Person: ACAR, GÖNÜL
Loading...
Email Address
Birth Date
Research Projects
Organizational Units
Job Title
Last Name
ACAR
First Name
GÖNÜL
Name
8 results
Search Results
Now showing 1 - 8 of 8
Publication Metadata only Ev ortamında ebeveyn gözetimi altında uygulanan hareket gözlem tedavisinin hemiparetik serebral palside el becerisi ve kullanımı üzerine etkisi: Olgu sunumu(2023-09-11) CAN, HİLAL BAŞAK; ACAR, GÖNÜL; CAN H. B., ACAR G.Hareket Gözlem Tedavisi (HGT), hemiparetik serebral palsili (HSP) çocuklarda üst ekstremite fonksiyonunu iyileştirmek amacıyla bir video klip yoluyla birinci perspektiften sunulan amaca yönelik hareketlerin izlenip sonrasında taklit edilmesiyle uygulanabilen bir rehabilitasyon yöntemidir. Bu çalışmanın amacı, ebeveyn gözetimi altında ev ortamında uygulanan HGT’nin 8 yaşındaki HSP’li çocuğun el becerisi ve kullanımı üzerine etkisini göstermekti. Olguya konvansiyonel fizyoterapiye ek olarak 3 hafta, haftada 5 gün toplam 15 seans ebeveyn gözetiminde HGT uygulandı. Ebeveyne HGT’nin evde nasıl uygulanacağıyla ilgili bir kılavuz verildi ve ilk seans fizyoterapist eşliğinde ZOOM Cloud Meetings uygulamasıyla gerçekleştirildi. Çocuk Kaba Motor Fonksiyon Sınıflama Sistemine göre seviye II, El Becerileri Sınıflandırma Sistemine göre düzey III ve House Fonksiyonel Sınıflandırma Sistemine göre seviye 5 idi. Tedavi öncesinde ve tedavi sonrasında kutu ve blok testi ve Minnesota el beceri testi ile çocuğun el becerisi ve Çocukların El Kullanım Deneyimi Anketi (ÇEDA) ve ABILHAND-Kids ile el kullanımı değerlendirildi. Tedavi öncesinde kutu ve blok testi sonucu etkilenmemiş el için 29 ve etkilenmiş el için 20 iken tedavi sonrası sırasıyla 32 ve 26 idi. Minnesota el beceri testi yerleştirme alt testinin tamamlanma süresi tedavi öncesinde etkilenmemiş el için 144 saniye ve etkilenmiş el için 229 saniye iken tedavi sonrası sırasıyla 125 saniye ve 215 saniye idi. Minnesota el beceri testi döndürme alt testinin tamamlanma süresi tedavi öncesinde 309 saniye iken tedavi sonrası 269 saniye idi. ÇEDA kavrama etkinliği puanı tedavi öncesi 40 iken tedavi sonrası 41, yaşıtlarına göre zaman kullanımı puanı tedavi öncesi 44 iken tedavi sonrası 56 ve aktivite yaparken rahatsızlık hissi deneyimi puanı tedavi öncesi 45 iken tedavi sonrası 59 idi. ABILHAND-Kids puanı tedavi öncesi 26 iken tedavi sonrası 27 idi. Tedavi öncesi ve tedavi sonrası sonuçlar karşılaştırıldığında ebeveyn gözetimi altında uygulanan HGT’nin el becerisi ve kullanımında olumlu yönde değişikliklere neden olduğu gözlendi. HGT’nin HSP’li çocukların rehabilitasyon programına eklenmesinin yararlı olacağı düşünülmektedir.Publication Metadata only El rehabilitasyonu için geliştirilen robotik harici el iskelet sisteminin sağlıklı bireyler üzerinde test edilmesi(2021-04-17) ACAR, GÖNÜL; BAL, ABDULLAH; BAŞPINAR, ULVİ; BAKIR, BARKIN; Yıldız E., Kısacık M., BAL A., BAKIR B., BAŞPINAR U., Bayrak F., ACAR G.Publication Metadata only Harflerle cerebral palsy(Boyut Yayın Grubu, 2022-04-01) ACAR, GÖNÜL; Acar G.Publication Metadata only Meningomyeloselli çocuklarda TENS ve fizyoterapi uygulamalarının konstipasyon üzerine etkisi(2022-10-15) ACAR, GÖNÜL; ÖZDEMİR AYLA Ö., ACAR G., Ömeroğlu Gülada B., ÖZEL Ş. K.Publication Metadata only Module 2: early child development- typical and atypical.(İstanbul Tıp Kitabevleri, 2021-01-01) ACAR, GÖNÜL; ERDOĞAN, RAFET UMUT; ACAR G., ERDOĞAN R. U.; Elbasan, BülentPublication Metadata only Kompleks ihtiyaçları olan engelli bebeklerin ebeveynlerini destekleyen sağlık uygulayıcıları için mesleki eğitim programı-medvet(İstanbul Tıp Kitabevi, 2021-01-01) ERDOĞAN, RAFET UMUT; ACAR, GÖNÜL; ELBASAN B., ACAR G., FIRAT S., GÜZEL A., ERDOĞAN R. U., Doğan T. D., keskin b.Publication Metadata only Erken çocukluk gelişimi- tipik ve atipik(İstanbul Kit (Fatih), 2021-12-01) ACAR, GÖNÜL; ERDOĞAN, RAFET UMUT; Acar G., Erdoğan R. U.Erken Çocukluk gelişimi başlığı altında kaba motor gelişim,ince motor gelişim, dil ve konuşma gelişimi,sosyal emosyonel ve kognitif gelişim aylara göre detaylı olarak verilmiştir. Atipik gelişim başlığı altında Gelişimsel gerilik ve atipik postür gelişimleri detaylı olarak anlatılmış, Atipik kaba motor gelişim,ince motor gelişim, dil ve konuşma gelişimi,sosyal emosyonel ve kognitif gelişim örnekleri detaylandırılarak gelişim gerilikleri ve duyu bütünleme bozukluğu işaretleri detaylı olarak listelenmiştir.Publication Metadata only Eli̇ dışardan destekleyen roboti̇k el rehabi̇li̇tasyon si̇stemi̇ni̇n İnmeli̇ hastalarda etki̇nli̇ği(2022-07-08) ACAR, GÖNÜL; BAŞPINAR, ULVİ; Bayrak F., ACAR G., BAŞPINAR U.