Person: EMİNOĞLU KÜÇÜKTEPE, SEVAL
Loading...
Email Address
Birth Date
Research Projects
Organizational Units
Job Title
Last Name
EMİNOĞLU KÜÇÜKTEPE
First Name
SEVAL
Name
13 results
Search Results
Now showing 1 - 10 of 13
Publication Metadata only Selahattin Ertürk Ekolünden Yetişenler(2022-12-23) EMİNOĞLU KÜÇÜKTEPE, SEVAL; Eminoğlu Küçüktepe S., Küçüktepe C., Günaydın G.Publication Metadata only University students perception of covid-19: A metaphor analysis(2020-11-01) EMİNOĞLU KÜÇÜKTEPE, SEVAL; EMİNOĞLU ÖZMERCAN E., EMİNOĞLU KÜÇÜKTEPE S., KÜÇÜKTEPE C.The purpose of this research is to reveal how university students perceive COVID-19 metaphorically during the pandemic process. The research was carried out with the state university students of the faculty of education in the Marmara region in the 2019-2020 academic year. In order to gather data for the research, an open-ended questionnaire was prepared to find out the views of the university students participating in the study about COVID-19. The students were asked what is comparably associated with Covid-19 in regard to their views. Students were asked to complete the sentences like “COVID-19 is like a …… Because ……..”. This research is a phenomenological design study and it is one of the qualitative research methods. While analyzing the data, a data analysis method consisting of five steps was followed: coding and sorting, sample metaphor image compilation stage, category development stage, ensuring validity and reliability stage, and transferring metaphors with quantitative data. The obtained data was first grouped in line with the common features of the metaphors and categories were created. As a result of the research, the produced metaphors by university students gathered into ten groups as "freedom restriction", "spreading/contacting", "cause of death", "uncertainty", "enlightening-stimulating", "infectious and adhesive type", "enemy", "dangerous creature", "dirt-stain" and "COVID-19 being as an exam/test".Publication Open Access Ortaokul Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Becerisi Üzerine Bir Meta-Analiz Çalışması(2022-12-01) YILDIZ, NİLGÜN; EMİNOĞLU KÜÇÜKTEPE, SEVAL; Aslanyürek Sezer E., Eminoğlu Küçüktepe S., Yıldız N.Ortaokul öğrencilerinin eleştirel düşünme becerisi üzerine yapılan bu meta-analiz çalışmasında, eleştirel düşünme becerisine yönelik uygulanan farklı model ve yaklaşımlar ile cinsiyet değişkenine ilişkin etki büyüklüğü hesaplanmış ve etkinin yönü belirlenmiştir. Çalışmada verilerinin analizinde meta-analizi kullanılmıştır. Araştırmanın amacı doğrultusunda ortaokul öğrencilerinin eleştirel düşünme becerilerine yönelik 2010-2019 yılları arasında ve ulusal düzeyde yapılmış araştırma makaleleri, yüksek lisans ve doktora tez çalışmaları için ‘eleştirel düşünme’, ‘critical thinking’, ‘ortaokul’, ‘secondary’, ‘ortaokul öğrencileri’ ve ‘secondary students’ anahtar sözcükleri ile tarama yapılmıştır. Bu meta-analiz çalışması kapsamına toplam 38 araştırma dahil edilmiştir. Çalışmada yayın yanlılığının belirlenebilmesi amacıyla; orman grafiği, huni grafiği, betimsel istatistikler (frekans ve yüzde), Egger’in doğrusal regresyon yöntemi, Rosenthal’ın güvenli N yöntemi ve Orwin’in N yöntemi olmak üzere 5 farklı yöntem kullanılmıştır. Sonuç olarak çalışmada yayın yanlılığının bulunmadığı belirlenmiştir. Ayrıca araştırmalar arasında heterojenliğin olup olmadığını belirleyebilmek amacıyla Q ve I 2 istatistikleri yapılmıştır. Bunun sonucunda çalışmalar arasında heterojenlik olduğu gözlendiğinden çalışmada rastgele-etkiler modeli kullanılmıştır. Çalışmada, araştırmalar arasındaki farklılığın kaynağını belirlemek amacıyla moderatör analizi yapılmıştır. Buna göre yayın yılı, yayın türü, sınıf düzeyi ve çalışma grubunun örneklem büyüklüğü olmak üzere dört farklı moderatör değişken belirlenmiştir. Eleştirel düşünme ile cinsiyet arasındaki ilişkiye dayalı hesaplanan etki büyüklüğünün