Person: EMİNOĞLU KÜÇÜKTEPE, SEVAL
Loading...
Email Address
Birth Date
Research Projects
Organizational Units
Job Title
Last Name
EMİNOĞLU KÜÇÜKTEPE
First Name
SEVAL
Name
4 results
Search Results
Now showing 1 - 4 of 4
Publication Metadata only Selahattin Ertürk Ekolünden Yetişenler(2022-12-23) EMİNOĞLU KÜÇÜKTEPE, SEVAL; Eminoğlu Küçüktepe S., Küçüktepe C., Günaydın G.Publication Open Access Tari̇h öğretmeni̇ adaylarinin li̇sans eğİti̇mleri̇nde aldikları alan bi̇lgi̇si̇ dersleri̇ne ili̇şki̇n görüşleri̇(2022-06-01) EMİNOĞLU KÜÇÜKTEPE, SEVAL; Eminoğlu Küçüktepe S., Ekinci A. G.Bu araştırma tarih öğretmeni adaylarının lisans eğitimlerinde aldıkları alan bilgisi derslerine ilişkin görüşlerini saptamak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Alan bilgisi derslerinde, düşünme becerilerinin, özel alan yeterliklerinin ve özel öğretim yöntemlerinin kazandırılması için ne kadar çaba harcandığının araştırılması önemli bir konu olarak görülmektedir. Bu araştırma var olan durumu görüşme yoluyla betimlemeyi amaçlayan nitel bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2019-2020 eğitim öğretim yılında Türkiye’nin çeşitli bölgelerindeki devlet üniversitelerinin ‘’Tarih Öğretmenliği’’ bölümünde öğrenim gören ve çalışmaya gönüllü olarak katılan 11 kadın ve 10 erkek, toplam 21 kişinin bulunduğu son sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak, tarih öğretmenliği bölümü lisans programındaki alan bilgisi derslerinin değerlendirilmesi ile ilgili alanyazın taraması yapılarak araştırmacılar tarafından geliştirilmiş yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin belli bir kısmı sınıf ortamında yüz yüze, bir kısmı ise ‘’Google Forms’’ aracılığıyla online olarak toplanmıştır. Elde edilen veriler temalar ve kodlar oluşturularak analiz edilmiş, yüzde ve frekans tabloları yardımıyla yorumlanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, öğretmen yetiştiren bu bölümün alan bilgisi derslerinde, öğretmenlerden sahip olmaları beklenen özel yeterlik alanlarının kazandırılmasında ve öğretmenlerin öğretim programlarının amaçlarını kazandırabilecek yeterliğe ulaşmalarının sağlanmasında genel olarak sorun olduğu görülmektedir. Tarih öğretmen adaylarının, ders aldıkları öğretim üyelerinin alan bilgisi yeterlikleri hariç, diğer konularda genel olarak olumsuz görüşlere sahip oldukları saptanmıştır. Öğretmen adaylarının çoğu, ders aldıkları öğretim görevlilerinin tarafsız olmadığını düşünürken, yarısından fazlası özel öğretim yöntemlerinin kullanılmasını ve öğretilmesini yeterli bulmadıkları yönünde görüş bildirmişlerdir. Ayrıca öğretmen adaylarının çoğu okul bünyesinde ya da dışında arşiv taramaları, tarihsel mekân, müze ziyaretleri gibi imkanları ve derslerde tarihsel düşünme becerilerinin kazandırılmasını yeterli görmemektedir. Anahtar kelimeler: Tarih öğretmeni adayları, tarih alan bilgisi dersleri, tarih özel alan yeterlikleri, tarihsel düşünme becerileriPublication Open Access An investigation on english speaking anxiety among efl vocational and technical high school students(2023-03-01) EMİNOĞLU KÜÇÜKTEPE, SEVAL; Karakaya C., Eminoğlu Küçüktepe S.The current study was carried out to determine which factors affect EFL vocational and technical high school students’ English-speaking anxiety and to make them self-evaluate their foreign language speaking anxiety, which affects their foreign language learning. For this purpose, vocational and technical high school students’ English-speaking anxiety and its relationship with the variables of gender, grade level, education level of parents and family income were investigated. To this end, the current study was designed in line with the general survey model. The population of the research consists of 387 students, who are in 9th, 10th, 11th and 12th grade levels at three vocational and technical Anatolian high schools in a city in the Marmara Region in the 2019- 2020 academic year. A \"Personal Information Form\" prepared by the researchers and the \"EFL Speaking Anxiety Scale\" prepared by Hortwitz, Hortwitz & Cope (1986) and adapted to Turkish by Öztürk (2012) were used as the data collection tools in the current study. The results of the study revealed that while vocational and technical high school students’ English-speaking anxiety did not vary significantly depending on their grade level, parents\" education level, family income, but varied significantly by gender. Accordingly, it was concluded that the female students studying at vocational and technical high schools have