Person: ÇİLİNGİRTÜRK, AHMET METE
Loading...
Email Address
Birth Date
Research Projects
Organizational Units
Job Title
Last Name
ÇİLİNGİRTÜRK
First Name
AHMET METE
Name
1 results
Search Results
Now showing 1 - 1 of 1
Publication Open Access BİTİŞME ANALİZİ FAYDALARININ GENELLEŞTİRİLMİŞ TAHMİN DENKLEMLERİ İLE BELİRLENMESİ(2018-01-16) ÇİLİNGİRTÜRK, AHMET METE; Duygu USTA;Ahmet Mete ÇİLİNGİRTÜRKBitişme (Conjoint) analizi işletme bilimlerinde özellikle pazarlama dalında kullanılan tutarlılığı yüksek biryöntemdir. Bu analiz ürün çeşitlendirme ve yeni ürün geliştirmede fayda fiyat dengesini tahmin etmek içinsıklıkla kullanılmaktadır. Yöntemin dezavantajı önceden belirlenmiş profillere yani ortogonal tasarımadayanmasıdır. Kategori sayısının artması sorun yaratmaktadır. Bu çalışmanın amacı, Bitişme Analizi ile eldeedilen bitişme katsayıları ve ürün faktör önemlerinin Genelleştirilmiş Tahmin Denklemleri ile eldeedilebileceğini ortaya koymaktır. Bu nedenle M. Baran (2007) tarafından yürütülen bir araştırmaya ait BitişmeAnalizi verileri kullanılmıştır. Baran, bu çalışmasında tüketicilerin belirli bir markadaki çay türlerini tercihetmedeki faktörlerin önem değerlerini ortaya koymuştur. Genelleştirilmiş Tahmin Denklemleri, doğrusalmodellerin genişletilmiş bir versiyonu olarak boylamsal, kümelenmiş ve panel verilerde daha etkin ve yansıztahminler elde etmek için geliştirilmiştir. Bu çalışmada tahmin katsayıları ve fayda değerleri her iki yöntemletahmin edilmiş ve Bitişme Analizi ile bulunan fayda değerlerinin Genelleştirilmiş Tahmin Denklemleri ile deelde edilebileceği ortaya konmuştur.