞ, BÜLENT TANER; AYVAZ, İLKNUR; HIDIROĞLU, SEYHAN; Ayvaz İ., Karavuş M., Hıdıroğlu S., Atasoy A., Karagöz D. C. , Baştuğ R. E. , Ladikli Ş. B. , Gökdemir Y., Erdem Eralp E., Ergenekon A. P. , et al.
  • Publication
    Evaluation of the knowledge and awareness of the faculty members working at the health campus of a public university about climate change and its effects on human health
    (2022-11-28) AYVAZ, İLKNUR; HIDIROĞLU, SEYHAN; Ayvaz İ., Ak S., Zomorody B., Güneş Ç., Kaya Ö., Güldal S., Hıdıroğlu S.
    Giriş-AmaçKüresel iklim değişikliği dünya gündemini ciddi olarak meşgul eden bir konudur. İklim değişikliğinin 21. yüzyılda toplum sağlığına yönelik birincil tehdit haline gelebileceği öne sürülmektedir. Küresel iklim değişikliğiyle başa çıkmak üzere sağlık sistemleri geliştirme ve uygulama alanında sağlık çalışanlarına da pay düşmektedir. Bu çalışma ile İstanbul’da kamuya ait bir üniversitenin sağlık kampüsünde görev yapan öğretim üyelerinin iklim değişikliği ve insan sağlığı üzerine etkileri hakkındaki bilgi ve farkındalıklarının değerlendirilmesi amaçlanmıştır.YöntemTanımlayıcı tipteki çalışmanın evrenini İstanbul’da kamuya ait bir üniversitenin sağlık kampüsünde (Tıp, Diş Hekimliği, Sağlık Bilimleri ve Eczacılık Fakültesi) görev yapan 494 öğretim üyesi oluşturmaktadır. Örneklem belirlenmemiş olup evrenin tamamına ulaşılmaya çalışılmıştır. Aralık 2021-Nisan 2022 tarihleri arasında sosyo-demografik sorular ve araştırmacıların literatür taraması ışığında kendi hazırladıkları anket soruları çevrimiçi olarak uygulanmıştır. 217 kişinin katılımı ile çalışma tamamlanmıştır. Çalışmanın bağımsız değişkenleri; yaş, cinsiyet, akademik ünvan, akademik alanda çalışma yılı, görev yaptıkları fakülte iken bağımlı değişken iklim değişikliği hakkındaki bilgi ve farkındalık idi. Veriler IBM SPSS Statistics 26 programı üzerinden Pearson Ki-Kare Testi ve Fisher’s Exact Test ile analiz edilmiştir. p<0,05 istatistiksel anlamlılık düzeyi olarak belirlenmiştir. Etik kurul onayı ve ilgili fakültelerden kurum izinleri alınmıştır.BulgularAraştırmaya katılan 217 kişinin %69,1’i (n=150) kadın, %30,9’u (n=67) erkektir. Katılımcıların %54,4’ü (n=118) Tıp Fakültesi’nden, %17,5’i (n=38) Sağlık Bilimleri Fakültesi’nden, %16,1’i (n=35) Diş Hekimliği Fakültesi’nden ve %12’si (n=26) Eczacılık Fakültesi’nden öğretim üyeleridir. Katılımcılara yöneltilen iklim değişikliği tanım sorusuna katılımcıların %62,2’si (n=135) yanlış cevap verirken %37,8’i (n=82) doğru cevaplamıştır. Katılımcıların %88’i (n=191) iklim değişikliğinin kişisel sağlığı etkilediğini düşündüğünü, %89’u (n=193) iklim değişikliğinin kendilerini endişelendirdiğini, %66,8’i (n=145) iklim değişikliğine bağlı tüketim alışkanlıklarını değiştirdiğini belirtmiştir. Öğretim üyelerinin sadece %24,4’ü (n=53) derslerinde iklim değişikliği konusuna yer vermektedir. Yapılan analizler sonucunda katılımcıların görev yaptığı fakülte ile derslerinde iklim değişikliği konusuna yer verme ve fakülte müfredatına girmesini destekleme arasında anlamlı bir fark bulunmuştur (sırasıyla p<0,001; p<0,001). Cinsiyet ile iklim değişikliğinin kişisel sağlığı etkilediğini düşünme, iklim değişikliğine bağlı tüketim alışkanlıklarını değiştirme ve iklim değişikliği konusunun fakülte müfredatına girmesini destekleme arasında anlamlı bir fark bulunmuştur (sırasıyla p<0,001; p=0,012; p<0,001). SonuçAraştırmamızda