Person:
EMİNOĞLU KÜÇÜKTEPE, SEVAL

Loading...
Profile Picture

Email Address

Birth Date

Research Projects

Organizational Units

Job Title

Last Name

EMİNOĞLU KÜÇÜKTEPE

First Name

SEVAL

Name

Search Results

Now showing 1 - 7 of 7
  • Publication
    Selahattin Ertürk Ekolünden Yetişenler
    (2022-12-23) EMİNOĞLU KÜÇÜKTEPE, SEVAL; Eminoğlu Küçüktepe S., Küçüktepe C., Günaydın G.
  • Publication
    University students perception of covid-19: A metaphor analysis
    (2020-11-01) EMİNOĞLU KÜÇÜKTEPE, SEVAL; EMİNOĞLU ÖZMERCAN E., EMİNOĞLU KÜÇÜKTEPE S., KÜÇÜKTEPE C.
    The purpose of this research is to reveal how university students perceive COVID-19 metaphorically during the pandemic process. The research was carried out with the state university students of the faculty of education in the Marmara region in the 2019-2020 academic year. In order to gather data for the research, an open-ended questionnaire was prepared to find out the views of the university students participating in the study about COVID-19. The students were asked what is comparably associated with Covid-19 in regard to their views. Students were asked to complete the sentences like “COVID-19 is like a …… Because ……..”. This research is a phenomenological design study and it is one of the qualitative research methods. While analyzing the data, a data analysis method consisting of five steps was followed: coding and sorting, sample metaphor image compilation stage, category development stage, ensuring validity and reliability stage, and transferring metaphors with quantitative data. The obtained data was first grouped in line with the common features of the metaphors and categories were created. As a result of the research, the produced metaphors by university students gathered into ten groups as "freedom restriction", "spreading/contacting", "cause of death", "uncertainty", "enlightening-stimulating", "infectious and adhesive type", "enemy", "dangerous creature", "dirt-stain" and "COVID-19 being as an exam/test".
  • Publication
    8. sınıf ingilizce dersi öğretim programının (2018) stufflebeam’in CIPP modeline göre değerlendirilmesi
    (2021-06-22) EMİNOĞLU KÜÇÜKTEPE, SEVAL; Kerimoğlu E., Eminoğlu Küçüktepe S.
    Araştırmanın amacı, 2018 8. sınıf İngilizce dersi öğretim programının Stufflebeam’in CIPP (bağlam, girdi, süreç, ürün) program değerlendirme modeli kullanarak öğretmen görüşlerine göre değerlendirmektir. Araştırma karma yöntem desenlerinden açıklayıcı sıralı desen kullanılarak yürütülmüştür. Araştırmanın nicel kısmında, 2018 8. sınıf İngilizce dersi öğretim programını uygulamış veya uygulamakta olan ve İstanbul’daki devlet okullarında görev yapan gönüllü 373 İngilizce öğretmenine anket uygulanmıştır. Ankete katılan öğretmenler arasından 12 İngilizce öğretmeniyle yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Nicel verilerin analizinde betimsel istatistikler hesaplanmıştır. Nitel veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Bağlam değerlendirme boyutunda, öğretmenler programın kazanımlarını yeterli bulurken fiziki ortamlardaki yetersizliklerden bahsetmişlerdir. Girdi boyutunda, öğretmenler programın uygulanması için kendilerini oldukça yeterli görürken ders kitaplarının ve hizmet içi eğitimlerin yetersiz olduğunu belirtmişlerdir. Süreç boyutunda, öğretmen-öğrenci etkileşiminin yüksek düzeyde olduğu ancak sınıf mevcutlarının programın uygulanmasında sorun yarattığı ortaya çıkmıştır. Ürün boyutunda, öğretmenler ölçme-değerlendirme türleri ve araçlarını genel olarak isabetli bulurken dönem içindeki sınavların dört beceriyi eşit oranda ölçmediğini ifade etmişlerdir.
  • Publication
    Üni̇versi̇te öğrenci̇leri̇ni̇n çevri̇mi̇çi öğrenme ortamlarına bağlılıklari ve di̇ji̇tal okuryazarliklarinin İncelenmesi̇
    (Gazi Yayınevi, 2021-01-01) EMİNOĞLU KÜÇÜKTEPE, SEVAL; EMİNOĞLU KÜÇÜKTEPE S., İlbeği A. S., Kumru C.
  • Publication
    2018 6. Sınıf fen bi̇li̇mleri̇ öğreti̇m programına ili̇şki̇n öğretmen görüşleri̇
    (2021-06-20) EMİNOĞLU KÜÇÜKTEPE, SEVAL; Eminoğlu Küçüktepe S., Gürdal B.
    u araştırmanın temel amacı 2018 yılında uygulamaya konan 6. Sınıf fen bilimleri öğretim programının, programın kazanım, içerik, öğrenme öğretme süreçleri ve ölçme değerlendirme süreçleriyle ilgili öğretmen görüşlerine başvurularak değerlendirilmesidir. Araştırmada karma modelden yararlanılmıştır. 2020-2021 eğitim öğretim yılında İstanbul’da görev yapan öğretmenler arasında kolay ulaşılabilir durum örneklemesine göre seçilmiş 156 fen bilimleri öğretmeni araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Araştırmada nicel verilerin toplanmasında Kuvvetliışık Bilaloğlu (2013) tarafından geliştirilen anketten, nitel verilerin toplanmasında açık uçlu sorulardan yararlanılmıştır. Anket aracılığıyla toplanan nicel verilerin analizinde SPSS 24 paket programındaki uygun yöntemler, açık uçlu sorularla toplanan nitel verilerin analizinde ise içerik analizinden faydalanılmıştır. Araştırma bulgularında öğretmen görüşlerinin kazanım, içerik, öğrenme-öğretme süreçleri ve ölçme değerlendirme boyutlarında çeşitli değişkenlere göre farklılaştığı sonuçlarına ulaşılmıştır. Fen bilimleri öğretmenlerinin 6. Sınıf fen bilimleri öğretim programını uygularken daha çok kurum imkanlarının yetersizliği ile ilgili sıkıntı yaşadıkları ve daha fazla süreye ihtiyaç duydukları görülmüştür.
  • Publication
    Uzaktan eğiti̇m süreci̇ni̇n ortaöğreti̇m öğretmenleri̇ görüşleri̇ne göre değerlendi̇ri̇lmesi
    (2021-04-08) EMİNOĞLU KÜÇÜKTEPE, SEVAL; EMİNOĞLU KÜÇÜKTEPE S., Karbeyaz A. S., Çam N., Niati M.
  • Publication
    Üniversite öğrencilerinin çevrimiçi öğrenme ortamlarına bağlılıkları ve dijital okuryazarlıklarının incelenmesi
    (2021-04-07) EMİNOĞLU KÜÇÜKTEPE, SEVAL; EMİNOĞLU KÜÇÜKTEPE S., İlbeği A. S., Kumru C.