zayıf düzeyde ve pozitif yönlü (Hedges’ g = 0.186) olduğu görülmüştür. Anahtar Sözcükler: Ortaokul öğrencisi, eleştirel düşünme, meta-analiz, rastgele-etkiler modeli, sabit etki modeli, moderatör analizi, yayın yanlılığı Abstract In the current study, in which it was aimed to investigate secondary school students’ critical thinking skills, the effect size related to different models and approaches applied to develop critical thinking skill and of the gender variable was calculated, and the direction of the effect was determined. In the analysis of the data, meta-analysis was used. In line with the purpose of the study, national and international research articles, master’s theses, and doctoral dissertations published on the critical thinking of secondary school students in the period between the years 2010 and 2019 were searched by using the following keywords; \"eleştirel düşünme\", \"critical thinking\", \"ortaokul\", ‘secondary’, ‘ortaokul öğrencileri’ and \"secondary students\". A total of 38 studies were included in this metaanalysis study. In the study, the following methods were used to determine publication bias: forest graph, funnel graph, descriptive statistics (frequency and percentage), Egger’s linear regression method, Rosenthal’s safe N method, and Orwin’s N method. As a result, it was determined that there was no publication bias in the study. In addition, Q and 𝐼 2 statistics were conducted in order to determine whether there was heterogeneity between the studies. As heterogeneity was observed between the studies, a random-effects model was used in the meta-analysis study. In the study, moderator analysis was carried out to determine the source of the difference between the studies. Correspondingly, four different moderator variables were determined: publication year, publication type, grade level, and sample size of the study group. The effect size calculated based on the relationship between critical thinking and gender was found to be weak and positive (Hedges\" g=0.186). Key Words: Secondary school student, critical thinking, meta-analysis, random-effects model, fixedeffect model, moderator analysis, publication biasPublication Open Access Tari̇h öğretmeni̇ adaylarinin li̇sans eğİti̇mleri̇nde aldikları alan bi̇lgi̇si̇ dersleri̇ne ili̇şki̇n görüşleri̇(2022-06-01) EMİNOĞLU KÜÇÜKTEPE, SEVAL; Eminoğlu Küçüktepe S., Ekinci A. G.Bu araştırma tarih öğretmeni adaylarının lisans eğitimlerinde aldıkları alan bilgisi derslerine ilişkin görüşlerini saptamak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Alan bilgisi derslerinde, düşünme becerilerinin, özel alan yeterliklerinin ve özel öğretim yöntemlerinin kazandırılması için ne kadar çaba harcandığının araştırılması önemli bir konu olarak görülmektedir. Bu araştırma var olan durumu görüşme yoluyla betimlemeyi amaçlayan nitel bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2019-2020 eğitim öğretim yılında Türkiye’nin çeşitli bölgelerindeki devlet üniversitelerinin ‘’Tarih Öğretmenliği’’ bölümünde öğrenim gören ve çalışmaya gönüllü olarak katılan 11 kadın ve 10 erkek, toplam 21 kişinin bulunduğu son sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak, tarih öğretmenliği bölümü lisans programındaki alan bilgisi derslerinin değerlendirilmesi ile ilgili alanyazın taraması yapılarak araştırmacılar tarafından geliştirilmiş yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin belli bir kısmı sınıf ortamında yüz yüze, bir kısmı ise ‘’Google Forms’’ aracılığıyla online olarak toplanmıştır. Elde edilen veriler temalar ve kodlar oluşturularak analiz edilmiş, yüzde ve frekans tabloları yardımıyla yorumlanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, öğretmen yetiştiren bu bölümün alan bilgisi derslerinde, öğretmenlerden sahip olmaları beklenen özel yeterlik alanlarının kazandırılmasında ve öğretmenlerin öğretim programlarının amaçlarını kazandırabilecek yeterliğe