more English-speaking anxiety than the male students. Implications arising from these findings were also explained.Publication Open Access Uzaktan eğitim sürecinin ortaöğretim öğretmenlerinin görüşlerine göre değerlendirilmesi(2023-07-01) EMİNOĞLU KÜÇÜKTEPE, SEVAL; Eminoğlu Küçüktepe S.Bu araştırmanın amacı, pandemi döneminde uzaktan eğitim sürecinin ortaöğretim öğretmenleri görüşlerine göre çeşitli değişkenler açısından değerlendirilmesidir. Araştırmaya İstanbul’da görev yapan463 gönüllü öğretmen katılmıştır. Araştırmada uzaktan eğitime yönelik öğretmen görüşlerinin alınması için nicel yöntem kullanılmıştır. Araştırmada öğretmenlerin görüşlerini almak için anket formu kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin uzaktan eğitim ile gerçekleştirdikleri derslerin niteliksiz olduğunu, uzaktan eğitim yolu ile işledikleri derslerin yüz yüze telafilerinin yapılması gerektiğini, verdikleri dersin uzaktan eğitim ile gerçekleştirilmesine uygun olmadığını düşündükleri saptanmıştır. Mesleki ve teknik liselerdeki meslek dersleri öğretmenlerinin fen bilimleri dersleri, sosyal bilimler dersleri ve uygulamalı dersler (resim, müzik ve beden eğitimi) öğretmenlerine göre uzaktan eğitimle gerçekleştirilen derslerin yüz yüze telafilerinin yapılması gerektiğini daha fazla düşündükleribelirlenmiştir. Yine öğretmenlerin uzaktan eğitim sürecinde sınavların uzaktan gerçekleştirilmesinin uygun olmadığını, uzaktan eğitim sürecinde öğrencilerin öğretim programındaki kazanımlara ulaşamadığını, uzaktan eğitim nedeni ile öğretim programlarında düzenleme yapılması gerektiğini düşündükleri saptanmıştır. Öğretmenlerin uzaktan eğitim sürecinde öğretim programındaki kazanımlara ulaşabilmesi ile ilgili cinsiyete göre anlamlı fark bulunurken, diğer alt problemlerde anlamlı bir fark bulunamamıştır. Ayrıca öğretmenlerin uzaktan eğitimin gelecekte eğitim sisteminin ayrılmaz bir parçası olacağını düşünürken pandemi sonrasında uzaktan eğitim uygulamalarının devam etmesi gerekmediğini düşündükleri belirlenmiştir. Alanyazında yapılan çalışmalar dikkate alındığında ortaöğretim öğretmenlerinin uzaktan eğitim ile ilgili görüşlerine yönelik çalışmaların yetersiz olduğu tespit edildiğinden bu çalışma önemli görülmektedir. Anahtar Kelimeler: Uzaktan eğitim, ortaöğretim, ortaöğretim öğretmenleri, öğretmen görüşleri, covid-19 Abstract The aim of this research is to evaluate distance education process in terms of diverse variables according to the secondary education teachers’ views during the Pandemic period. 463 volunteer teachers working in Istanbul participated in the research. In the research, in order to get the opinions of teachers about distance education, the quantitative method was used. In the research, a questionnaire was used to get the opinions of the teachers. As a result of the research, it was determined that the courses the teachers carried out through distance education were unqualified, that the courses should be made face-to-face, and that the courses they gave were not suitable for distance education. It was clarified that the vocational courses teachers in vocational and technical high schools consider more that face-to-face compensation should be carried out for the distance education courses compared to the science courses , social sciences courses and applied courses (painting, music and physical education) teachers. It was also determined that the teachers thought that it was not appropriate to conduct the exams remotely in the distance education process, that the students could not reach the objectives in the curriculum during the distance education process, and that they thought that reajdustements should be made in the curriculum due to distance education. Although there was a significant difference by gender regarding the teachers’ ability to reach the objectives in the curriculum in the distance education process, no significant difference was detected in other subproblems. Moreover, while it was clarified that the teachers thought that distance education would be an indispensible part of the education system in the future, they thought that distance education applications should not continue after the Pandemic. Taking into consideration the studies done in the literature, since it has been determined that the studies on the views of secondary school teachers about distance education are insufficient, this study is viewed to be important. Keywords: Distance education, secondary education, secondary school teachers, teachers’ perspectives, covid-19.