Person: TUNCEL, GÜL
Loading...
Email Address
Birth Date
Research Projects
Organizational Units
Job Title
Last Name
TUNCEL
First Name
GÜL
Name
4 results
Search Results
Now showing 1 - 4 of 4
Publication Metadata only Sosyal antropoloji ve medeniyet tarihi(Pegem Akademi Yayınevi, 2021-12-01) TUNCEL, GÜL; GÜRIŞIK KÖKSAL, BİHTER; Tuncel G. (Editör), Gürışık Köksal B. (Editör), Baki Pala Ç. (Editör)Publication Open Access A phenomenological analysis on the phenomenon of social justice(2022-12-01) TUNCEL, GÜL; Tuncel G.Social justice is generally defined as the fair and equitable distribution of power, resources, responsibilities in society to all people, regardless of race, ethnicity, age, gender, ability, sexual orientation and religious or spiritual background (Van den Bos 2003). The key principles underlying this definition include the values of inclusion, cooperation and solidarity, as well as equal access and equal opportunity. These values are also the foundation of a democratic and egalitarian society (Sue 2001). Therefore, the phenomenon of social justice should be available in all institutions of the society. However, educational institutions in particular, have a significant role in the establishment of social justice. When the education system does not offer equal opportunities and is privileged only for a certain group, it negatively affects a society both culturally and economically. The effort to achieve social justice in education also includes the effort to correct some inequalities in education. In this context, the aim of this research is to try to reveal the social justice/injustice experiences of social studies teacher candidates and to make predictions for social justice education based on these experiences.Publication Open Access Sosyal bilgiler öğretmenleriyle estetik metinleri keşfetme yolculuğu: Bir eylem araştırması(2023-09-01) TUNCEL, GÜL; Tuncel G.Estetik metinlerin kullanılması ve yaratılması yoluyla estetik deneyimler edinmenin sosyal bilgiler içeriğiyle daha derin etkileşimler başlatacağı düşünüldüğünden bu araştırmanın problemini \"Sosyal bilgiler dersi öğretmenlerinin estetik metinleri nasıl işlevsel hale getirebilir?\" sorusu oluşturmaktadır. Dolayısıyla bu araştırmanın amacı, estetik metinlerin sosyal bilgiler dersinde kullanım yollarını keşfetmek, dersin niteliğini artırmak, dersin kazanımlarını daha kalıcı bir şekilde gerçekleştirmek ve estetik deneyim aracılığıyla öğrencilerin hem psikolojik iyi oluşlarını hem de derse motivasyonlarını sağlamaktır. Bu araştırmada sosyal bilgiler dersini daha etkili hale getirmek hedeflendiğinden eylem araştırması yöntemi seçilmiştir. Bu araştırma da sosyal bilgiler derslerinin daha etkili hale gelmesi için bir geliştirme, dönüştürme sürecini hedeflemekte olduğu için amaçlı örnekleme kullanılarak çeşitli okullarda bilfiil görev yapmakta olan sosyal bilgiler öğretmenleri katılımcı olarak belirlenmiştir. Araştırmanın verileri 2022-2023 eğitim öğretim yılında muhtelif okullarda görev yapan 12 sosyal bilgiler öğretmeninin katıldığı eylem planı sürecinde toplanmıştır. Araştırmada kullanılan veri toplama araçları ön algı ve son algı formu, etkinlik değerlendirme rubriği, yarı yapılandırılmış görüşme formu ve araştırmacı günlüğü olarak sıralanabilir. Elde edilen veriler içerik analizi aracılığıyla çözümlenmiştir. Bu araştırmada sosyal bilgiler dersi öğretmenleriyle sanat etkinlikleri/estetik metinleri keşfetme yolculuğuna çıkılmıştır. Bu yolculukta yaşanan estetik deneyimlerin hem öğretmenlerin mesleki ve kişisel gelişimleri açısından hem de öğrencilerin bütüncül gelişimi bakımından etkili olacağı sonucuna varılmıştır.Publication Open Access Göç ve uyum: 1984-1989 göçü ve Bulgaristan Türklerinin deneyimleri(2023-02-01) TUNCEL, GÜL; Tuncel G., Mamık F.Bu araştırmanın amacı 1984-1989 yıllarında Bulgaristan Türklerinin Türkiye’ye göçleri sürecinde yaşananları yine onların deneyimlerine dayanarak ortaya koymaktır. Bu doğrultuda araştırmanın yöntemi fenomenoloji olarak belirlenmiştir. Fenomenolojinin amacı, fenomeni deneyimleyen ve onun açık bir tanımını sağlayabilen bireyler için fenomenin ne anlama geldiğini belirlemektir. Bu, katılımcıların, araştırmacının araştırma problemini derinlemesine anlamasına yardımcı olacak, ilgili bilgileri sağlama yeteneklerine göre seçildiği amaçlı örneklemeyi gerektirir. Yaşanılan tecrübelere odaklanan fenomenolojik yöntem ile kurgulanan çalışma, 1984-1989 dönemindeki olayları tecrübe etmiş 10 katılımcı ile yapılan görüşmeler üzerine yapılandırılmıştır. Katılımcılarla yapılan görüşmelerden elde edilen veriler araştırmanın temel veri kaynağını oluşturmaktadır. Sonuç olarak Bulgaristan sınırları içinde yaşayan Türkler, bu ülke topraklarındaki tarihlerinde zaman zaman daha ılımlı yönetimlerle idare edilmişler, bazen çeşitli menfaatler dolayısıyla iyi muamele görürken, bazen farklı siyasi ve ekonomik hesaplar dolayısıyla zulüm ve baskıya maruz kalmışlardır. Ancak 1984-1989 dönemi bu yaşanılanların içerisinde belki de en büyük mağduriyetlere ve insan hakları ihlâllerine sahne olmuştur. Bu durum beraberinde büyük göçü zorunlu kılmış ve Türkiye’ye geldiklerinde her ne kadar tek millet kökenine sahip olsalar da geldikleri ülkenin dillerini farklılaştırması, siyasi uygulamalar gibi faktörler dolayısıyla Türkiye alışılmadık bir kültür olarak karşılarına çıkmış ve uyum sağlama süreci meşakkatli olmuştur