ulaşmalarının sağlanmasında genel olarak sorun olduğu görülmektedir. Tarih öğretmen adaylarının, ders aldıkları öğretim üyelerinin alan bilgisi yeterlikleri hariç, diğer konularda genel olarak olumsuz görüşlere sahip oldukları saptanmıştır. Öğretmen adaylarının çoğu, ders aldıkları öğretim görevlilerinin tarafsız olmadığını düşünürken, yarısından fazlası özel öğretim yöntemlerinin kullanılmasını ve öğretilmesini yeterli bulmadıkları yönünde görüş bildirmişlerdir. Ayrıca öğretmen adaylarının çoğu okul bünyesinde ya da dışında arşiv taramaları, tarihsel mekân, müze ziyaretleri gibi imkanları ve derslerde tarihsel düşünme becerilerinin kazandırılmasını yeterli görmemektedir. Anahtar kelimeler: Tarih öğretmeni adayları, tarih alan bilgisi dersleri, tarih özel alan yeterlikleri, tarihsel düşünme becerileriPublication Metadata only 8. sınıf ingilizce dersi öğretim programının (2018) stufflebeam’in CIPP modeline göre değerlendirilmesi(2021-06-22) EMİNOĞLU KÜÇÜKTEPE, SEVAL; Kerimoğlu E., Eminoğlu Küçüktepe S.Araştırmanın amacı, 2018 8. sınıf İngilizce dersi öğretim programının Stufflebeam’in CIPP (bağlam, girdi, süreç, ürün) program değerlendirme modeli kullanarak öğretmen görüşlerine göre değerlendirmektir. Araştırma karma yöntem desenlerinden açıklayıcı sıralı desen kullanılarak yürütülmüştür. Araştırmanın nicel kısmında, 2018 8. sınıf İngilizce dersi öğretim programını uygulamış veya uygulamakta olan ve İstanbul’daki devlet okullarında görev yapan gönüllü 373 İngilizce öğretmenine anket uygulanmıştır. Ankete katılan öğretmenler arasından 12 İngilizce öğretmeniyle yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Nicel verilerin analizinde betimsel istatistikler hesaplanmıştır. Nitel veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Bağlam değerlendirme boyutunda, öğretmenler programın kazanımlarını yeterli bulurken fiziki ortamlardaki yetersizliklerden bahsetmişlerdir. Girdi boyutunda, öğretmenler programın uygulanması için kendilerini oldukça yeterli görürken ders kitaplarının ve hizmet içi eğitimlerin yetersiz olduğunu belirtmişlerdir. Süreç boyutunda, öğretmen-öğrenci etkileşiminin yüksek düzeyde olduğu ancak sınıf mevcutlarının programın uygulanmasında sorun yarattığı ortaya çıkmıştır. Ürün boyutunda, öğretmenler ölçme-değerlendirme türleri ve araçlarını genel olarak isabetli bulurken dönem içindeki sınavların dört beceriyi eşit oranda ölçmediğini ifade etmişlerdir.Publication Open Access Evaluation of the Intensive English Language Teaching Program for the 5th Grade according to Teachers' Views(2021-10-01) EMİNOĞLU KÜÇÜKTEPE, SEVAL; EMİNOĞLU KÜÇÜKTEPE S., KERİMOĞLU E.Language policies of countries have focused especially on the teaching and learning of English, the universal language of communication because of the increase in international exchange of information. In this context, one of the changes which were made in the field of foreign language teaching in recent years in Turkey is that the intensive foreign language education, put into practice in the 2017-2018 academic years, is implemented in the 5th grades of the determined pilot schools. The aim of the study is to evaluate the intensive English language teaching program for the 5th grade (IELTP) according to the teachers’ views. The research is conducted in the phenomenological pattern, one of the qualitative research methods. In the 2018-2019 academic years, the data were collected by interviewing with 26 volunteer English teachers from seven different districts of İstanbul. Descriptive and content analysis methods were used to analyse the data. As a result, most of the teachers generally have expressed positive opinions about the intensive English language course for the 5th grade and its curriculum. The instructional activities, methods, and techniques; tools and materials; measurement tools, methods and activities used by the teachers in their lessons are in line with the ones