öğretim üyelerinin iklim değişikliği ve insan sağlığı üzerine etkileri hakkındaki bilgilerinin sınırlı olduğu ve derslerinde bu konuya düşük oranda yer verdikleri dikkat çekmektedir. Erkeklere kıyasla kadınların iklim değişikliği ve insan sağlığı üzerine etkileri hakkındaki farkındalığı daha fazladır. İklim değişikliğine bağlı endişe düzeyi daha yüksek olanlar bu konuya günlük hayatlarında daha fazla yer vermektedir. İklim değişikliğinin kişisel sağlığını etkilediğini düşünenler buna bağlı tüketim alışkanlıklarını değiştirmekte ve iklim değişikliği konusuna müfredatta yer verilmesini desteklemektedir. Çevre sağlığı, halk sağlığının önemli bir alt koludur ve sağlık öğrencilerinin eğitiminde bu konuya yer verilmesi iklim değişikliği ile mücadelede toplumsal bilincin oluşması açısından önemli bir adımdır. Anahtar Kelimeler: İklim Değişikliği, Sağlık Etkileri, Farkındalık, Öğretim Üyeleri
  • PublicationOpen Access
    A qualitative analysis evaluating how medical students perceive COVID-19 pandemic and its impact on their lives: Life in the Pandemic
    (2023-06-01) AYVAZ, İLKNUR; GİRGİN, ŞEVKET; LÜLECİ, NİMET EMEL; HIDIROĞLU, SEYHAN; TOPUZOĞLU, AHMET; SAVE, DİLŞAD; KARAVUŞ, MELDA; Ataoğlu B. N., Kesen Yurtcanlı C. H., Doğanç F. B., Çekici D., Peker Ş., Bakır Keser N., Ayvaz İ., Girgin Ş., Sandal Kılıç A., Doğan Jamil S., et al.
    One of the groups experiencing the pandemic’s effects were students. This study was aimed to evaluate the effects of the COVID-19 pandemic on the lives of medical students and also to see their perspectives about the pandemic. This study is designed as a qualitative study. In-depth interviews were conducted with 30 medical students on an online platform in February 2022, at the end of the third peak period. A semi-structured question guide used as a data collection tool. First, questions about individual characteristics then open-ended questions about their COVID-19 pandemic perception and its impact on their lives were asked. The thematic analysis method was used and \"Life in the pandemic\" were grouped into two main themes: 1.Perception of the Pandemic and Consequent Impact on Life and 2. Pandemic Period and Its Impact on Life. The median age was 22. Half of the participants have been diagnosed with COVID-19. All of the participants were vaccinated. In this study it has been observed that the majority of the medical students have perceived the COVID-19 pandemic as a difficult period and also as a new, uncertain and adverse situation. Another adverse effect perceived by the majority was restriction of social life. Fear and anxiety were most commonly used to express their mood during the pandemic. During the pandemic students individual, mental and social lives are highly affected. While negative effects are generally seen during the social isolation process, this situation has eased with the normalisation of the process.
  • Publication
    A qualitative study on awareness, attitudes, behaviors and social adaptation of mothers of children with cystic fibrosis
    (2023-06-07) AYVAZ, İLKNUR; HIDIROĞLU, SEYHAN; GÖKDEMİR, YASEMİN; ERDEM ERALP, ELA; ERGENEKON, ALMALA PINAR; KARADAĞ, BÜLENT TANER; KARAVUŞ, MELDA; Ayvaz İ., Karavuş M., Hıdıroğlu S., Taşcan D., Atıcı F., Özyıldırım N. Ö., Binatamir R. Y., Gökdemir Y., Erdem Eralp E., Ergenekon A. P., et al.