Person:
EMİNOĞLU KÜÇÜKTEPE, SEVAL

Loading...
Profile Picture

Email Address

Birth Date

Research Projects

Organizational Units

Job Title

Last Name

EMİNOĞLU KÜÇÜKTEPE

First Name

SEVAL

Name

Search Results

Now showing 1 - 1 of 1
  • Publication
    8. sınıf ingilizce dersi öğretim programının (2018) stufflebeam’in CIPP modeline göre değerlendirilmesi
    (2021-06-22) EMİNOĞLU KÜÇÜKTEPE, SEVAL; Kerimoğlu E., Eminoğlu Küçüktepe S.
    Araştırmanın amacı, 2018 8. sınıf İngilizce dersi öğretim programının Stufflebeam’in CIPP (bağlam, girdi, süreç, ürün) program değerlendirme modeli kullanarak öğretmen görüşlerine göre değerlendirmektir. Araştırma karma yöntem desenlerinden açıklayıcı sıralı desen kullanılarak yürütülmüştür. Araştırmanın nicel kısmında, 2018 8. sınıf İngilizce dersi öğretim programını uygulamış veya uygulamakta olan ve İstanbul’daki devlet okullarında görev yapan gönüllü 373 İngilizce öğretmenine anket uygulanmıştır. Ankete katılan öğretmenler arasından 12 İngilizce öğretmeniyle yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Nicel verilerin analizinde betimsel istatistikler hesaplanmıştır. Nitel veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Bağlam değerlendirme boyutunda, öğretmenler programın kazanımlarını yeterli bulurken fiziki ortamlardaki yetersizliklerden bahsetmişlerdir. Girdi boyutunda, öğretmenler programın uygulanması için kendilerini oldukça yeterli görürken ders kitaplarının ve hizmet içi eğitimlerin yetersiz olduğunu belirtmişlerdir. Süreç boyutunda, öğretmen-öğrenci etkileşiminin yüksek düzeyde olduğu ancak sınıf mevcutlarının programın uygulanmasında sorun yarattığı ortaya çıkmıştır. Ürün boyutunda, öğretmenler ölçme-değerlendirme türleri ve araçlarını genel olarak isabetli bulurken dönem içindeki sınavların dört beceriyi eşit oranda ölçmediğini ifade etmişlerdir.