Person:
ÇİLİNGİRTÜRK, AHMET METE

Loading...
Profile Picture

Email Address

Birth Date

Research Projects

Organizational Units

Job Title

Last Name

ÇİLİNGİRTÜRK

First Name

AHMET METE

Name

Search Results

Now showing 1 - 1 of 1
  • PublicationOpen Access
    Marka Algısının Lüks Ürün Satın Alma Niyeti Üzerine Etkisi: Birinci El ve İkinci El Karşılaştırması
    (2022-12-01) ÇİLİNGİRTÜRK, AHMET METE; Telli S. G., Çilingirtürk A. M., D. G. Ş.
    Tüketici davranışlarının değişmesiyle birlikte lüks ile ilgili yeni kavramların ortaya çıktığı görülmektedir. Herkese uygun bir lüks seçeneğinin olduğu düşünülecek olursa, tüketicilerin lüks markayı nasıl algıladığı üzerinde de durulması gerekliliği ortaya çıkmaktadır. Bu nedenle, bu çalışmada tüketicilerin lüks marka algısının lüks ürün satın alma niyetine etkileri üzerinde durulmaktadır. Çevrimiçi anket yöntemiyle 426 katılımcıya ulaşılmıştır. Toplanan veri SPSS Amos 24 ile incelenmiştir. Birinci el ve ikinci el lüks ürün satın alan tüketiciler kıyaslanmıştır. Araştırmanın sonucuna göre birinci el lüks ürün satın alan tüketicilerin genel lüks marka algısı, lüks ürün satın alma niyeti, finansal marka algısı ve sosyal marka algısı arasında anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Fonksiyonel marka algısı ile benzer bir etki görülmemiştir. İkinci el lüks ürün satın alan tüketicilere bakıldığında ise genel lüks marka algısı ile sosyal marka algısı arasında anlamlı bir ilişki tespit edilmesine rağmen fonksiyonel, finansal ve lüks ürün satın alma niyeti arasında benzer etkiye rastlanılmamıştır.