suggested in the curriculum. However, some teachers have indicated that they face with some problems such as being the subjects in the curriculum intense, above the students’ level, and focusing on the grammar; abundance of the number of objectives; the lack of materials.Keywords:Publication Metadata only Üni̇versi̇te öğrenci̇leri̇ni̇n çevri̇mi̇çi öğrenme ortamlarına bağlılıklari ve di̇ji̇tal okuryazarliklarinin İncelenmesi̇(Gazi Yayınevi, 2021-01-01) EMİNOĞLU KÜÇÜKTEPE, SEVAL; EMİNOĞLU KÜÇÜKTEPE S., İlbeği A. S., Kumru C.Publication Open Access An investigation on english speaking anxiety among efl vocational and technical high school students(2023-03-01) EMİNOĞLU KÜÇÜKTEPE, SEVAL; Karakaya C., Eminoğlu Küçüktepe S.The current study was carried out to determine which factors affect EFL vocational and technical high school students’ English-speaking anxiety and to make them self-evaluate their foreign language speaking anxiety, which affects their foreign language learning. For this purpose, vocational and technical high school students’ English-speaking anxiety and its relationship with the variables of gender, grade level, education level of parents and family income were investigated. To this end, the current study was designed in line with the general survey model. The population of the research consists of 387 students, who are in 9th, 10th, 11th and 12th grade levels at three vocational and technical Anatolian high schools in a city in the Marmara Region in the 2019- 2020 academic year. A \"Personal Information Form\" prepared by the researchers and the \"EFL Speaking Anxiety Scale\" prepared by Hortwitz, Hortwitz & Cope (1986) and adapted to Turkish by Öztürk (2012) were used as the data collection tools in the current study. The results of the study revealed that while vocational and technical high school students’ English-speaking anxiety did not vary significantly depending on their grade level, parents\" education level, family income, but varied significantly by gender. Accordingly, it was concluded that the female students studying at vocational and technical high schools have more English-speaking anxiety than the male students. Implications arising from these findings were also explained.Publication Metadata only 2018 6. Sınıf fen bi̇li̇mleri̇ öğreti̇m programına ili̇şki̇n öğretmen görüşleri̇(2021-06-20) EMİNOĞLU KÜÇÜKTEPE, SEVAL; Eminoğlu Küçüktepe S., Gürdal B.u araştırmanın temel amacı 2018 yılında uygulamaya konan 6. Sınıf fen bilimleri öğretim programının, programın kazanım, içerik, öğrenme öğretme süreçleri ve ölçme değerlendirme süreçleriyle ilgili öğretmen görüşlerine başvurularak değerlendirilmesidir. Araştırmada karma modelden yararlanılmıştır. 2020-2021 eğitim öğretim yılında İstanbul’da görev yapan öğretmenler arasında kolay ulaşılabilir durum örneklemesine göre seçilmiş 156 fen bilimleri öğretmeni araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Araştırmada nicel verilerin toplanmasında Kuvvetliışık Bilaloğlu (2013) tarafından geliştirilen anketten, nitel verilerin toplanmasında açık uçlu sorulardan yararlanılmıştır. Anket aracılığıyla toplanan nicel verilerin analizinde SPSS 24 paket programındaki uygun yöntemler, açık uçlu sorularla toplanan nitel verilerin analizinde ise içerik analizinden faydalanılmıştır. Araştırma bulgularında öğretmen görüşlerinin kazanım, içerik, öğrenme-öğretme süreçleri ve ölçme değerlendirme boyutlarında çeşitli değişkenlere göre farklılaştığı sonuçlarına ulaşılmıştır. Fen bilimleri öğretmenlerinin 6. Sınıf fen bilimleri öğretim programını uygularken daha çok kurum imkanlarının yetersizliği ile ilgili sıkıntı yaşadıkları ve daha fazla süreye ihtiyaç duydukları görülmüştür.Publication Metadata only Uzaktan eğiti̇m süreci̇ni̇n ortaöğreti̇m öğretmenleri̇ görüşleri̇ne göre değerlendi̇ri̇lmesi(2021-04-08) EMİNOĞLU KÜÇÜKTEPE, SEVAL; EMİNOĞLU KÜÇÜKTEPE S., Karbeyaz A. S., Çam N., Niati M.